Van Helsing
A film már az első öt percben kimutatja a foga fehérjét, azt, hogy tudniillik nem is igazi film, hanem csak egy rajzfilm. A főhős, Van Helsing bemutatja nekünk, hogy hogyan írtja a természetfeletti lényeket, Londontól, Párizstól Rómáig. Eközben Dr. Jackyll és Hyde alakját egy, a Hulk c. filmből ismerős 3-D animált "gyurmafigura" testesíti meg. Lehangoló dolog ezeket az animációs "betéteket" nézni mozifilm gyanánt, de nincs mit tenni. Körülbelül ennyit lehet mondani a film vizuális megjelenéséről.
A történet is viccesen kezdődik, perceken belül a Vatikán gyomárban vagyunk, ahol a pápai titkos ügynökök serénykednek a jó erők diadalán a világban. Vicces arra gondolni, hogy az az egyház, aki megtanította, hogy a föld lapos, és amely a hullaboncolást (mint orvosi tudományos tapasztalat szerzést) alaposan tiltotta, és amely keresztes háborúkat vívott, most egy FBI főhadiszállásként jelenik meg. Itt vannak a különféle vallások képviselői, még a buddhisták is, és ők mind együtt a pápa seregének irányításával szorgoskodnak, mint a Mikulás lakhelyén a manók. Még egy James Bond-os Q figurájának megfelelő szerzetes is színre lép, ő mutatja be a technikai újdonságokat Van Helsing-nek. Van Helsing máris kap egy sorozatlövő nyilat, ami pont ugyanazt csinálja, mint egy golyószóró, csak nyilakkal. Mi persze nem értjük, miért szemérmeskednek, és miért nem adtak neki inkább egy igazi golyószórót, sőt egy atomot is, de ez nem a mi dolgunk.
Van Helsing aztán nekivág Erdélynek, ahol Drakulával kell leszámolnia - mint egy rendes szellemirtónak. Már az első jelenet nagyon kedves, amikor az erdélyi kisváros főtere felett vámpírok röpködnek, és velük kell harcolniuk a helyieknek, ásóval, kapával, nagy haranggal, meg ami éppen kézre esik. Van Helsing persze egyből menő csávó lesz a nyíl-golyószórójával, a lány (Kate Backinsale) érdeklődését egyből fel is kelti.
A vámpírok, amikor repülnek, kicsit elváltoznak, átmennek rajzfilm figurába, hiába, így sokkal olcsóbb. Biztos, hogy ha mi lettünk volna a film producerei, és szembekerülünk a kérdéssel, hogy a vámpírok repüléshez átváltozzanak-e, vagy ne, és ez plusz 40 millió dollárt jelent, akkor mi is nemet mondtunk volna. Mi is vállaltuk volna, hogy emiatt bizonyos emberek gagyinak nevezik majd a filmünket. De ettől az egész vámpír-repkedés még ugyanúgy teljességgel gagyi. Az ember tényleg nehezen emészti meg, mennyire nevetségesek ezek a rajzolt röpködő zombik, de hát ez van.
A történet is eléggé mélyrepülés, van ez a csaj, a Kate Beckinsale, ő a vámpírölő család utolsó sarja, és őt kell mindenképp megmenteni Drakulától, miközben, ha már ott vagyunk, Drakulát meg is kell ölni. Szép kihívás egy olyan Drakulával szemben, aki repülni is tud, a helyét a gondolat sebességével változtatja, és bármilyen tárgyat keresztül lehet szúrni a szívén, akár egy ezüstrudat is, attól sem lesz semmi baja. Hú, de izgulunk ..
A leszámolás előtt egy farkasember megharapja Hugh Jackman-t, így ő is farkassá fog változni, akárcsak egy-két hete a (szintén Kate Beckinsale-es) Underworld-ben a főhős. Néhány száz megnézett filmmel a háta mögött is bárki kitalálhatja, hogy azért kell farkassá változnia, mert emberként nem sok esélye lenne, hogy megküzdjön a fővámpírral. Így végül egy rajzfilm-farkas küzd Hugh Jackman helyett, de Drakula is kitesz magáért, és ő is farkassá változik erre a kis időre. Így áll elő az a faramuci helyzet, hogy a film végkifejletére már a főszereplőink is mind rajzfilmfigurák. Rajzoltak a várak, a hidak, a kövek, a vámpírok, minden, és még a két főszereplő is. Nem szép dolog, ezzel az erővel nyugodtan átkapcsolhattak volna valami híradóra is.
A következő mondat információt tartalmaz a film végkimenetelét illetően, ha nem vagy rá kíváncsi, kérünk, ugord át ezt a bekezdést. Lényeg, hogy van ez a lány, akit mindenképp meg kell menteni, mert ő a főszereplő, plusz a vámpírölő dinasztia utolsó sarja, de az utolsó pillanatban egyszerűen meghal. Ráadásul nem is Drakula öli meg, hanem csak balesetet szenved, maga Hugh Jackman végez vele, mert mint farkas túl nagy lendülettel ront neki. A lány egész egyszerűen kipurcan. A női főszereplő! Az a nő, akinek a film fikciója szerint semmiképp sem lett volna szabad maghalnia, most meghal, ráadásul balesetben, és nem is Drakula, az ellenség, hanem Hugh Jackman, a szövetséges végez vele, akivel már smacizott is. Vajon miért? A válasz egyértelmű, ha a csaj nem hal meg, a film annyira lapos véget ér, hogy a víz sem mossa le róla a lapos-gagyi címet, így azonban van valami meghatottság, ami "elgondolkodtató", mint a Penge 2 vége, ahol ugyancsak meghal a csaj.
A film teljesen összecsapott, olyan súlyos forgatókönyv hibák bukkannak fel benne, hogy öröm nézni. A vámpírok az élet titka miatt Frankenstein szörnyét szeretnék megszerezni, aki Van Helsingékkel lóg, cserét akarnak, a lányt ajánlják fel, aki immár az ő foglyuk. Erre Van Helsing azt mondja, jó, de akkor találkozzunk valami nyilvános helyen .. mármint, hogy ott bonyolítsák le e cserét :) A forgatókönyvíró (és rendező) úgy lehetett vele, hogy mindegy, hogy egy vasárnap délutáni szappanoperát, vagy egy drága (de gagyi) mozifilmet ír. Találkozzunk valami nyilvános helyen? Mitől félnek a vámpírok? Attól, hogy a sajtó lefotózza őket, és a New York Times jelentet meg képet róluk? Ugyanígy nem értjük, hogy miért van, hogy a farkassá változott bátyja egyik percben még megbocsátást érdemel, és a lány rúgkapál, amikor Van Helsing rálő a golyószórójával, kicsit később azonban úgy ítélik meg ugyanezt a farkasembert, hogy most már nyugodtan lehet lőni, mert neki már úgyis mindegy.
Nem látjuk át, hogy gyerekeknek miért kellene rajzolt vámpírpofákat nézniük, amint a vászonról ijesztgetik őket, miért terhelnék az idegeiket ilyennel? Ugyanígy rejtély az is, hogy felnőtteknek miért kellene rajzolt vámpírok harcával lekötniük magukat, amikor annyi kellemes, olcsóbb, és korántsem ilyen unalmas dolog is van a világon.