cspv logo
cspv szám: 27 / 01 tartalom
keresés

Videók Videók Wonder Boys- Pokoli Hétvége Túszharc <FONT color=#000040 size=+3 face=Arial, Helvetica><I><FONT color=#cc6600>Mi Kell A Nőnek? </FONT></I></FONT> cikk cím cikk cím cikk cím <FONT color=#993300 size=+3 face=Arial, Helvetica>Szerelemre Hangolva</FONT> <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#993300 size=+3 face=Arial, Helvetica>Meztelen Maya</FONT> <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#009933 size=+3 face=Arial, Helvetica>Malena</FONT> cikk cím Vorosilov Mesterlövésze <FONT face=Arial,Helvetica><FONT color=#ff9900 size=+3 face=Arial, Helvetica>Harry Csak Jót Akar</FONT> Férfibecsület Betty Nővér Fedezd Fel Forrester-t Bagger Vance Legendája Sátánka Hegylakó 4.: A Játszma Vége

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 02 00479
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

Videók

Videók Videók Videók

Dido Here With Me No Angel

Dido Armstrong nagyon jó kis zenéket csinál, ezen belül pedig ez a száma különösen jól sikerült. Dido-t egy Eminem klipből ismerjük, melynek címe Stan, de elég hamar kiderült, hogy Eminem csak "csomagolás" a zenéjén, és hogy a Thank You, amelyik a Stan-ben mint sampling szerepel, önmagában véve egy jó szám ( a klipről az előző számban írtunk).

Ez a Here With Me leginkább egy régi Natalie Imbruglia klipre emlékeztet (Torn), Dido ugyanis egy filmstúdióban ül, illetve műteremben. Ott hever egy kicsit space-esre berendezett enteriőrben, és hiányolja a pasiját. Ez a hiányolás egyébként egészen intenzívre sikerült, a szövege sem rossz (egy reggelről szól, miután lekopott a nagy szerelme, akivel az éjszakát együtt töltötte), szerelmi válság napjaira kifejezetten kerülendő csaj-zene.

Aztán jön egy jó kis fordulat a zenében, és ezzel párhuzamosan Dido feláll és kisétál a szettből, (díszletből). Először még a filmgyár területén mozog, de hamarosan az utcákat rója majd, és közben persze végig énekel. Ez egy egészen jó pszichológiai effekt, jól érzékelteti, milyen, amikor valaki hiányzik, akárhova mehetsz, nem menekülsz a hiányától. feláll, otthagyja a műtermet, de minden marad a régiben. Mondjuk, az is eléggé jó pszichológia, hogy Dido arca egyáltalán nem tükröz fájdalmat, sokkal inkább az éneklés öröme jön le róla, mintha előadná a számot, és nem mintha elszenvedné.

A "film" végén egy csavarral visszakerül a műtermi ágyra, de ez már csak fűszerként hat. A klip legnagyobb energiaforrása Dido, illetve az, ahogyan a klip őt ábrázolja. Egy nem csontvékony alakú, franciás stílusú lányt látunk, aki viszont éppen emiatt sokkal fincsibben néz ki, olyan, mintha nem egy sorozatgyártott termék, hanem egy egyedi darab lenne. Mindez kétségtelenül így is van, Tommy Hilfiger divattervező egy külön rúzst nevezett el róla. Dido egyébként a saját keresztneve. A klipet Liz Friedlander rendezte, 2000 júniusában ,Torontóban.

Crazytown Butterfly The Gift of Game

Külföldön járni nem azért izgi, mert ugyanazt hamburgert tudod megvenni, hanem mert még a levegőnek is kicsit más az íze. Egy ilyen külföldön-járással is felér néha, amikor az ember rápillant egy aktuális US Top 20 nyertes klipre. "Ez megy most odaát, ez van a fejekben, ez jön be". Fura elképzelni, és tényleg nagyon izgalmas.

Egy szó, mint száz, így pillantottam meg nem olyan rég ezt a klipet, és annak ellenére, hogy elsőre tökre nem volt szimpi, egyre masszívabban gondolok rá, ott mozog a fejemben, bentlakó.

A szám maga egy maximálisan macho cucc, lásd a szövegét ..

Come my lady, come come my lady.

You're my butterfly, sugar baby.

Come my lady, you're my pretty baby.

I'll make your legs shake, you make me go crazy.

Ez a "make your legs shake" különösen érdekes, de/és ezzel együtt egy teljesen finom, Red Hot Chili-t idéző zenét hallunk, és egészen jól kikevert képeket láthatunk, szóval az egész úgy jó, ahogy van, biztos nagy siker lesz nálunk is, (a DJ-knek: de ez reméljük, nem von le semmit az értékéből), noha elvileg azt is rá lehet fogni, hogy gusztustalan (például, mert a csávók végig a nadrágjukban turkálnak).

A képen buja, tavaszi, majdnem dzsungelt idéző növényzetben látható a zenekar, plusz egy éppen ott dekkoló bombázó csaj, aki csak úgy elvan magában, mint egy tereptárgy. Állítólag jó tesz a csajoknak, akármilyen feminizálódottak is, ha havonta egyszer "sexy-sexy pretty little thing"-nek szólítják őket, nos, ez a szám pont erre szolgál, és pont ebből a célból tesz-vesz a tetkókkal gazdagon beterített (és közben gimis szépfiú bájjal próbálkozó) srácok között ez a lány. De, hogy a hatás még intenzívebb legyen, az egészet megküldték egy kis komputer-grafikával. Valójában pont olyan trükk, mint ami a Csodás Álmok Jönnek c. filmben volt látható, és ami miatt Special Effect Oscar-ra is jelölték, ez az effekt látható itt most. A háttér folyton átalakul festményszerű, azon belül is pointillista felületté, ahogyan ez az említett filmben is látható volt. Jól néz ki, különösen ezzel a dzsungelszerű növényzettel. Az effektezés nem áll meg itt, egyik kedvencünk, amikor a srác két csillag-tetkója leválik a válláról, és felrepül, ekkora grafikai szabadságot csak igen költséges utómunka árán lehet elérni, de a szemnek annál természetesebben hat.

A kezdetben egy darab Butterfly-bébiből közben több lesz, mint egy gilisztából, és a zenekar többi tagjainak is jut egy-egy. A befejező kép pedig mi más is lehetne, mint hogy a fő tetkós csávó (Shifty Shellshok, a két alapító tag és énekes egyike) megcsókolja az alap-pillangó csajt, és közben egy pillangót is valahogy rámontíroztak a képre. Jó klip.

Madonna What It Feels Like For a Girl Music

Ez a remek szám eleve ott kezdődik, hogy remix. A CD-n található szám remixe, és olyan jó, hogy .. szóval messze jobb, mint az eredeti. Ez is 100% Madonna, kicsomagolás után robban. Az ártatlan, gyermek-madonna hangú kérdésből, hogy "Do you know what it feels like for a girl?, What it feels like in this world?", egy meglehetősen agresszív beindulás bontakozik ki.

Képzeljük el Madonnát overálban, rövid szőke hajjal, tűsarkú cipőben. Ha így előre elképzeljük akkor legalább nem merül fel bennünk a kérdés formájú felismerés, amikor a klipet először látjuk, hogy "te, ez nem Madonna?". Ez az outfit (kiszerelés, felszerelés) önmagában művészet. A Nő 2001-ben, a nő, aki nem olyan lenne, mint amilyen, ha Madonna nem lenne és nem lett volna. Madonna mindig is divatirányzat teremtő volt, már a Like a virgin-től kezdve, miért változott volna most meg?

Ahogy kinéz, ahogy fel van öltözve ebben a videóban, felér egy pop kiállítással a Louvre-ban, és itt még nincs vége, mert amire ez a kinézet utal, az most mind valóra válik a klip néhány rövid perce alatt (4:34).

Tényleg, gondoljunk bele a művésznővel, hogy milyen érzés lánynak lenni? Milyen érzés ebben a világban egy lánynak? Biztonsági öveket gyorsan bekapcsoljuk, a tűsarkú, nadrágos, sőt, overálos lábfej padló alá nyomja a gázpedált és tűz, a nagyit ezennel elraboltuk egy kis joy-ride-ra. Vagy a nagyija, vagy csak egy idős néni egy otthonból, egy lelassult néni, aki már jóformán végigcsinálta ezt a lány-életet ebben a világban, és most az éppen pályán lévő fiatalabb nőtársa körbeviszi egy kis esti bulizás keretein belül. 100%, hogy ez a klip maga a csúcsminőség, de megjegyezném, hogy egy ilyen történetet, vagy esetleg konkrétan ezt a történetet jóformán bármelyik hazai zenekar lenyomhatta volna, ha akarta volna. Kicsit olcsóbban, Madonna nélkül, és a zene sem kell, hogy ilyen jó legyen, de a klip akkor is, mint történet, jóformán bárki lába előtt ott hevert.

Gyönyörű történet, még felkavaróbb, mint a Thelma és Louise, de még itt sincs vége.

"Maddie", aki amikor végre no 1. lett az angol listákon, a tévében úgy köszönte meg, hogy éppen teát szolgált fel férjének, angol otthonukban .. , ez a Maddie most alaposan bekeményít, egy autóval, nevezzük Ford Mustang-nak (?), verseny ülésekkel felszerelve eszeveszett száguldozásba kezd, sőt, ámokfutásba, mert ez a száguldozás olyan dolgokat foglal magába, mint tuti hasonmás játékpisztolyt rendőrökre ráfogni, majd szembespriccelni őket vízzel, más autókat összezúzni, sebességhatárt többszörösen túllépni, sőt, amikor ezt az autót sikerül leamortizálni, helyette egy másikat lop, egyszerűen elveszi, egy Thunderbird-öt. Utána még elüti az ex tulajdonost, és felgyújtja a benzinkutat, mint John McClane a Die Hard 2 végén a repülőt. Mindehhez fekete versenyző-kesztyűt visel, és iszonyatos hidegvérrel vezeti a száguldó autót (és továbbra is nagyon szexi a lábfeje, amint padlógáz ad). Nem is csak "cool", hanem "freeznig cold"!

És akkor még nem beszéltünk a remek autórészletekről, fékezésnél látjuk a féktárcsákat (tök jó), gyorsításnál meg a motort, de ezeken is túlmegy a "miért vagyok ilyen és miért csinálom ezt" kérdésre válaszoló felvételek, amikor látjuk Madonnát golyóálló mellényt ölteni, személyazonosságokat cserélni, de a néni lábát is látjuk begipszelni, mindehhez igazi sittes tetkók társulnak, a nyakán, a karján és a vállán, körülbelül olyanok, mint magyarul az "anyám". A végén még jól össze is töri a Thunderbird-öt, de ez már lehet, hogy a rendező és férj, Guy Ritchie ötlete volt. A klipet egyébként mind az MTV mind a VH1 túl erőszakosnak találta, és ezért mindenféle korlátozások vannak a vetítésében, általában csak késő este látható. A klip világpremierje március 20-án volt.


cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21