Jég és Föld Között

Nos, ennek a visszatérésnek most jött el az ideje. Úgy van vele az egészséges mozinéző, hogy először élvez egy filmet, és csak utána panaszkodik. "Ugorjunk el, nézzük meg ezt a Jég és Föld Közöttet, biztos jó súlyos lesz, de legalább szórakozunk egyet!". Világos, hogy mire számít az ember: ott maradnak, és egymás testét kell megenni, vagy / és egyre többen zuhannak le a meredek sziklafalakról, mígnem az expedíció célba ér, és akkor két ásítás között megkeresi az ember a kijáratot. Méginkább lehetett számítani arra, hogy a horrorisztikus vonásokat egészen addig a szintig felerősítik, hogy már csak éppen, hogy ne legyen horror. Sokkoló képek, kiáltozások, lavinák, jajveszékelés, dermesztő fagyhalál, véraláfutások, vér .., körülbelül így képzeli az ember ezt a filmet, mielőtt a jegypénztárnál kimondaná a boldogító igent. Tényleg semmi okunk, hogy azt gondoljuk, hogy egy kifejezetten üdítő és friss és

Ez a film is sajnos szinkronizált, tavaly év vége óta szinte el is felejthettük az eredeti nyelvet, kezdődött a Schwarzi filmmel, és azóta sincs megállás, és még a jövő héten is itt lesz a remek Apádra Ütök!, csak remélhetjük, hogy ez nem egy tendencia, csak december-január. Ahogyan elkezdődik, a szinkronizálás miatt totál gagyinak tűnik, de nem bánjuk, mert ezért jöttünk, aztán végre elvágják a kötelet, és lezuhan az apa, és kiírhatják, hogy három évvel később, és ekkor a helyszín már a Himalája.
Itt, ezen a három évvel későbbi helyszínen vagyunk "kénytelenek" azzal szembesülni, hogy ez a film nem az a film, amire gondoltunk. Már a Hét Év Tibetben-t is lehetett kedvelni a remek (és frissítő) hegyfotókért, és ez persze itt is bejön. Ráadásul valami miatt nem akar "elstúdiósodni" a felvételek stílusa, még csak egy kicsit sem érezzük makettnek, amit látunk. A hegy-jeleneteket egyébként Új-Zélandon forgatták, és nem a Himaláján, de ez teljesen természetes.
Szóval,

Cyril és Malcolm Bench e másik (fiú) testvérpáros neve, (Steve Le Marquand és Ben Mendelsohn előadásában), és néhány meglepően agyament humorral ők fognak gondoskodni arról, hogy a fejünkben a film megítélése egész pontokat emelkedjen.

Szóval, három évvel később, délelőtt, szépen körbejárjuk a terepet, kiderül, hogy Peter húga is épen itt van, egy milliomost (a negatív hős) kísér fel a K2-esre.
Peter húgát, Annie-t, Robin Tunney alakítja, akit tavaly a rosszul sikerült Ítéletnap-ból ismerhettünk meg, és szó, ami szó, már a trailerben szimpatikus volt ez a szeplős és szexis színésznő. Annie nem beszél Peter-rel, mert egyszerűen őt hibáztatja apjuk haláláért, Peter viszont nem mászik hegyet, elment a "mersze" neki a halálos baleset óta, mondják a rossznyelvek. Nagyban ismerkedünk a helyszínnel, a hegy meg a hegymászás hangulatával, amikor leszáll az este, és olyan szépet látunk, hogy csak na. Az egész tábor bulizik, mert a milliomos csávó szponzorálja. A sötétben ezek a helymászók olyan barátságos képet

De a dolog persze tovább bonyolódik, és megjelenik a lefagyott lábujjú remete, és mindenféle ünneprontó kérdéseket tesz fel az ünneplő milliomosnak. Például azt, hogy a hegyet megkérdezték-e a tervről, hogy pontban 2-kor ott fognak integetni a K2-esen a milliomos légitársasága első járatának. Bejön tehát egy kis vészjóslás a képbe, és nem is kell sokat várni, hogy a vész maga is megérkezzen. A kis csapatot telibe kapja egy vihar, és Annie ott van összezárva egy sebesülttel és egy gyilkossal, és egyébként is fogytán az idő, és elfogy a víz, és akkor a tüdejük megtelik vízzel és megfulladnak, és aztán meg megfagynak. Azt gondolnánk, hogy "ja, innentől sima mentés", de ez a film ennél (is) többet tud. Ami más filmeknél a kényszerűség kellemesebbé tételéé, az itt az alkotó fantázia terepe. Vagyis, ami más filmeknél úgy néz ki, hogy igyekeznek a lehető legkevésbé unalmasan "kitölteni" a mentés műveletét, és esetleg kihúzni azt a másfél órát,

Szinte látjuk, amint a film két írója, Robert King III és Terry Hayes komponálnak.
"Oké, hol tartunk? Igen, megvan, ott van a csaj, (nem Annie, hanem a másik, Monique, akit a lengyel Isabela Scorupco alakít, aki korábban a szintén Campbell által rendezett Golden Eye-ban orosz komputerspecialista volt), lóg a kötélen, és mit csinál? Sodor magának egy cigit? Jó!"
Aztán továbbmennek, és felteszik maguknak a kérdést, hogy
"nem fura, hogy ennek a Monique csajnak a kisujja sem görbül? De!" - hangzik a válasz, és a következő jelenetben mit látunk? Monique-nak a nagy robbanás után meggörbült a kisujja .. Kész ez a film .. tényleg nagyon jó, ilyen jó legközelebb csak az Apádra Ütök lesz...
-joey tribiani-