2012-02-02
A lengyel nézők a lengyel filmekre szavaznak
A filmneweurope híradása szerint a lengyel filmipar remek évet zárt 2011-ben, miután 11.8 millió hazai nézője volt a lengyel filmeknek tavaly, és ami egy új rekordot jelent a lengyel filmek nézettségében.
A Lengyel Filmintézet (Polish Film Institute) adatai szerint 2011-ben összesen 38.7 millió nézője volt a lengyel moziknak. Ebből 11.8 millióan lengyel filmre váltottak jegyet, 19.9 millióan amerikai produkciókra és 6.2 millióan - a lengyelen kívüli- más európai filmekre.

Levelek a Mikulásnak /Listy do M.
Eszerint több, mint 30 %-a a mozibajáróknak hazai filmet nézett meg, és ez az eddigi legjobb mért eredmény, amit a 2005 óta fennálló Lengyel Filmintézet mért.
Ráadásul az év 3 legnézettebb filmje is lengyel film volt, ami szintén figyelemreméltó fejlemény. Az össz jegybevételek statisztikája szerint 2011 legnézettebb filmje Lengyelországban a Letters to St. Nicholas (Listy do M.), vagyis a Levelek a Mikulásnak c. karácsonyi vígjáték volt, amit 2.3 millióan néztek meg.
A második helyre az Och, Karol 2 (Óh, Karol 2) c. vígjáték került, 1.7 millió nézővel. (A film a nálunk is megjelent 1985-ös film, az Óh, Karol folytatása).

A harmadik pedig egy kosztümös történelmi dráma lett, a Battle Of Warsaw 1920 (Varsó Ostroma 1920), amit több, mint 1.5 millióan néztek meg Lengyelországban.

Milyen jó érzés lehet a lengyel filmeseknek, hogy még egy elvileg "nehezebb" filmet, egy történelmi drámát is másfél millió honfitársuk néz meg...

Levelek a Mikulásnak /Listy do M.
Eszerint több, mint 30 %-a a mozibajáróknak hazai filmet nézett meg, és ez az eddigi legjobb mért eredmény, amit a 2005 óta fennálló Lengyel Filmintézet mért.
Ráadásul az év 3 legnézettebb filmje is lengyel film volt, ami szintén figyelemreméltó fejlemény. Az össz jegybevételek statisztikája szerint 2011 legnézettebb filmje Lengyelországban a Letters to St. Nicholas (Listy do M.), vagyis a Levelek a Mikulásnak c. karácsonyi vígjáték volt, amit 2.3 millióan néztek meg.
A második helyre az Och, Karol 2 (Óh, Karol 2) c. vígjáték került, 1.7 millió nézővel. (A film a nálunk is megjelent 1985-ös film, az Óh, Karol folytatása).

A harmadik pedig egy kosztümös történelmi dráma lett, a Battle Of Warsaw 1920 (Varsó Ostroma 1920), amit több, mint 1.5 millióan néztek meg Lengyelországban.

Milyen jó érzés lehet a lengyel filmeseknek, hogy még egy elvileg "nehezebb" filmet, egy történelmi drámát is másfél millió honfitársuk néz meg...