Mélyen Az Erdőben
- L.D: Az egész az én fejemből pattant ki, egyszerre két forgatókönyv volt a fejemben, amiből az első, a Mélyen Az Erdőben már kész, a következő pedig Az Aranyfülbevaló címen fog futni, már sokkal nagyobb költségvetéssel, mint a mostani film.
- Miért, mennyi pénzből készült a Mélyen Az Erdőben?
- 2 millió dollárból, a második filmem már sokkal nagyobb formátumú lesz.
- Mi a véleménye az amerikai tinihorrorról?
- Alapvető különbséget látok az amerikai tinihorrorok és az én filmem között. Az amerikai horrorfilmek alapvetően az ámításra épülnek, és minden egy valóságos környezetben játszódik (középiskola, egyetemi campus, stb....), míg az én filmem a fantasztikum világába tartozik.
- Úgy tűnik számunkra, mintha a régi francia filmek hagyományaival dolgozna (sejtelmes világítás például), és ilyen stílusú képekkel próbálna megtölteni egy horrorvázat. Így van?
- Igen, mondhatjuk, hogy a filmem Robert Besson és az amerikai Sream (Sikoly) találkozása egy filmben.
- Ön hova sorolná magát: a művészfilm-rendező vagy az "ipari" rendező kategóriába?
- Nem teszek alapvető különbséget a művész-és a közönségfilm között, a kettőt nagyon jól lehet ötvözni. Jó példa volt erre az Apokalipszis Most c. film, ami mindkét kritériumnak megfelelt, én is valami ilyesfélét szeretnék csinálni.
- Mi látunk egyfajta kettőséget a francia filmekben: vannak a "sötét" filmek, amelyekben véletlenül sincs happyend, és vannak a "világos" francia filmek, amelyek olyan vígjátékok, mint például a Taxi 1 és 2. Ön hogy látja ezt?
- Én kicsit másképp osztályoznám a filmjeinket, szerintem a francia filmek hagyományos iskolája a naturalizmus és az újhullám. Én egyik iskolához sem tartozom, az én filmem egy fantasztikus film, amely műfaj szerintem egyre népszerűbb Franciaországban.
- Alexia, milyen volt a forgatás? Sajnáljuk, hogy elég hamar meghalt a filmben...
- A.S: Nagyon megrázó élmény volt számomra a film forgatása. Egy cápaölő szigonnyal ölnek meg a filmben, de ez nem volt annyira egyszerű, mint ahogyan hangzik... Volt a hasamon egy fémlemez, de azért éreztem, amikor meghúzták...A kaszkadőr azt mondta a felvétel előtt, hogy nincs semmiféle kockázata a jelenetnek rám nézve, de azért, mint kiderült, volt. Az első alkalommal magától elindult a szigony, és hirtelen hátrarántott engem. Lionel épp a ruhámon igazgatott előtte, úgyhogy csak a szerencsén múlt, hogy nem vitte le a kezét ez a szerkezet. Másodszor elszakadt a fémszál, ami visszahúzott volna engem, és ismét a szerencsén múlt, hogy röptében nem kapott el engem. Ekkor kicsit már megrendült a bizalmam a filmben, és ekkor jött még az a jelenet, ami látványos és veszélyes egyben, amiben a kaszkadőr csinált egy piruettet a levegőben, aztán én zuhantam egy nagyot, szabadesésszerűen, és egy kaszkadőr kapott el a kamera előtt fél méterrel.
- L.D: A szigonyt direkt a filmhez készítették, de végül többet is kellett csinálni, mivel nem működött rendesen...
- Hány napos volt a forgatás?
- L.D: 7 hétig tartott. Alexia nem volt ott végig, mivel hamar meghal a filmben...
- Úgy tudjuk, egy adaptációból készült a film...
- L.D: Az alapötlet tőlem származik, ezt megírattam egy forgatókönyvíróval (Annabelle Perrichon/Cspv), és azt végül még átírtam. Tulajdonképpen én adaptáltam a forgatókönyvet.
- Úgy tudjuk, Alexia is forgatókönyveket...
- A.S: Igen, többet is írtam már. Színésznő és forgatókönyvíró is vagyok, egy személyben.
- A Sans Plomb (Unleaded, ~ Ólom Nélkül) c. forgatókönyve megjelent már film formájában? Mi csak annyit tudunk róla, hogy 2000-es film.
- A.S: Igen, már ki is jött.
- Miért nem játszott benne?
- A.S: Fel sem merült. Elég volt megírnom.
- Alexia szerepel Lionel következő filmjében?
- L.D: Nem, mivel korban nem illeszkedik a szereplőkhöz. Vagy gyerekek, vagy idősebb nők vannak benne.
- Jó lenne, ha legközelebb beszélni is hallanánk Alexiát egy filmben...
- A.S: Teljesen véletlenül ez már a harmadik filmem, amiben néma vagyok, vagyis amiben nem beszélek. Lehet, hogy az arcom tűnik túl kifejezőnek a rendezők számára, nem tudom.
- Lionel, milyen a rendezői stílusa? Szabad teret enged a színészeinek, vagy inkább folyamatosan instruál?
- L.D: Az improvizáció nem az én módszerem, szeretem minél pontosabban irányítani a színészeimet, és az instrukcióimban nagyon fontos szerepe van a környezetnek, arra mindig kifejezetten odafigyelek.
- Néznek amerikai filmeket? És ha igen, miket?
- L.D: Az Apokalipszis Most, a Volt Egyszer Egy Amerika, az Arábiai Lawrence és a Münchausen Báró a kedvenceim.
- Esetleg mostaniak?
- L.D: A Being John Malkovich-ot láttam legutóbb.
- A.S: A Thin Red Line (Az Őrület Határán/Cspv), nem is tudom, mit láttam még...Sokat járok moziba, és sok külföldi filmet nézek meg, úgyhogy most nem is tudom hirtelen, ja, még a Space Cowboys (Ürcowboyok).
- Köszönjük szépen.
MiniBio:
Alexia Stresi
Alexia 1971-ben született, és filozófia szakon végzett, mielőtt forgatókönyvírást kezdett el tanulni Prágában, a FAMU nevű iskolában, majd New York-ban, a Columbia Egyetemen. Prágában végezte a színi tanulmányait is, az AMU-n, és 1993-ban Jiri Menzel rendező asszisztenseként dolgozott Párizsban, a Comédie Française egyik előadásában. 1995-től Rómában töltött egy évet, ahol továbbfejlesztette a forgatókönyvírói-képességét, és közben több filmben és TV-műsorban szerepelt színésznőként. Jelenleg Párizsban él.
Lionel Deplanque
1972-ben született, eddig számos rövidfilmet készített, a Mélyen Az Erdőben az első játékfilmje. 1994-ben kezdett el filmezni, és a rövidfilmjei több díjat is elnyertek, mint például az 1998-ban készült 5 perces Opus című, ami a Canal + díját is megkapta. A Mélyen Az Erdőben teljes mértékben állami támogatással készült, a Canal + produkciójában.