cspv logo
cspv szám: 28 / 01 címlap
keresés
hírek Videók I Love Budapest Szívem Érted Rapes Rossz Álmok Tizenhárom Nap Patkánymese reklámok Szelek Szárnyán Lábad Között Az Élet Csodái Talpig Majom Szeretném, Ha Szeretnél Beépített Szépség Ellenség a Kapuknál Sacra Corona Hé, Haver, Hol a Kocsim?! INTERJÚ Christopher Gans-val Anna Mouglalis Interjú Lionel Deplanque-vel, a Mélyen Az Erdőben rendezőjével, és Alexia Stresivel, a film egyik színésznőjével Lulu A Hídon Rémségek Könyve 2. Urban Legends - The Final Cut 2001 A Sziget Foglya Ízlés Dolga Bíbor Folyók Mélyen az Erdőben Köszi a Csokit ! Farkasok Szövetsége Harry Csak Jót Akar

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 09 00457
PREVIOUS articleNEXT article
2000-11-30

reklámok

reklámok

Először is a reklámfilm kedvenceinkről. A tavasz elején nagyon fincsi volt a Pannon GSM "előtte és utána .." filmje, amelyikben a tini-fiú és a tini-lány az esőben megcsókolják egymást. A Pannon filmekben az a legeslegjobb, hogy a mindig van valami zene, ami akármi legyen is, a végén valami kellemes fordulattal átmegy a Pannon szignálba (amit a Matáv is megirigyelt, és azóta "pannonos hangzású" reklámokat készíttet). Most is nagyon jól működik ez a zene-effekt, de a film nem csupán ettől jó. Nagyon jó a szereplőválasztás, a ruhák (beleértve a lány Rómeó és Júliás fejdíszét), és bizony nagyon jó a rendezés maga. Jó volt nézni, akárhányszor.

A másik koratavaszi kedvenc az MTV-n futott, NOKIA SMS-t hirdetett, és egy nagyon profin kinéző (Pannon-os kolléganőjénél egy kategóriával idősebb) lány bikák elől menekül a mezőn. Meleg helyzet, de a lány ura neki. Titkosügynök-sebességgel bepötyög dolgokat a Bond-hagyományokkal rendelkező telcsijébe, majd hirtelen, egy mátrixos fordulattal szembefordul a bikákkal, és az orruk alá dörgöli a kis mobilján megjelenő képet, amitől a bikák egyből frászt kapnak. A kép egy hamburgert ábrázolt, és SMS-ben kapta. Jó kis reklám, jó gondolatmenet, mert pont a bemutatott termék használatára hangolja rá a nézőket azzal, hogy mindenki elgondolkodik, mennyiben jelent egy hamburger-kép piros lámpát egy bikacsorda számára, vagyis ráhangol az emblematikus képi üzenetek világára.

Másik kedvencünk a "csigás film" (OMV Energy eXtra) amely egy vadiúj esztétikum úttörő megtestesítője. Arról van szó ugyanis, hogy a "COOL" szó lassan kiment a divatból, illetve nem is a szó, hanem a "COOL" viselkedési forma. A COOL a 80-as években alakult ki, Jim Jarmush két filmje nyomán, illetve azok népszerűvé válásával párhuzamosan (Törvénytől Sújtva, Florida, Paradicsom). COOL-nak lenni olyat jelent, mintha valaki egy filmben szerepelne, tehát amolyan belsős, aki tudja, mikor mit kell mondani, csinálni. Nem tesz felesleges mozdulatokat, és a legváratlanabb fordulatokat is "hűvösen" fogadja, mintha James Dean és Roger Moore keveréke lenne. A COOL emberek győztesek, akik nem lepődnek meg a saját győzelmükön, tehát tényleg olyanok, mint a filmsztárok a vásznon. Például Bruce Willis az Ötödik Elemben COOL, de már kezd leszokni a cigiről, és még ha akkor nem is sejtettük volna, ez már a következő viselkedés-eszmény előjele volt. 99-ben Flat Eric még meglehetősen COOL volt, de ő már magán viselte a következő viselkedés-eszmény jegyeit. Ezt az új eszményt, az új viselkedési-stílust pedig úgy hívják, hogy LOW-KEY, és valószínűleg először az OMV film kis csigája alkalmazta.

Mint minden stílus, ez is eredetileg egy viselkedési stílus, de az égvilágon mindenre lehet alkalmazni, és persze alkalmazzák is. Nemcsak bárki, hanem bármi lehet "loki", vagy "lókí". A szó, hogy "LOW-KEY" azt jelenti, visszafogott, vagy halkra vett, operatőrök szájából pedig azt, hogy a kép nem lesz annyira telibe világítva. Ha egy barátod partira hív, és hozzáteszi, hogy LOW-KEY lesz, az magáért beszél, elvileg nem lesznek olyan nagyon sokan, de azt is jelenti, hogy tök jó lesz, mert mindenki ott lesz, aki számít. A szó által jelölt stílus varázsa bizonyára abból adódik, hogy egy talajszinthez nagyon közel repülő lopakodó érzetét közvetíti.

Magyarul lehetne hívni surlónak, serénynek, laposnak, de valószínű, hogy végül mégis inkább "loki" lesz belőle, vagy simán "lókí" (bár a sirály után a serénynek mégis csak van egy kis esélye). Visszatérve a kis csiga a reklámban nagyon LOW-KEY, a saját dimenzióján belül mozog, de nem is izgatja másoké, például az embereké. Nem fog amiatt fájni a feje, hogy ő kicsi, meg hogy nem is ember. Ehelyett vadul élvezi a sebességet, és nagyon jól megvan a saját világágában. Ugyanúgy jár tankolni, mint mások, de őneki elég egy csepp is, mellesleg emiatt sokkal hamarabb is végez a tankolással, mint a lelassult "nagyok". A film üzenete természetszerűen világos, "minden cseppje kincs". Jó film, már láttuk korábban is, csak valahogy mostanában esett le.

A csigák népszerűségéhez egyébként nemcsak ez a film járul hozzá, a Discovery csatorna egyik remek önreklámja arról szól, hogy egy fickó lehajol egy csigához, egy hatalmas pályaudvar kellős közepén, és megáll számára az idő, meg minden, átmegy egy másik dimenzióba.

A "minden cseppje kincs" először a Heineken filmjeiben bukkant fel. A Heineken egy egész szériát ennek a témának szentelt, minden filmnek az volt a lényege, hogy a szereplők akár az életük árán is megmentik az éppen kárba veszni akaró egyetlen csepp Heineken-t is. Mellesleg szólva ezek a filmek hálistennek mostanában is láthatóak, mintha csak vissza akarnának vágni a Borsodi film sportszerűtlenségének.

A Borsodi hosszas töprengés után azt találta ki ugyanis, hogy csinál egy olyan filmet, amiben három fiú sört iszik. Nem volt elegendő, hogy az Amstel által elsőként felvetett, és a Dreher által szorgalmasan lemásolt "három jó barát" témát harmadikként átvette, de mindezt megfejelte azzal, hogy az imént említett és konkrétan klasszikusnak számító Heineken szériából is elvette, ami neki tetszett. Az egyik sörivó jó barát ugyanis hanyatt esik a foteljével (a vidám móka hevében), miközben a másik éppen az újabb üveg tartalmának pohárba öntésével van elfoglalva. A "baleset", úgy tűnik ahhoz vezet, hogy a végén még padlószőnyegre csöppen egy csepp Borsodi. De a fotellel hanyatt eső srác pont jó helyre landolt, és poharát a kiömlő Borsodi alá tartva megmenti a helyzetet.

Ha rosszmájúak lennénk, azt mondanánk, azért tette ezt, mert azt hitte, Heineken.

De hogy a kör végképp bezáruljon, magának az Amstelnek is sikerült végre elrontani a "három jó barát" témát. Elérkeztek a mélypontra. Mint ismeretes, korábban egy tetőn ugráltak, egyikük begipszelt lábbal, vagy egy bárban mindhárman vettek sört a haverjaiknak is, ebből lett a "kér valaki egy Amstelt?", de ehhez a "három jó barát"-os motívumhoz tartozik a focimeccs-néző klip is, amikor az egyikük rendes esti futballra készül - ezek mind nagyon jó és ötletes reklámok voltak az Amstel részéről, de most megjelent ez a vonatos reklám. A három csávó magyaros furfanggal elcsábítja egy körre a kicsit molett vagy kicsit idős(?) kalauznőt, aki nem is kalauz, hanem az a vasutas, aki meglengeti a zöld jelzést, és a vonat ettől elindul. Ott táncolnak a pályaudvaron, amiben úgy tűnik, az a lényeg, hogy egy Eszenyi Enikő számot reklámozzanak (mellesleg Eszenyi hangján szólal meg a vasutasnő). A kis tánc meghozza az előre kitervelt gyümölcsét a, mert a vonat később indul el, és ezért be tudják várni a harmadik jó barátot, tehát happy end. De a történet nem ér itt véget, és a vonaton ugyanez a vasutasnő megjelenik, hogy hölgyválasz van. És itt nevetnünk kellene, de megjelenik ismét az Eszenyi-szám, ami miatt már reflexből azt várnánk, hogy bemondják: cédén és kazettán.

A sör persze eléggé divatos dolog, és viszonylag könnyű jól reklámozni. Viszonylag, például egy tisztítószerhez viszonyítva. Mindez azonban lepereg a Cillit igazán nagyszerű reklámfilmjéről, az "ez csak víz! .. " -ről. Egyszerűen pompás kis film, a kiskölykök nem csupán játszadoznak, de tobzódnak, mint valóságos kisördögök, és ami a legjobb, ez nem azt juttatja eszünkbe, hogy milyen jó dolog lehet, ha van az embernek egy-két gyereke, hanem azt, hogy milyen jó dolog játszani. Ennek a filmnek a lelke a ritmus. Nagyon jól van megszerkesztve, a ritmusa teljesen fülbemászó: ÁÁÁ-ezcsak- VÍÍÍZ! Az "ezcsak" két fél ütemet jelent, ettől nagyon pikáns az egész. Az üzenet világos, nyugodtan lehet játszani, illetve, bocs, nyugodtan játszhatnak a gyerekek a vízipuskákkal, nem lesz vízköves a fürdőszoba csempéje a falon. A fiatal, 25 körüli anyukát hamar meggyőzi a termékismertetés, és a végén (ha már otthon maradt bébiszitternek a 8-10 éves gyerekekkel, amíg apuci dolgozik) beáll a gyerkőcök közé, és előadják ugyanazt az ordítást, hogy "ÁÁÁ-ez csak VÍÍÍZ!". Emlékezetes kis film, tiszta őrület.

Az MTV-n lehet látni egy hasonlóan őrült és beindult filmet, amely a NESTLÉ Extreme nevű jégkrémjét reklámozza. Beindult csaj, kánikulában, otthon egyedül, szemben a tévéjével, eléggé pikáns pózban, és mivel szórakozik? Jégrémet zabál, teljes élvezettel.

A tévében egy női fej felfigyel erre, már amikor a lány a hűtőajtót nyitja, akkor rátapad belülről a képcsőre, epedezve a megváltó hűsítésért. Barátnőnk felfigyel a tévében lévő csaj vágyakozására, és ha eddig nem , hát most nagyon odafigyel, hogy a másikból kifrusztrálja a lelket is. Mintha bosszút állna azért, hogy mindig őt frusztrálják a tévében lévé nők, például a reklámokban. Most rajta a sor, és iszonyatosan élvezi. A lány a tévében teljesen kész van, rátapad a képernyőre és végkimerülésében majdnem lefolyik, mint egy olvadt fagyi, amíg a lány a jégkrémmel mintha szerelmeskedne, mégpedig vadul. De ez sem elég neki, és a rendelkezésre álló 30 másodpercben további kínzást, magának pedig élvezetet talál ki.

Kezébe veszi az elosztót, és, mint a torreádorok, amikor közel ér a tévés lány, szétkapcsolja, és ilyenkor megszakad az összeköttetés a tévés lány számára. Kegyetlen játék, barátnőnk pedig annál jobban élvezi, célja, úgy tűnik, az, hogy a tévében lévő lány még csak ne is lássa a legistenibb pillanatokat, amikor ugye beleharap. Ha egy terméknek használ, ha az "irigység" fogalma hozzákapcsolódik, az Extreme jégkrém most nagyon jól járt ezzel a filmmel.


cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30