
|
|
Az
új Martini filmrõl
(mozikban) leginkább azt lehet elmondani, hogy „nagyon ott
van". „Talán" emlékeztek még az elõzõre,
amikor a „csaj" egy 70-es évek stílusa, idõsebb férfi
társaságában koktélozgat egy teraszon, mondjuk
a Riviérán, és odajön a fiatal, napszemcsis alak,
és lerak az asztalra egy Martinit, a lány pedig vele megy,
mégpedig úgy, hogy kötött fekete rucija beakad
a székbe, amibõl feláll, és ahogy távolodik
úgy bontja le a miniruhát, a végén a fantasztikus
alakját teljesen közszemlére bocsátaná,
ha a Martini felirat nem lépne jótékonyan közbe.
Nos, a „mostani" Martini film ennek a folytatása. Nagyon finoman
bevilágított fekete-fehér stílusú parti,
két csaj egészen space (archaikus space) jellegû csíkos
dresszben nyomulnak, sok vágással, sok szép képpel,
napszemcsis barátunk ugyancsak ott van, és arra lesz figyelmes,
hogy a két csaj lábnyoma festékes, vagyis, az összes
ruhájuk profin festett csíkokból áll, ami felkelti
az érdeklõdését.
Nagyon
profi film, azok közül való, ami valóságos
mozi-élményt jelent. Nagyon erõs a stílusa,
és persze nagyon jó, ráadásul a szociális
rétegek közötti szabad közlekedést is megpendíti
bennünk, hogy a legjobb koktél-ruha nem biztos, hogy a legdrágább,
lényeg, hogy hogy nézel ki, az, hogy többszörös
milliomos legyél, nem fontos, ennyiben a hetvenes évek rajzolt
harisnyáinak esetét eleveníti fel.
Ismeri
valaki a Live Jazz parfümöt?
Külföldi
újságokban, és tv-csatornákon nagyon komoly
hirdetéseik láthatóak, és igazán nem
bánnánk, ha a magyar médiákat is bevennék,
mondjuk mikulás és kari között, csak hogy még
többször láthassuk. Fekete-fehér, de nem az a kontrasztos,
erõs verzió, hanem végtelenül lágy, és
világos. Teljesen komoly kis space - várost látunk
(a filmben), a hetvenes évek garbós atmoszférája,
és a felhõkarcolós, giga-fényreklámos
világok simán keverednek, azonban ebben a gyönyörû
feliratoktól hemzsegõ „space-city"-ben minden felirat „live"
vagy /és „Jazz", közben Jazz jellegû trombitálást
hallunk, de nem avítt, hanem cool és modern és lehelet-könnyû,
mint pl. az US 3 („Asz three") közismert albumán. A srác
(természetesen franciás stílusban) lemezrajongó,
és éppen fellépése lesz, ez az egész
kis világ a színpad mögötti résznek felel
meg. A finom, fehér cuccban nyomuló csaj nyilván a
barátnõje, bekukkant a függöny mögé,
hogy elõjöhet -e a fiú. Aki kidugja a fejét a
függöny mögül, kezében a trombitájával,
és valami olyan finom szellõ csapja meg az arcát,
hogy .... egybõl felébred. Otthon, ugyanaz a finom
és világos világ, a barátnõje ráfújt
az arcára, hogy felébressze, kinéz az ablakon, és
egy az egyben az álmából ismert Jazz City. Jó
napja lehet, hogy a világ leglátványosabb álmából,
ahogy felébred, ugyanazt találja maga körül! Finom
film.
Ballantines
Van
egy jó hírünk, ismét látható a
„Rock star still missing" c. Ballantines reklámfilm, amit tavaly
tél végén és tavasszal viszonylag keveset élvezhettünk,
aztán pedig bejött gyorsan a meleg idõ, és (ahogy
errõl korábban már írtunk) mivel a fõszereplõ
rock-sztár bundát visel a film elején, nyáron
sajnos nem láthattuk. De most itt van, mégpedig van egy biztos
lelõhelye is neki, az MSAT címû csatornán, (úgy
tûnik) minden nap, az „alak art" c. mûsor után, vagyis
zárás elõtt, illetve (na) a music-box elõtt.
Ígérjük, idén többet nem írjuk le
azt a szót, hogy „szökevény" és nem is hivatkozunk
többet erre a filmre, csak most még egyszer. Szóval
ez a Ballantines film fél perc alatt olyan hatást idéz
elõ, mintha éppen megnézted volna a Szökevényt
(ami azért nem kis dolog).
A
történet: sikeres rock-sztár limóval utazik,
sofõr, barátnõ (helyett valami csaj), szakmai siker,
minden, ami egy ilyen matcho élethez kell, |
|
éppen egy hídon hajtanak keresztül, elégedetlen
magával, a szeme ki van festve, hogy a züllöttséget
éreztesse, hatalmas bundát visel, szóval úgy
néz ki, mint akirõl egybõl azt lehet feltételezni,
hogy háziállat gyanánt pici patkányokat tart
otthon. És
akkor józanodásképpen leállítja az autót,
kiszáll, feláll a híd korlátjára, odalent
a vízben pedig csábítóan tükrözõdik
egy Ballantines -os üveg, ami valahogy az új és tiszta
életéhez vezetõ utat juttatja eszébe, és
leugrik. Bele a hideg vízbe. Kis idõ eltellik, és
valahol, a folyó partján szépen kimászik, -túlélte
- ömlik az esõ, és villámlik is, aztán
végre lakott területre él, amit a kiteregetett ruhákról
lehet észrevenni, szóval megcsinálta, amit akart.
Aztán csöndes, és napfényes beállítás,
egy tiszta és barátságos „helyi" ír, vagy skót
jellegû törzshely, finom és letisztult pultos lánnyal,
ott ül egy rendezett külsejû fiatal
csávó, újságot olvas, „a rock sztárt
még mindig nem találják", és kiderül,
hogy ez a srác a rock sztár, csak már az új
élete. Nagyon örül, hogy sikerült lekopnia, dobolni
kezd az ujjaival a pulton, és a zene is alájátszik.
A film egyperces.
Az ilyen nagy
reklámok közé
tartozik (továbbra is) a csak moziban látható Pall
Mall film, „miénk az éjszaka" címmel. Megéri
pontosan érkezni az elõadásokra, ha ezt a filmet adják
„a film" elõtt.
Nagyon vad és
nagyon vicces a
gorillás Design reklámfilm, amikor a srác nem tudja
mitõl zilált a haja reggelenként, de mi látjuk,
hogy azért, mert éjjelente egy hatalmas gorilla besettenkedik,
és mindenféle dolgokat mûvel vele, fel- alá
húzogatja a padlón, mint egyfajta primitív takarítási
kísérlet részeként. De aztán a „Gorilla-álló"
zselét, vagy habot rákeni a hajára, és minden
rendbe jön, szegény Gorilla kicsit magára is veszi a
dolgot.
A Cannes
-i „Award winner" Impulse reklámot („art student") a címe
szintén gyakran látni mozikban, nagyon bájos darab,
és külön finommá teszi, hogy a lány szemüveges,
és két három kilóval nehezebb, mint kellene,
olyan Alicia Silverstone alkat, plusz szemüveges, és az is
jó, hogy a meztelen fiú kicsit bénán borostás,
olyan looser - alkat. Ez a film azért különleges, mert
egyáltalán nem primitív, pedig a történet
meglehetõsen az.
Ezzel szemben
a
Radio -Bridge egy olyan primitív és antifeminista filmmel
reklámozza magát (szintén a mozikban), hogy jobb is
elfelejteni.
Helyette inkább
röviden említsük meg, hogy bombajó
az „a barátnõm ilyennek szeretne látni" kezdetû
Tuborg film, nagyon jó zenéje van, meg cool, meg ötletes,
csak amikor elkezd festéket locsolni a mûteremben, mint Nick
Nolte a N.Y. -i történetetek Scorsese -darabjában, már
nem olyan jó nézni, ráadásul, az addig profi
zene vesz egy fordulatot, és átmegy olyan fanfárosdiba,
amit a Dreher „Amire Büszkék lehetünk" filmében
mint Verve átdolgozást még jó hallani, de itt
rosszul jön ki. Plusz olyan érzést kelt, mintha az összes
magyar reklámfilmhez ugyanaz az egy ember csinálná
a zenét, egy darab szintivel.
Végül,
de nem utolsó sorban
egy igazi „innovatív" stílusú poszterre szeretnénk
felhívni a figyelmeteket, ami mivel nem film,
önmagáért
tud beszélni egy darab fotó formájában
is.
(xx) |