LEVESBEN
A
levesben (In the soup) megintcsak egy borzasztóan aranyos film,
szinte egy-az egyben ugyanazok jellemzõek rá, mint a Csapnivaló-ra.
Érdekesség, hogy ez a film (is) színes, mert amikor
moziban láttad, bizony fekete-fehérben ment mindig. A filmet
bizonyára láttad is, tavaly, az új TV3 leadta vagy
4-szer, mert a hirtelen kialakult érdekes versenyhelyzetben az „igényes"
kategóriát választotta, hogy le akarja stipi-stopizni.
Ugyanúgy filmes „Cult" film. Levesben azt jelenti, „pácban".
Steve ott ül a lepattant NY-i apartmanja konyhájában,
porlevest fõz, és közben a tulajdon édesanyjával
beszél telefonon, hogy le van égve, és el tudna fogadni
egy kis pénz karira, és akkor a filmjét is rendesen
be tudná fejezni. Steve mindenféle munkákat végez,
és azzal bíztatja magát, hogy aki NY-ban megél,
az a jég hátán is megél. Közben folyton
a forgatókönyvére gondol, ami egy tipikus intellektuális
és kezdõ forgatókönyv. Amikor elhívják
egy tv-interjúra, mint fiatal filmrendezõt, nagyon megörül,
hogy itt a nagy áttörés, de a százasból
csak vagy harmincat kap meg, és .. , mivel a show címe „naked
truth" , meztelenül kell ülnie a kamera elõtt. A lepattant
tv-csatorna stábjában Jim Jarmush-t is ott látjuk,
mint szereplõt, aki a nyolcvanas évek két nagy „turnover"-jét
csinálta (olyan film, ami kicsi pénzbõl nagy bevételt
produkál) Stranger than paradise (Florida a Paradicsom), és
Down by Law (Törvénytõl sújtva).
Szóval
Steve Buscemi kap egy telefonhívást, egy maffiózó
alaktól, „Joe"-tól, (Seymour Cassel). Joe meg akarja venni
a forgatókönyvét, illetve pénzt akar adni a filmre.
Adolpho (Steve) (megint) azt hiszi , hogy beütött az üzlet.
És kétely és reménykedés között
várja, hogy tényleg ölébe hullik a sült
galamb, és kitûzik a forgatás napját végre.
De ez csak egyre jobban húzódik, és húzódik,
mi nézõk pedig egyre jobban örülhetünk, mert
szavakkal szinte leírhatatlan történések mennek
végbe ezalatt a várakozás alatt, és a filmforgatás
helyett. Meddig lehet ezt fokozni? |
|
Ha
megnéznéd, meg lennél lepve! Tökéletes
vígjáték, csomó-csomó olyan dolog történik
benne, amikre az ember általában úgygondol, mint a
legeslegrosszab eshetõségekre.
A
film rendelkezik egy hóeséses jelenettel |
..
is,ami az emlékezetes hóeséses
filmek közé sorolja egybõl. Rövid, összefoglaló
jellegû „klipet" látunk a szereplõk életének
mindennapjairól, a nagy filmes projekt alakulásáról,
nagyon eltalált zene kíséretében. Látjuk
a nagymenõ Joe-t, aki táncolni tanítja Adolpho-t,
majd látjuk Adlpho-t, ahogy egy NY-i tetõn egy pici amatõr-kamerával
filmezi a szomszéd lányt, Angelica-t (Jennifer Beals), a
hóesésben. A jelenet annyira jó, és maga az
egész film, hogy a Sundance fesztiválon meg is nyerte egybõl
a zsûri nagydíját 92-ben.
Jennifer,
igen az a lány, akit a Flashdance c. nagyon régi film hõsnõjeként
ismert meg a nagyvilág. Ez agy nagyon „buta" disco-film volt, egy
Joe Eszterhas forgatókönyvbõl, Adrian Lyne (a mostani,
illetve nevezzük úgy, 97-es Lolita rendezõjétõl),
83-ban. Eközben a Yale-re járt, amerikai irodalmat tanult,
és amikor férjhez ment, vajon ki lett a szerencsés?
Alexandre Rockwell, igen a Levesben rendezõje.
A
levesben, a másik, komoly filmes „cult" film. De ha hiszitek, ha
nem, van egy harmadik is!
BIG
PICTURE |