|
A CUSACK-CSALÁD
John Cusack neve ismerõsen hangzik azoknak, akik évente mondjuk egynél többször mennek el moziba, viszont ha valaki egyszer találkozik vele egy filmben, az rájön, hogy ez nem az elsõ alkalom, látta már valamiben, és tetszett neki. Azonkívül,
hogy nagyon jó színész, még nagyon eredeti
személyiség is, aki ezért mintha érinthetetlen
volna a szereposztók skatulyáival szemben, tulajdonképpen
mindenre képes a filmvásznon,
amire csak akar.
John Cusack egy rebellis-érzelmû ír-katolikus családba született l966 júniusában, egy nem átlagos tanárnõ és egy Emmy-díjas dokumentumfilmes gyermekeként. A család New York-ból Chicagoba költözött, John már Evanstonban nõtt fel. Négy testvére van: Joan, Ann, Susan és Bill, és mindegyikük professzionális színész lett. John tíz éves , amikor követi nõvéreit a Piven Theatre Workshop színiiskolába, és ott leginkább csodagyerekként kezelik. Tehetséges gyerekek születtek a Cusack-családba, nincs mese. John lett a legnépszerûbb, Joan pedig sikeres színésznõ, aki a saját szerepkörét úgy írja le, mint a „támogató barát, aki szellemes és kicsit szemtelen." Hasonló
karaktert játszott a Dolgozó Lányban is, amiért
Oscar-jelölést is kapott,
John
még 1988-ban létrehozott egy chicagoi színtársulatot
New Criminals néven, ami egy másik csapatból nõtt
ki, az Actor’s Gangbõl, amit a barát Tim Robbins alapított.
Ennek a társulatnak a filmgyártó cége lett
a New Crime Productions, és a Paramounttal szövetkezve ez
a cég készítette el a Grosse Pointe Blank-et, ami
az összes eddiginél jobban hordozza magán a Cusack-lenyomatot.
John Cusack régi chicagoi barátaival dolgozott együtt
ebben a filmben, volt iskolatársakkal, és Steven Pink-kel
és D.V.DeVincentis-sel együtt írta a forgatókönyvet,
egy jó hangulatú pár nap alatt, s azonkívül,
hogy remekül szórakoztak a sztori megformálása
közben, sikerült összehozniuk egy nagyon eredeti és
szórakoztató film forgatókönyvét.
|
|
A film egy bérgyilkosról szól, aki visszatér szülõvárosába a 1O. érettségi találkozójára, és amellett, hogy saját maga és mások számára is megpróbálja értelmezni eddigi pályafutását, ezentúl még rátalál régi gimnazista szerelmére, plusz elintéz még egy utolsó munkát is. Vicces, kedves és találékony film, amiben ráadásul majd az egész Cusack-família megjelenik.
John társszerzõje, társproducere és fõszereplõje a filmnek, Joan játssza a bérgyilkos jó humorú titkárnõjét, Ann egy apró szerepben régi - most alkoholista - barátot játsszik, Bill pedig ugyanebben a jelenetben pincér. Van ebben valami ellenállhatatlan kedvesség, ahogy a legbefutottabb fiúgyerek nem tud úgy filmet csinálni, hogy ne szerepelnének a testvérei benne, akár csak a megjelenés erejéig is. Most
mutatják be nálunk az Éjfél a jó
és a rossz kertjében c. filmet, ami tavaly készült,
John Cusack az egyik fõszereplõje. Nem túlságosan
jelentõs alkotás a film, de Cusack az elsõ perctõl
az utolsóig jelen van benne, nem is kicsit, és ez hat. Minden
felejthetõ a filmben- sajnos még Kevin Spacey sem hozza a
megszokott rendkívüli stílusát-, kivéve
Cusack alakítását, aki megint vitt valami plusz komolyságot
és intelligenciát egy az általa már sokszor
kipróbált ‘fair-jófiú’ karakterbe. A rendezõje
egyébként Clint Eastwood, aki már bemutatta rendezõi
képességét a Madison megye hídjai c. filmben,(ami
igen erõs érzelmi reakciókat váltott ki a nézõkbõl,
igazából majdnem mindenki végigsírta a filmet,
és ez nem kicsi dolog ), és ebben a filmben sem hibás
a film jelentéktelensége miatt, maga a történet
nem kívánkozik filmre. John Cusack szeretett Eastwooddal
együtt dolgozni, és ismét szerelembe gabalyodott a társszereplõjével,
most Alison Eastwooddal.
|
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |