csapnivalóhome 4.szám




 
 
„DAGÁLY"

Amikor tízre mész moziba, természetesen elég, ha negyedre érsz oda, mert elõtte ott vannak a reklámok. De ez csak elméletileg van így, hiszen -akár bevallja valaki, akár nem- a film elõtti reklámok ugyanúgy részei az adásnak, mint étteremben az az idõ, amit a rendeléssel, és várakozással töltesz. Mozibüfé, reklámok (fél-fény), „trailerek" (filmbemutatók, negyed-fény), az adott filmstúdió logója (már sötét), és maga a film, ez a hibátlan és tökéletes rendje a dolgoknak. Ráadásul hol máshol látsz ekkora méretben reklámokat? 
98 õsze eléggé komoly mozgásokat, dinamikus változásokat indított be, hogy úgy mondjuk, kicsit felpörögtek az események. Megfigyelhetõ a weboldalak járványszerû áttervezése, lásd Internet Movie Database, amely eléggé hasonló stílusban váltott a hazai Bakony camamberrel.  Megjelent plusz egy túrórudi, Milli címen, a Zalatej gondozásában, az RTL club változtatott a reklámok elõtti szignálján, komolyabb lett, és a hang-változtatás révén finomabb is, az RTL Klub-ra az egész nemzetközi RTL láncolat büszke, mert egyéves a hatalmas médiavállalat egyetlen „földi-frekvenciája".
Év elején, és nyár közepén kicsit csillapodni szokott a forgalom, de jövõre éppen az évezred utolsó éve startol, és abból egyetlen percet is vétek lehet kihagyni, mert egyáltalán nem mindegy, milyen pozícióból kezdi valaki majd az új nagy periódust. Szóval, lehet, hogy a „pörgés" nem is helyi jellegû, hanem egy hatalmas hullám kezdete.Mozikampányok közül az élen a kék-Pall Mall, illetve Pall Mall reklámja található, az elõzõ kék és neonos világú, techno-zenés filmet most nem egyszerûen folytatták, de végre kihozták belõle, amit lehet! Az elõzõ, sajna arctalanra sikerült (szerintünk),  csak az jött ki belõle, hogy tömeg nyomul dizsiben, techno-ra, egyesekben még a klausztrofóbiát is elõidézte. A mostaniban, leginkább talán az elsuhanó amerikai metró révén, arcok szerepeltetésével, nagyon frissítõ, és igazán finom kis filmet kaptunk. Vonzó és csábító. A Matáv és a Danubius (nyilván egymástól függetlenül) eredetileg tv-felvételekbõl álló snittekkel operáló  filmekkel rukkolt elõ, amitõl a kép-felbontás alacsonyabb értéke miatt lehetett volna ódzkodni, de szerencsére nem tették, és igenis jól néz ki, és hogy ez kiderült, nyilván lesznek, akik felbuzdulnak, és direkt a video-hatásra építenek valami friss és hatásos reklámot.
 

 

LEVI's THE ORIGINAL

A Danubius összeütközõ bivalyai, vagy mijei, nagyon átütõek, sõt humorosak is, igazi csattanóval.
Tv-ben a legfinomabb az Osram sivatagos filmje, (csalogató fények), aminek nagyon felszabadító az atmoszférája, a sivatagban általában kóborolni, kalandozni szokás, szolid éttermet nyitni (mint a filmben) „otthont teremteni" „szolid, de barátságos szolgáltatást futtatni", varázslatosan csábító dolgok, sok-sok légkondis irodákban dolgozó ember cserélne a bácsival, akinek egy sivatagi róka és egy csörgõkígyó a „társai". Amikor pedig a repülõgép jól lelandol, a nézõ óhatatlanul gondolkozni kezd, mirõl szól a szitu, de persze egybõl rájön, és ezzel a minirejtvénnyel, a Párizs Texas jellegzetes zenéjével, igazán finom. Mellesleg az outdoors verziója is nagyon igényes, egy világítótorony, alatta egy gyönyörû részletességgel bevilágított házzal, és a narancs-sárga tengerrel. 
Továbbra is szívünk és szemünk közepén tartózkodik az Onyx poszter. Tévében a Levi’s kiskölykös reklámja, amikor egy zöld szobába beengedik, hogy építõkockákkal psychologiai tesztet végezzenek vele, kábé arról, hogy mennyire könnyen képes felfogni a környezet által sugallt megoldás-mintákat, de amikor a sokszögû cuccot belekalapálja a kör alakú lyukba, majd, mint aki jól végezte dolgát, feláll, és lekopik, rá kell jönnünk, menthetetlen, mert igazi egyéniség, amire a Levi’s folyton törekszik a reklámjaiban. 
 Továbbra is folyik a „média-háború", az új tv2 pl. a híradóját reklámozza, mintegy ezt emeli ki az összes jó tulajdonságai közül, mint megkülönböztetõ jegyet. Jelen van a TV1 is, õ simán mûsorokat reklámoz, mint Ally McBeal, ami egy tv-sorozat. Mindenesetre egy jó hónapja a az újságok címlapjain, csak úgy hemzsegnek a tv-s személyiségek képei, mint a lufik július 4.-én a US -ben. 
(-SIS-)

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12