5.szám |
|
Az
új Martini filmrõl
(mozikban) leginkább azt lehet elmondani, hogy „nagyon ott
van". „Talán" emlékeztek még az elõzõre,
amikor a „csaj" egy 70-es évek stílusa, idõsebb férfi
társaságában koktélozgat egy teraszon, mondjuk
a Riviérán, és odajön a fiatal, napszemcsis alak,
és lerak az asztalra egy Martinit, a lány pedig vele megy,
mégpedig úgy, hogy kötött fekete rucija beakad
a székbe, amibõl feláll, és ahogy távolodik
úgy bontja le a miniruhát, a végén a fantasztikus
alakját teljesen közszemlére bocsátaná,
ha a Martini felirat nem lépne jótékonyan közbe.
Nos, a „mostani" Martini film ennek a folytatása. Nagyon finoman
bevilágított fekete-fehér stílusú parti,
két csaj egészen space (archaikus space) jellegû csíkos
dresszben nyomulnak, sok vágással, sok szép képpel,
napszemcsis barátunk ugyancsak ott van, és arra lesz figyelmes,
hogy a két csaj lábnyoma festékes, vagyis, az összes
ruhájuk profin festett csíkokból áll, ami felkelti
az érdeklõdését.
|
éppen egy hídon hajtanak keresztül, elégedetlen magával, a szeme ki van festve, hogy a züllöttséget éreztesse, hatalmas bundát visel, szóval úgy néz ki, mint akirõl egybõl azt lehet feltételezni, hogy háziállat gyanánt pici patkányokat tart otthon. És akkor józanodásképpen leállítja az autót, kiszáll, feláll a híd korlátjára, odalent a vízben pedig csábítóan tükrözõdik egy Ballantines -os üveg, ami valahogy az új és tiszta életéhez vezetõ utat juttatja eszébe, és leugrik. Bele a hideg vízbe. Kis idõ eltellik, és valahol, a folyó partján szépen kimászik, -túlélte - ömlik az esõ, és villámlik is, aztán végre lakott területre él, amit a kiteregetett ruhákról lehet észrevenni, szóval megcsinálta, amit akart. Aztán csöndes, és napfényes beállítás, egy tiszta és barátságos „helyi" ír, vagy skót jellegû törzshely, finom és letisztult pultos lánnyal, ott ül egy rendezett külsejû fiatal csávó, újságot olvas, „a rock sztárt még mindig nem találják", és kiderül, hogy ez a srác a rock sztár, csak már az új élete. Nagyon örül, hogy sikerült lekopnia, dobolni kezd az ujjaival a pulton, és a zene is alájátszik. A film egyperces. Az ilyen nagy reklámok közé tartozik (továbbra is) a csak moziban látható Pall Mall film, „miénk az éjszaka" címmel. Megéri pontosan érkezni az elõadásokra, ha ezt a filmet adják „a film" elõtt. Nagyon vad és nagyon vicces a gorillás Design reklámfilm, amikor a srác nem tudja mitõl zilált a haja reggelenként, de mi látjuk, hogy azért, mert éjjelente egy hatalmas gorilla besettenkedik, és mindenféle dolgokat mûvel vele, fel- alá húzogatja a padlón, mint egyfajta primitív takarítási kísérlet részeként. De aztán a „Gorilla-álló" zselét, vagy habot rákeni a hajára, és minden rendbe jön, szegény Gorilla kicsit magára is veszi a dolgot. A Cannes -i „Award winner" Impulse reklámot („art student") a címe szintén gyakran látni mozikban, nagyon bájos darab, és külön finommá teszi, hogy a lány szemüveges, és két három kilóval nehezebb, mint kellene, olyan Alicia Silverstone alkat, plusz szemüveges, és az is jó, hogy a meztelen fiú kicsit bénán borostás, olyan looser - alkat. Ez a film azért különleges, mert egyáltalán nem primitív, pedig a történet meglehetõsen az. Ezzel szemben
a
Radio -Bridge egy olyan primitív és antifeminista filmmel
reklámozza magát (szintén a mozikban), hogy jobb is
elfelejteni.
önmagáért
tud beszélni egy darab fotó formájában
is.
|
|||
oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |