|
A jó madarász együtt
vonul a fecskékkel. Május közepén kitör
a nyár, és az emberek másodpercek alatt átrendezik
az életüket, hogy csak a legeslegegyszerûbbet vegyük,
akik addig szerda este 9-kor éppen a tv elõtt ültek,
azok elõtt most habzó sörök, coca-colák,
meg teraszok lesznek. Azt mondtuk, „most", pedig ennek a mostnak épp
most van tényleg vége. A nagyközönség,
a potenciális fogyasztók most térnek „vissza" szokásos
helyeikre, ahol ha valaki akarja, el tudja õket érni. Az
õszi reklámkampányok mindig finoman lekövetik
ezt a mozgást, és ezen felül azért is mindig
izgalmasak, mert ilyenkor indul az új szezon, gyakorlatilag az
új év. |
A
Sisley is emlékezetes, persze, ez könnyebb feladat, és
a Sixteen is nagyon moziszerû, és ami nem hátrány,
távolról is egyértelmûen olvasható. Vannak sima „rendes" kampányok is, melyek ugyanúgy figyelmet érdemelnek, mert éles elmék munkája áll mögötte, és jelentõs hatást is fejtenek ki. A "Befutottak" RTL club kampányra gondolunk például, amely azon felül, hogy roppant nagy mennyiségben van behelyezve a nagy térbe, nagyon profin „meredek" is, Stallone ET, Friderikusz és Frei együtt azért mégiscsak eredeti koktélt jelentenek. Mellesleg nem is rossz ötlet decemberben megnézni az ET - t, mindenki csak beszél róla, de utoljára ki tudja, ki mikor látta. Az RTL klub egyébként Okt 27. én egyéves, valójában pedig már Okt 7. -e óta, amikor a régi magyar filmeket nyomták, a kezdet kezdetén, hiszen gyakorlatilag nem is lehettek felkészülve, hogy megnyerik a nagy pályázatot az adott frekvenciára, és egy televízió-csatornát azért nem kis munka összedobni. Mindezt azért kellett megemlítenünk, mert hiszen maga, az egész magyar „duális média- rendszer" az, ami egyéves, az hogy közszolgálati és kereskedelmi tv-adók egyaránt mûködnek. mi ez elõtt volt, az valami egészen más, a kábelhálózatok, és mûhold sávok teljesen más kategóriát jelentenek, mint a földi frekvenciák, a bárhol, bárki által csak úgy fogható adások csatornái. A Frekvencia egyébként konkrétan nemzeti kincs, és az államtól elidegeníthetetlen, az új tv2 és az RTL club is „csak" bérlik. Ráadásul ezek a frekvenciák, amiken az új tv2 és az RTL club üzemel Magyarország összes két darab kereskedelmi frekvenciáját jelentik. Azt, hogy egy országnak hány darab kereskedelmi tv-frekvenciája van, nemzetközi szerzõdések döntik el, (döntötték), és most már olyan adottságot jelentenek, mint a Balaton, vagy a Kékes-tetõ. Utolsóként még egy jubileumi mondatot a frekvenciákról, nekünk igaziból fel sem tûnik, honnan és hogyan kerülnek be az adások a házba, és ez a két új csati nem is tûnt olyan borzasztó nagy változásnak, hiszen addig is volt több csatorna, de például a szív tévé-nek, amely nem mûhold, hanem kábelhálózat, motoros futárok segítségével kellett eljuttatni az adást tartalmazó videó-kazikat a „leány-adókhoz", hogy országosan megjelenhessen ugyanaz, ugyanakkor. |
|||
oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |