csapnivalóhome 4.szám




 
 
kolor lokál
Kolorlokál -
Egyórás film a Tilos rádióról

A tett halála az okoskodás, ahhoz pedig, hogy csinálj egy filmet, elég sokmindent végig kell gondolnod elõre, hiszen a mûfaj maga a tervezés mûvészete. Vannak azonban a mini-produkciók, amik esetében pont a spontaneitás tud nagyot dobni az elkészült film értékén.

Egy kicsi film esetén azon törni a fejed, hogy most mirõl szóljon, meg itt és itt mit mondjanak benne, szinte hátramozdító is lehet, mintha az olyan apró mozdulataidat, mint egy fogmosás is ugyanúgy kéne megtervezned, mint a kéthónapos utazásod. A Kolorlokál nagyon egyszerûen készült, Csejdy Andrásnak támadt egy ötlete, (aki a Tilos rádió DJ Csejdy-je), hogy csinálhatnának egy Tilos rádiós filmet. Felhívta Domokos Jánost, aki a film rendezõje és egyik operatõre lett, és hozzá is láttak. 


 

Két DJ munka közben, plusz a város képei, meg jelenetei, a betelefonálgatókkal együtt. Az egész alatt jó sok zene  végig, amit DJ Rozi (Rozgonyi Zoltán, szintén a Tilos rádió munkatársa) szerkesztett, és így egy egy órás filmszerû anyagot kapunk, ami feltétlenül érdekes, különösen, ha nem ismered ezt a kalandos rádió-csatornát.
DJ Csejdy és DJ Rozi

 A film gyakorlatilag dokumentum-film, videóval forgatva, és azért különleges, mert a két operatõr, Domokos János, és Dömötör Péter nagyon szorgalmas és cool munkát fejtettek ki, tényleg keresztül kasul kamerázták az egész várost.

Kedvencünk ez a kép, amit sötétedéskor készítettek egy tetõn, ahol éppen egy kéményseprõ dolgozik, mármost melyikünk lenne képes erre, hogy ott van egy házban, tévét néz, olvas, vagy telefonál, és látja, hogy jönnek a kéményseprõk, és hiába sötétedik, mégis fogja a kamerát, feloson a tetõre, és levideózza a kémény seprõjét, csak azért, mert majd, ha egyszer arra kerül a sor, talán jól fog mutatni a filmben? 
Ez a „just do it" stílus egészében jellemzõ a filmecskére, és az eredmény is elég pozitív! Szeptember 14 óta átlagosan 80% os teremkihasználtsággal megy a Hunnia mozi -ban, és már most vagy másfélezren látták, ami az 500 000 körüli csúcsnézettségû, plakátokon és tv-ben „bevezetett" nagy magyar filmek adataihoz képest is eléggé versenyképes, ha osztunk és szorzunk! Gyártó cégek a Magic Media (akiknek egyik munkatársa a tetovált lány szerepét is bevállalta a filmben), és a Dunamûhely, de egyéb támogatásokat is kaptak. 
Érdekes jellemzõje a filmnek, hogy kicsit elvont világ rajzolódik ki benne, pedig a Tilosos DJ-k eléggé keresettek Budapesten, sõt népszerûek is, és az amúgy alalapítványként mûködõ szervezet nem is kell, hogy pénzt adjon az ott dolgozó DJ-knek, hiszen munka közben magukat népszerûsíthetik, amit a partikon szolgáltatott zenéért vehetnek fel mint „cash-t". Vagyis szinte olyan a Tilos rádió, mint egy nagyon jól szervezett DJ szakszervezet, („H.S.DJ."). Egy elit cég.
De itt át is adom a szót Tuna Juditnak, aki a rokonszenves DJ Rozival folytatott beszélgetést a rádió kialakulásáról és felépítésérõl. Szóval, Judit?
oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12