cspv logo
cspv szám: 25 / 01 tartalom
keresés

hírek Videók Számkivetett Jég és Föld Között Táncos a Sötétben Tigris és Sárkány Sade Márki Játékai Dr. T. és a Nők Interjú Török Ferenccel, a Moszkva Tér c. film rendezőjével Rekviem Egy Álomért A Vörös Bolygó Hullahegyek, fenegyerek Billy Elliot A Jövő Kezdete Apádra Ütök! Gyilkosok Anyegin Szívörvény A Harc Mestere Sátáni Játszma Blöff Egyszer Élünk Ősz New York-ban Reklámok Filmszemle 2001 Moszkva tér Werckmeister Harmóniák Egérút Utolsó Vacsora az Arabs Szürkénél Torzók Macerás Ügyek Vakvagányok Paszport Nexxt - Frau Plastic Chicken Show Üvegtigris Feri és az Édes Élet Seychelles puzzle Öcsögök Rendőrsztori

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 03 00500
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

Videók

Videók Videók Videók

Planet Funk - Chase The Sun

Az egyszerűség nagyon súlyos fegyver, a legzsiráfabb videó is egy ilyen manőver következményeként jött létre, persze, ne feledjük, kezdetben volt a zene. Nagyon profi zene, mind a 3:40 perces radio edit verziója, mind a majd 7:58 perces eredeti "egész napos elfoglaltság", de tényleg, rewind and rewind. Maga a klip a jólmenő diliházas klipek sorát szaporítja. A legutóbbi két híres diliházas videó Moby Natural Blues-a és Eminem Slim Shady-je személyében jött létre. Van még egy előképe ennek a klipnek, és az egy MTV reklám volt, amelyben egy dilis csávó az őrjöngés határán betolakszik a tévészobába, majd, amikor a nővér bekapcsol egy tök durva számot, a csávó teljesen lehiggad. Itt most egyszerűen az a helyzet, hogy mindenki odabent van, és akkor úgy ott vannak. Az egyik nő egy ágyon, két nagyon jól beállított lány egy külön szobában, a többiek pedig a "lobbiban". Ez az egyszerű alaphelyzet, az ugyancsak egyszerű történet pedig a következő. Egy fura dilis figura felfedezi, hogy van valami a rádiójában, mármint ezt a zenét. Elkezd befelé haladni, az előcsarnokba, így a többiek is hallják már, szóval másodpercek alatt mindenkit átjár a zene. A sötét szobában fekvő nőt, a másik, külön szobában lévő két, nagyon jól (kicsit Garbage-osan) koreografált nőt, valamint a kommersz diliseket is. A zenétől olyanjuk lesz, hogy transzba esnek, és a falon lévő zsánerképet elkezdi átjárni az élet, meg a fény, ők pedig a transzból egyenesen térdre esnek, és gyakorlatilag másodpercek alatt megvilágosodnak. Nagyon jól néz ki az egész a képpel, meg minden, de hangsúlyoznám, hogy a zene mindennél jobb. Aztán, a kis térdeplős élmény hatására most már mindenki elkezd táncolni. Mindenki a maga helyén. A sötét szobában lévő nő odabent, a két külön nő, ahol vannak, az ablak előtt, a többiek pedig ott, az előcsarnokban. Fatboy Slim Torrens mozgáscsoportjával vetekedő módon adják elő magukat. Jó nézni, és jó hallgatni. A klipben a zene folyton áttűnik rádióminőségbe, és ez külön izgalmat okoz a magunkfajta nézőkre és hallgatókra. Csak mégegyszer: nagyon jó szám.

Rui Da Silva: Touch Me (Touch Me)

Jó kis partizene, és a klip sem ment túl messzire, és közvetlenül egy partiról szól, amit egy tetőteraszos lakásban tartanak. Barátságos hangulatot áraszt, a "főszereplő" lány már az elején asztrálódik, és a parketta felett pár centivel, vízszintesen lebeg. Később helyrejön, és egy barátnőjével együtt sminkelnek egy kört a füriben, aztán újult erővel nekivágnak a bulizásnak. Ez a klipben a jó, ez az újult erő-dolog. Érezni azt a fiatalos igyekezetet, hogy jó volna, ha valami történne, és azt is, hogy kár lenne lemaradni egyetlen másodpercről is. Minden téren tesznek próbálkozásokat (talán még ugyanarra a srácra is hajtanak?) , de akármilyen intenzíven is nyomják, egyszercsak elkezd hajnalodni, és ekkor jön az a szükséges plusz, amitől ez a klip egyáltalán emlékezetes lesz. A hajnalodást követően mind a hárman kimennek a tetőre, és ott smaciznak, meg minden, de minél inkább feljön a nap, annál inkább csak három jó barát látszik, szóval, olyan barátságos reggel, amilyet videókban alig látni, de tényleg, annyira életközeli. A klip végül, ezzel a hajnal effekttel megkapaszkodik az agyunkban, aztán, amikor legközelebb megnézi az ember, rájön, hogy a zene sem semmi, és végülis erre vannak kitalálva a klipek. Jól sikerült.



All Saints: All Hooked Up (Saints And Sinners)

Az All Saints egy teljesen szokványos videóval lépett elő. A szokásos drága hotel stílusú, gazdagon kárpitozott belsőben, a szokásos módon, szépen, finoman bevilágított lányfejek énekelnek. Maga a szám sem a legjobb az amúgy elég jó albumról, de működik. És ekkor jön, nagy nehezen az attrakció, egyszercsak elkezd kiderülni, hogy mire ment ki a játék, miről szóltak az ilyen kis csajos dumák, hogy "mit képzelsz, megvan a magam cash-se?", stb. A már-már megszokott oktató nevelő stílusban értésünkre adják, hogy ne is próbáljuk őket elkápráztatni anyagiakkal, majd tovább mennek, és közlik, hogy ne is próbáljuk meg hozzájuk érni. (Alakul, mondja magában a klipnéző). A klip végén pedig demonstrálják, hogy hogyan dobják falakon keresztül azokat a férfiakat, akik mégis megpróbálnak valamilyen furmányos módon, esetleg a szellőzőbe bújva a közelükbe férkőzni. Nem egy nagy klip, de vicces.

Dido: Thank You (No Angel)

A tavaly évvégéről már régi ismerős Eminem szám, a Stan nem sikerült rosszul. A klip sem utolsó, nagyon erős hangulata van, meg minden, még akkor is, ha Eminem-et kicsit pihentetnénk, ha rajtunk múlna. Talán éppen ezért különös, hogy mégis be tudja magát küzdeni egyikünk-másikunk agyába. Vajon mi lehet a titka? Ez a kis titok bizony nem más, mint a US Top 20 8. helyezettje, Dido Thank You c. száma, a No Angel c. albumról. Ez képezi az alapját Eminem e reppelésének, és ez az, ami nem megy ki az ember fejéből, napokon keresztül sem, ha kell. Az ilyen, fizetős, és a szerző tudtával történő kölcsönvevéseket hivatalból is pártolnunk kell, persze nyilván szemben az olyan "ráéneklésekkel", magyarított verziókkal, mint Natalie Imbruglia Torn-ja magyarul, vagy a Mambo No. 5, Komár László előadásában, melyek még ha lemezkiadóilag jogtiszták is, a szerzőik valószínűleg nem tudnak róla, hogy van egy magyar megfelelőjük is. Dido kedveli Eminem-et, és örül neki, hogy "kölcsön adhatta" ezt a számát a menő reppernek. MI azonban annak örülünk, hogy láthattuk Dido eredeti számának a klipjét, mert tök jó. Barátságosan énekelget "a lány", és közben költöztetik. Hamar leesik azonban a tantusz, hogy ez a költöztetés kényszerű és nem szabadon választott. Azt is látjuk, amint rendőrök kísérik ki szegény Dido-t a házból. Nagyon szépen van fényképezve, és jó sok külső felvételt is tartalmaz, a ház lebontásáról, meg minden. A 8. hely a US Top 20-n pedig úgy tűnik, egy megérdemelt nyereség, amiért az angol énekesnő kölcsönadta a számát az amerikai reppernek. Jó tett helyébe jót várj.

Fun Lovin' Criminals: Loco Loco

A Fun Lovin' egy stílusba vágó kis klipszerűséget löttyintett össze. Annyira laza, hogy szinte kong az ürességtől, de a Fun Lovin' ért az ilyesmihez, és a végeredmény elég jó, a laza színészi játék, meg minden miatt. Az elején JFK fekete-fehérben felszólítja embereit, hogy likvidáljanak más embereket, Sidney-ben. A Fun Lovin' a Fun Lovin'-t. JFK is egyikük fejéből jön lére, úgy, hogy meg van nyújtva. És akkor folyik az üldözés, és végül, az unott kis csapat rátalál az ellenségre, és cipőikkel elkalapálják őket. Vicces jelenet., nyilván a Beastie Boys Sabotage-zsa az eredeti minden ilyen ügynökakciónál, de mindegy, az élet megy tovább, na nem mintha a Beastie napjainkban is nem lenne jobb, mint a Fun Lovin', de tényleg mindegy, a lényeg most jön. Még csak a klip elején vagyunk, de innentől nem történik semmi, csak az, hogy a hajón ott maradtak a "konzum csajok", és folyamatosan ott rázzák magukat, feneküket, melleiket, amijük csak van. És pont ez a figyelemreméltó ebben a klipben. Már törjük a fejünket egyfajta törvénymódosításon, hogy feka csajokat klipekben csak akkor legyen szabad mutatni, ha a lemezen is énekelnek, mert már tényleg kezd sok lenni az orrba-szájba történő "rázás"-ból. Világos, hogy aki nem rázat csajokat a klipjében, az alulmarad az aluledukált rétegeknél nézettségben, de ami sok., az sok. Mintha áram menne keresztül ezeken a hivatásos rázó-csajokon. Ezért vannak ott, ezért kapják a pénzt, satöbbi, tökre középkor. Erre jön a Fun Lovin' és tök átlátszóan elkezdi direktbe rázatni a nőket, amivel mintegy paródiát csinál az egész szituból, és a rázás-korszakból is kiutat kínál. Ha valakinek nem lenne elég nyílt, kimaszkolják a túl szexi részeket, mégpedig egy teherautó-ikonnal (!!). Meg vannak ezek a fejek húzatva, de az is biztos, hogy ilyen pozitív rázás-paródiát még nem láttunk, mindenki csak rázat, és felmarkolja érte a nézettséget, a Fun Lovin' első a sorban, a rázásellenes harcosok között .. Már amennyire komolyak ezek a srácok, ha megkérdeznénk őket, biztos tagadnának ezerrel.

-zé-

cspv.hu