Édes Kis Semmiség
The Sweetest Thing 2002.
Három csaj különféle beindult kalandokon utazik keresztül, ez biztosan hangzik annyira jól, hogy bárki kedvet kapjon megírni egy ilyen forgatókönyvet, már csak az a kérdés, hogy ez hogy fog neki sikerülni.

Mindez úgy néz ki a filmben, hogy Diaz és Applegate ott vidámkodnak, mígnem megjelenik szomorú barátnőjük, Jane (Selma Blair), akit éppen otthagyott egy pasi, és aki emiatt teljesen szomorú. Ekkor még azt gondolhatjuk, hogy ő lesz a főszereplő, akit szépen mederbe terel a két felnőttebb csaj. Persze, nem így történik. Selma Blair jóformán csak azért jelenik meg a filmben, hogy jópofa gegekkel át- meg átsegítse a filmet az üresjáratokon.

A béna, buta és vesztes csaj, akivel a pasik azt csinálhatnak,amit csak akarnak, beleértve az orális szexet. Ez utóbbit szinte annyira előtérbe állítják, hogy ha Selma Blair baráti tanácsot kért volna tőlünk, hogy vajon elvállalja-e ezt a filmet, mi bizony azt mondtuk volna, ne tegye.
A film poénjai (ha már itt tartunk) a csendes őrült kategóriába tartoznak. Kommersz, hétköznapi vígjátékra emlékeztet minket a film minden perce, de ehhez képest időről időre meglehetősen Farelli-s kiugrásokat produkál. Anélkül azonban, hogy a Farelli mostanában (Nagyon Nagy Ő) különösebben lázba hozna minket, meg kell jegyeznünk, hogy ezek a kiugrások soha nem bírják felhúzni a maguk szintjére a filmet. Az eredmény pedig az lesz, hogy mivel a néző nem kap semmiféle megerősítést, hogy most egy beindult vígjátékot néz, marad az alapszitu, hétköznapi vígjáték időszakos kiugrásokkal. Ezek a kiugró jelenetek mind déja vu érzetet keltenek, és nem egy tehetséges, hanem sokkal inkább egy ügyes és szorgalmas forgatókönyvírói munkáról árulkodnak.
Visszatekintve az egész film körülbelül annyira redukálódik, hogy Cameron Diaz-t egyszer visszautasítja egy srác, erre ő és

A rendező, Roger Kumble, a Kegyetlen játékok rendezője ezúttal egyetlen egy jó pontot sem kap tőlünk, de reméljük, sok hasznos holmit vásárol majd a gázsijából.
-jepe-
2002-08-08