Evolúció
Evoution 2001.
Nyár
közepén egy sci-fi film, hm .., nem biztos, hogy egyáltalán ki lehet
bírni, minden negatívkodás nélkül is eszébe jut az embernek egy-két
hasonló eset, na mindegy, inkább egy újságíró pusztuljon meg, mint
egy ártatlan néző. Körülbelül
ilyen gondolatok lebegtek a szemem előtt, amikor beültem, mint valami
fogorvosi székbe....

Hogy a sztorit is érzékeltessük, az van, hogy S. W. Scott a sivatagban gyakorlatozik egy babával, rágyújt valami faházat, majd megpróbálja eloltani. Mindezt azért teszi, mert a reggeli tűzoltóvizsgára készül. Hoppá, ezt a filmet jókedvében írhatta valaki, már itt látszik. A gyakorlatozásának az vet véget, hogy egy hatalmas meteorit rázuhan az autójára, amely meteor egyben a film bonyodalmát is képezi. Itt most jöhetne az is, hogy a film finoman megpróbál visszavenni az arcából, de ennél sokkal jobb napja van annak, aki beül erre a filmre, mert nem hogy nem vesz vissza, de még csak most kapcsol kettesbe.
Rendben, itt az ideje kimondani, hogy miről

Egyszerűen elképesztő, hogy mennyire humoros ez a film, annyira meg van írva, hogy a nézőnek alig akad ideje a pihenésre a szórakozás hevében (ne pihenj, szórakozz !!). És ha már itt tartunk, jegyezzük meg, hogy nem valami olcsó, erőltetett humorok ezek, hanem igazi jó stílusú darabok. Igen, a film legnagyobb erősége a stílusa. Annyira elegánsan, biztos kézzel nyomták le ezt a forgatókönyvet, hogy oktatni lehetne. Ebből az elegáns, és abszolút magabiztos vonalvezetésből jön az elképesztően jó humor.

Ez a film 80 millióból készült, azaz abszolút nagy-költségvetésű, és az ilyen produkcióknál gyakori, hogy az "olcsó" (de sok pénzt hozó) hatások érdekében kicsit elmaszatolják, elkenik a filmet, hogy olyan "Walt Disney-s" legyen. Inkább legyen az, és hozzon sok pénzt, mint fordítva, mert így legalább az ember a bevételből annyi mozijegyet vehet jó filmekre, amennyit csak akar, és még a munkáját is megtarthatja, mondja magában egy vérbeli producer.
Ehhez képest az Evolúció olyan elröppent humorokat enged meg magának, amilyeneket leginkább csak művészfilmekben látni. Például a három férfi egy bevásárló centrumban üldöz egy ilyen ős-mars-lényt, ami felkapott egy bolti szarka csajt és ott repked a levegőben. A három férfi erre ez egyik fegyverboltból kivesz három puskát, még az árcédula is rajtuk van (ebből arra lehet következtetni,

A szereplők kivétel nélkül jók, de David Duchovni, mint az X-Akták delegáltja, illetve importáltja, külön izgalmad visz az egészbe, mi több, a sok-sok befejezetlen X-Akta után most végre kárpótolva

A rendező egyébként nem más, mint a szlovák születésű Ivan Reitman, aki a Ghostbusters-szel futott be, a forgatókönyvíró pedig egy egész páros, David Diamond és David Weissman , akik eddig már négy filmet írtak együtt, plusz Don Jacoby, aki az Arachnophobiát írta és producelte.
Mindez annyira szép, és jó, hogy a józanésszel megküldött ember ilyenkor kezd gyanakodni, hogy de hol van a bibi, mert valami bibinek biztos kell lennie ..? Nos, így igaz, és ez a bibi nem más, mint hogy az USA-ban végül is nem termelte meg a film azt a bevételt, amit elvártak volna tőle. Eddig a 80-ból harminc-valamennyit sikerült behoznia . Ámde ez maradjon a gyártók magánügye, a bevétel az övék, meg a gond is, a film és szórakozás viszont a miénk, cserébe egy darab mozijegyért, ami most abszolút megéri a pénzét.
-joey tribiani-
Intercom |