A Sziget titka
we might be wrong
A Sziget gyakorlatilag olyan, mint egy étterem, ahol egy fix összegért annyit ehetsz-ihatsz, amennyi csak beléd fér, és ez borzasztó nagy kihívás, hiszen ilyen feltételek mellett egész egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy a nap végén akár ici-pici hiányérzeted is legyen. Jó volna hát tudni, hogy vajon milyen út vezet a sikerhez ...
Idén az a kellemes tapasztalat 
A jó dolgok, ugyanúgy, mint a rosszak, összeadódnak, és egyik jó dolog hozza létre a másikat, egyfajta láncreakcióként. Hogy csak egy példát említsünk, az idei Király Tamás fashion show (amit furcsa lenne divatbemutatónak fordítani, kábé mintha a tévét képsugárzó eszköznek titulálnánk) egészen jól jellemzi az idei Sziget-helyzetet. Tavalyelőtt Király Tamás elsöprő erejű show-t adott, a "Hypnotic Fashion" címmel. Tavaly ugyanaz a koncepció, ugyanazok a ruhák, illetve jelmezek vonultak fel a színpadon, és mintha minden az előző évinek lett volna a keserű ízű paródiája. Bár Király Tamást a hazai divatművészet legnagyobb alakjának tartjuk, plusz

Idén, bár látszólag minden ugyanaz Sziget-fronton, mint tavaly, minden teljesen más, minden sokkal jobban működik, de vajon mi ennek az oka? Először is, a fix áras éttermekhez hasonlóan itt is az a legfontosabb kérdés, hogy mi a főmenü - ami idén egy egész egyszerűen lenyűgöző ajándék, a Radiohead "volt". Ha az ember úgy nézi, mit csinál ott egy hétig, mire költi a pénzét, mivel fogja "elk*ni" az idejét, kell, legyen egy racionális, egy kielégítő, egy megnyugtatóan izgalmas magyarázat - és a Radiohead erre tökéletes. Mit csinálsz egy hétig? Elmegyek a Szigetre, megnézem a Radiohead-et. Figyu, megéri ez neked? Ja, .. kicsit, mint a Pretty Woman-ben, amikor Richard Gere bevallja, hogy megadta volna a 3000-ret (?) is Julia Roberts társaságáért.
A Radiohead-ért önmagában megad az ember 30 ezret, és csak külön öröm, ha ezt nem egy hülye csarnokban kell
Az ember figyelme itt, a mindenkire egyformán ható t

Ha már előző teóriánk épp a külföldieken bukott el, vegyük csak szemügyre, hogy mi a helyzet velük. Tényleg, a Sziget és külföldiek (most nem azokra gondolunk, akik a terület jelentős részét felvásárolták, és hoteleket fognak ott építeni),
sorolni - de akár tévedhetünk is, we might be wrong.
A megoldást a Sziget revitalizációjával kapcsolatban a Radiohead-koncert adta, ahol olyan helyet kellett találni, ahol nincsenek mögötted magyarok, mert ők végig beszélték ezt a fantasztikus "koncertet",

Mert mitől ilyen fantasztikusan finom itt a közönség? 70-80%-ban külföldön eladott jegyek, hello! A külföldi közönség miatt. Ez szinte tuti. És itt érdemes elgondolkodni, hogy tényleg, vajon milyen hatással vannak "a külföldiek" a Szigetre. Ismételten
Rájöttünk, hogy a Sziget eszméletlen sokat köszönhet a külföldieknek, akik ide jönnek. Gondoljunk bele, az, aki idejön, Európa leghaladóbb gondolkodásúbb rétegét képezi, hiszen egy olyan helyre jönnek, ahol balkáni
Napokban kialakult nézetünk szerint a Sziget külföldi látogatói gondoskodnak a Sziget isteni kulturális színvonaláról, arról, hogy a Szigeten jó stílus uralkodjon, és az emberek közt mosolygós és emelkedett érintkezés legyen. Gondoljunk bele, náluk (cseh és lengyel barátainkat kivéve) kimaradt
Így végre érthető, mitől ez az istenien finom légkör odakint, miért van ez a kulturális "boom", ez a robbanás, és mostantól a Szigeten lévő külföldiekre úgy tekintünk, mint a kiskutyusok a nagyobbakra, akik bár velük egyenrangúak, picivel előttük járnak, és így nemcsak remek társak, de csomót lehet tanulni is tőlük. Nagyszerű dolog, hogy a Sziget (hatalmas utat leírva) végül egy pozitív kulturális olvasztótégellyé vált, mint annak idején Woodstock, vagy a kicsit közelebbre visszatekintve, mint amilyen annak idején a Nap Nap Fesztivál (Kelényi Krisztián Tódor találmánya) volt.
-jepe-
2006-08-13