cspv logo
cspv szám: 25 / 01 tartalom
keresés

hírek Videók Számkivetett Jég és Föld Között Táncos a Sötétben Tigris és Sárkány Sade Márki Játékai Dr. T. és a Nők Interjú Török Ferenccel, a Moszkva Tér c. film rendezőjével Rekviem Egy Álomért A Vörös Bolygó Hullahegyek, fenegyerek Billy Elliot A Jövő Kezdete Apádra Ütök! Gyilkosok Anyegin Szívörvény A Harc Mestere Sátáni Játszma Blöff Egyszer Élünk Ősz New York-ban Reklámok Filmszemle 2001 Moszkva tér Werckmeister Harmóniák Egérút Utolsó Vacsora az Arabs Szürkénél Torzók Macerás Ügyek Vakvagányok Paszport Nexxt - Frau Plastic Chicken Show Üvegtigris Feri és az Édes Élet Seychelles puzzle Öcsögök Rendőrsztori

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 25 00522
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

Reklámok

Reklámok

Hűvös-tavaszias 2001, az ember már nem is igazán emlékszik, hogy mi volt szilveszterkor, 2000, vagy 1999? Kíváncsian vártuk, hogy mi és mikor lesz az a valami, ami felráz minket a szürke egyhangúságból, ami ezzel az új izével, évezreddel jár. Egyetlen kérdés nyomasztott csak minket és ez az volt, hogy egyáltalán lesz-e ilyen új, átütő dolog, például a reklámok terén. A (jó) reklámok nagyon fontosak, mert a fogyasztók és az ipar között ezek jelentik a határt. Ha nincsenek jó reklámok, akkor a határ szögesdrót, a fogyasztók meg gépek. De mielőtt elröppennénk vagy elszomorodnánk, máris örömmel (mégpedig a legnagyobb örömmel) jelenthetjük be az új 10 pontos reklámfilmet a Levi's "Twisted" kampányának részeként.

Fiatalok autóznak. egyszercsak feltekerik a zenét, és úgy döntenek, hogy ideje már megállni egy körre, éppen útba esik a Motogrill nevű hely, itt kellemesen felfrissíthetik magukat a feltehetően hosszú út után. Leparkolnak, kiszállnak, és kábé azt teszik, amit ilyenkor mindenki: kinyújtóztatják a végtagjaikat. Persze mindezt "Twisted" stílusban.

Már amikor a zenét feltekerik, akkor feltűnik, hogy tulajdonképpen mutánsokkal lehet dolgunk, mivel a hangerőgombon több teljes kört tud tekerni, folyamatosan, anélkül, hogy elengedné, a csuklója is ugyanúgy körbe tekeredik, hoppá. Lassan ráérzünk a "zombi" stílusra, és még mielőtt látnánk, hogyan "lazítanak", már féltékenyek vagyunk, hogy "mi is akarunk olyat!".


A kis "Twisted" közösség művészi fokra emeli a spontán bulizás fogalmát. Amint kiszállnak az autóból, máris hozzálátnak a csoportos játékhoz, melynek lényege, hogy mindenki megmozgatja az összes kedvenc testrészét, és ha már ott van, meg is forgatja párszor. Harmonikus koreográfia, ritkán látni ilyet az életben, egyedül a "twisted" fajtához tartozó egyedeknél figyelhető meg. Kezdődik egy laza mutatóujj tekergetéssel, a gyanútlan tv- vagy mozinéző már itt leszédül a székről. Karlengetés, majd egy karaterúgással beindul a parti-tánc, a lány lábfeje is tudja, amit kell, a minimum 360 fokot ..

Ekkor még nem említettük a törzskörzést, amely máris a kialakult spontán bulizás egyik kedvelt fogása, amit két lány fejkörzéssel, sőt, fej-pörgetéssel spékel meg, először jól felhúzzák, egy kör, két kör, három kör, majd elengedi, és hagyja, hogy lepörögjön, nem semmi.

A útmentén bámészkodó három szakadt kissrácnak lesz mit mesélnie a következő 70-80 évben, de ha még nem lenne elég, ezek a "twisted" fiatalok, illetve majdnem azt mondtam: "fejek", szóval ezek a "twisted" fejek bedobják még a fejleemelést is, van, aki magának, van aki az egyik társának emeli le. Mindenesetre nagyon profin van megcsinálva, szinte hallani, ahogy cuppan. A lelalzultabb srácok ezalatt szolidan mozgatják a lábukat a zene ütemére, persze a csípőjük nekik is legalább egy 180 fokot ki van tekeredve. Mit tegyünk, ha így érzik jól magukat? Aztán a lány odabent, a Motogrillben megkapja a kávékat, és kijön, a többiek is szedelőzködnek, és végül, mint akik jöttek, láttak, győztek, elhúz a kis zombi-csapat .. A néző szomorúan nézi a helyüket a vásznon, és arra gondol, teljesen jogosan, hogy "de szeretnék én is zombi lenni!" .. Eszméletlenül jó film, a legjobb, sőt, "TWISTED"!!

És ha még csak kezdene bizseregni, hogy mennyire profi kis évünk van, a Peugeot filmje (Peugeot 406, vezetni mindig élvezet!) gyorsan feldob minket, csak, hogy legyen valami fogalmunk. A helyszín a Föld nevű bolygó, csak.., bocsi, Houston, valami baj van, a Föld kicsit fejre állt, illetve, mivel ez nem volt lehetséges, a gravitáció spontán irányt változtatott, ami edig lefelé esett, az most ugyanezt felfelé teszi. Nem tudni mióta, de valószínűsíthető, hogy alig 10 perc telt el a katasztrófa (a fejreállás) bekövetkezése óta. Látni ugyanis, amint potyognak a dolgok, mint kikötött buszok, autók, és mindenféle tárgyak, mint valami fordított eső, kiesnek a képből. A látvány, csak úgy, mint a Levi's film, egyszerűen elképesztő, ehhez nullától pontosan 2000 évnek kellett eltelnie!

Látjuk az irodákat, ahol a plafonon lassan kezd helyrejönni a kerékvágás, embereket látunk papírokkal a kezükben, lassan megindulhat a termelés. Az épületek külső részein, homlokzatán, stb. is nagy élet van, és az Ötödik Elem óta nem látott felvételekben lehet részünk. E film készítői tényleg fejre állítottak egy várost. Mindenki másképp éli meg a katasztrófát, az elején már láttuk, hogy a buszok zuhannak, most látjuk, ahogy az emberek kapaszkodnak, vagy éppen észre sem veszik, hogy mi van, például egy mosodának kinéző kis helységben a beszélgető asszonyok, vagy mint a legszimpatikusabbak, az egy félkész emeleten focizó kiscsávók, akik talán egy másodpercre sem hagyták abba a játékot, csak most, hogy a labda leesett, illetve fel. Van még egy ennél is komolyabb erő, amelyre nem igazán gyakorol drámai hatást ez a felfordult világ, és ez a kényelmesen arra cirkáló Peugeot 406. Nagyon jó kis film.



Ugyanezt a problémakört járja körül az Alcatel filmje, (Alcatel, És az egész világ a fejed tetejére áll).

Gábor híreket olvas, emilt fogad, elolvassa a moziműsort, meg mindent csinál, amit a telcsijével lehet. Kívülről ugyanez persze kicsit másképp veszi ki magát, azt látjuk, hogy ott ül egy igazán bombázó csajjal (az elmúlt 15 hónap legjobb csaja, plusz a haja is nagyon profi, divergens), és az ostoba Gábor kommunikáció helyett csak a (saját) telefonját nyomogatja. Gábor összes cselekvése ki van írva a képernyőre, így a legutolsó is, hogy "Gábor rákot vacsorázik". Ez utóbbi felirat azoknak segít, akik esetleg elkezdenének töprengeni, hogy mi az ördögöt boríthatott a lány a fejére, bár össze is zavar, mert a lány előtt már jól kivehetően ott a somlói, szóval, valószínűleg azt borította a fejére, a rák pedig korábban volt. Harmadik verzió is van, mert mi van, ha a lány, akinek Gáborhoz nem hasonlóan nincs neve, de telefonja már (hála az emancipációnak) van, nem a saját somlóiját borította Gábor fejére, hanem azt, ami Gábor előtt volt? Ezt az látszik megerősíteni, hogy az a kaja valami csokis spagettinek néz ki leginkább. A poén azonban a film, illetve az illemóra, illetve a túlélési oktatófilm végén van, amikor látjuk, hogy a névtelen lánynak is van telefonja, vagyis a lány nem telefonellenes, sőt, jómaga is kezében tartja, és a szemünk láttára törli Gábort a telefonkönyvéből.

Nem az amúgy eléggé elmés kis sztori, hanem a nagyon profi fényképezés az, amitől az a film annyira jó. A fényképezés, és a lány kiválasztása, valamint az ő hajának a fodrásza együtt adják ki a nagyon is meggyőző végeredményt. De ha mindez nem volna elég, a film végén Ross magyar hangja rágja a füledbe a farmát.

Hasonló, "széttartó", szóval divergens hajat visel a fején a Pannon Praktikum film lányszereplője is. Ő kicsit "fantásabbra", illetve Onyxosabbra van véve, mint Alcateles kolléganője, cserében viszont nem kell csokis spagettit öntenie a partnere fejére, sőt jókat beszélgetnek, természetesen telefonon. Partnere személyében nem mást tisztelhetünk, mint a fiatal színészt, Nagy Pétert, akit a filmszemlén a VII. Olivér című tévéfilmben láttuk, ami olyan volt, mint egy könnyű, de vidám színdarab, kevés mondani-, de sok nevetnivalóval, és nagyon jó színészi alakításokkal. Nagy Péterről elsőre az jutott az ember eszébe, hogy tök úgy néz ki, mint James Spader, ha olyan apróságoktól eltekintünk, hogy nem is szőke, hanem barna, meg hogy saját magára mégis sokkal jobban hasonlít. Mellesleg ez a Pannon Praktikum film is igen jól néz ki. A nagyon meleg és színes és komfortérzetet keltő képek részint utómunka, részint fényképezés eredményei.



Szintén nagyon jó, nagyon direkt és nagyon vicces a Snickers filmje (Éhes vagy? Mire Vársz?)

Stílusában valami miatt az egykori Chokito (A látszat néha csal) filmekre emlékeztet, de itt folyamatosan fokozott poén van, és így nemcsak egyszer lehet nevetni. A gyóntatópap kikapott egy jéghokist, aki végtelenbenyúlóan ecseteli, hogyan zúzott szét embereket a pályán. Betörtem néhány orrot, levertem néhány vesét, volt egy kis agyrázkódás, meg belső vérzés .. (meséli büszke fejjel), a pap pedig eközben .. felháborodik? Elborzad? Nem, hanem unja! Ez ám a komoly kis poén!

Közben megszólal a hang, hogy "Nem bírod már tovább? Kapj elő egy Snickers-t, mert semmi nem csillapítja jobban az éhséget ..". Bravúros! Kit tegez a reklámhang? Ki az az ember, aki pont olyan, mint mi? Hát ez a gyóntató lelkész. Amíg a hokista szinte extázisban ecseteli rémtetteit, hogy pl. "és akkor lecsavartam a fejét ..!", addig a papunknak sem fáj már a feje - az éhségtől. Unottan néz ki a gyóntatószék előtt álló sorra, van még vagy kéttucat ilyen hoki játékos, sóhajt egyet, de már semmi gáz, tudja, hogy ki fogja bírni, ez egy hosszú nap, ez minden, hála a terméknek. Éhes vagy? Mire vársz? Ebédidőre? Vagy, hogy elfogyjon a sor? Butaság .. Kapj elő egy Snickers-t, mert semmi sem csillapítja ..

Egyszóval nagyon vicces és nagyon jó kis film.

Megemlítenénk még egy nagyon rövid Head and Shoulders reklámfilmet, amely pár másodperc tv-zsizsikkel kezdődik, (más néven "hóesés"), majd mintha ez lenne a korpa, minél jobban előtűnik a termék, annál jobban eltűnik a "hóesés". Egyszerű, frappáns, és találó film. Korpás emberektől amúgy is szokták azt kérdezni, hogy "havazik?" . Sarah Michelle Gellar végre megjelent a kozmetikai reklámiparban, mint legfiatalabb kedvencünk. A Maybelline Express Makeup-ját hirdetve, amely 3 az 1-ben. Ezalatt kolleganője, Milla Jovovich kisség megnyúlt, amióta a L'Oreal "Longitude" fantázianevű 30%-os szempilla-hosszabbodást előidéző szemsminkjét hirdeti. Mindeközben a Pápáról kiderült, hogy mégiscsak szerepel reklám-posztereken, persze kizárólag a Katolikus Egyház poszterein. Fura, hogy egy egyház is reklámozza magát, de ez mind semmi ahhoz képest, hogy hazánkban a gazdasági minisztérium is reklámozza magát. Nem bízzák a "véletlenre", a szokásos sajtótájékoztató - újságírók - szerkesztők - olvasók- láncolaton keresztülhaladva esetleg már nem pont a GM szája ízének megfelelő interpretációt kapnának a különféle információk. A biztos az, ha rövidre zárja, és a kellő információt a kellő formában juttatják be a köztudatba, célzott reklámokon keresztül. Kár, hogy ez nem ingyen van, és hogy nem szokás.

(xx)
cspv.hu