Bosszúból Jeles 
Teaching Mrs. Tingle
(1999)

A legjobb elnevezés talán az lehetne, hogy kamara-diákfilm. 
Katie Holmes, a Go (nyomás) co-főszereplője most azt a diáklány-típust alakítja, aki szegény családból származik.
 
Apja elvált az anyjától, és van még egy apróság is, ami szükséges ahhoz, hogy a fikció kicsit is meg legyen alapozva. Az apja, noha elvált az anyjától, közben azért továbbra is "adócsökkentőnek" használja a lányát, vagyis adminisztratív formában főhősnőnk egyáltalán nem minősül szegény-lánynak, ami miatt nem részesülhet a létező szociális kedvezményekben. Kár, hogy ez a kis tényező eddig elkerülte a figyelmüket, mindenesetre már nincs mit tenni, ha be akar jutni az egyetemre színjelest kell produkálnia. 
A történelem-tanárnő,
Mrs. Tingle lehet ennek egyedül az akadálya, mert ő direkt rossz fej, és nem értékeli a diákok erőfeszítéseit, és szegény Katie Holmes hiába produkál egy nemcsak fantáziadús, de komoly munkát és tudást igénylő dolgozatot, (egy boszorkány naplóját hiteles történelmi adatok alapján megírta, mégpedig nemcsak egy hónap, hanem egy egész év terjedelmében, vagyis 365 oldalt, az egészet bőrbe kötve tálalva, satöbbi),  Mrs. Tingle simán közepest akar neki adni. Ez Leigh (Katie Holmes) számára végzetes lenne, de van annyira jófej, hogy amikor barátja Luke megszerzi Mrs. Tingle kérdéseit fénymásolt formában, ő egyszerűen visszautasítja a csalás gondolatát is. A kocka azonban véletlenségből már el is van vetve, mert Mrs. Tingle éppen arra jár, (a tornateremben), és rajtakapja Leigh-t, hogy a visszautasított fénymásolat ott figyel kifelé a hátitatyójából. 


Ooops! Leigh karrierjének máris vége. Mit lehet tenni? (Még mindig nem azt, amire gondolnátok a film trailerje alapján), próbáljunk meg bocsánatot kérni és mindent megvilágítani a szőrösszívű tanárnő számára, hátha jobb belátásra tér. Nos itt alakul ki az a közelharc, aminek a vége az lesz, hogy Mrs. Tingle-t ágyhoz kötözik, mintegy túszulejtik, szóval itt alakul ki a szitu. 

A film jófej, szociális hátteret, igazságosságot, morált és egyéb legális dolgokat alkalmazó bevezetése után most szinte egy másik történet kezdődik, és van egy olyan érzése a nézőnek, mintha ez lett volna hamarabb, és az elejét találták volna ki hozzá. 
A történet innentől fogva arról szól, hogy az odakötözött hárpia mennyire kígyószerűen kegyetlen, mennyire okos, és mennyire nem törékeny, értsd, amikor egy-egy percre elszabadul úgy küzd, hogy talán még Gary Busey is kicsit megijedne tőle. Szinte azt várjuk, hogy kiderül, nem is nő. 
 
 
 
 
UIP-DUNA FILM 


Ehelyett az megy, hogy hogyan ismeri -kígyószerűen, mintha röntgenfelvételt készített volna a fiatalokról - milliméterpontosan a fiatalok életét, működését, és hogyan manipulálja őket szabadulása érdekében. Ez a rész egyébként nem is rossz, itt érezni lehet, hogy a történetet komolyan gondolta az író és rendező, Kevin Williamson, sőt, még az is felmerül, hogy ez esetleg eredetileg egy színdarabnak indult, mert annyira nem-összevissza vannak megírva a dialógusok, replikák satöbbi. 
A történet itt egy elágazáshoz ért, és mind a két úton egyszerre halad tovább, illetve próbál tovább haladni. Egyrészt van egy túszuk a fiataloknak, egy közös és veszélyes élmény, Ami összehozza őket az isi végén, meg segít felfedezni magukat meg minden. Összesen három fiatalról van szó, a két lány, Leigh és  Jo, és a fiú, Luke, akinek az apja, egy generációval korábban szintén Mrs. Tingle kezei alatt tanult, és azzal jött, hogy "no future", vagyis nyilván Dead Kennedys rajongó volt, és nem vitte sokra. Jo (Marisa Coughlan), színésznő akar lenni, és akármennyire is bírjuk Katie Holmes-t, amiért a Go-ban szerepelt, a film igazi sztárja vita nélkül Marisa Coughlan. 
Természetes és friss egyéniség, kristálytiszta arcjátékával, gesztusaival, reakcióival nagysebességgel és magabiztosan terei a néző figyelmét keresztül a történet folyamán. Szép is, humoros is, és rendesen betölti a vásznat, reméljük, ez a szereplése remek ugródeszkaként szolgál majd neki későbbi karrierjéhez. Ahhoz, hogy pl. egy másik producer vagy egy szereposztó felfedezze őt nem is kell éles szeműnek lennie, mert Marisa Coughlan egy valóságos kis show-t ad elő a film közepén, csak úgy, spontán. Ott unatkozik Mrs. Tingle mellett, és már ezt az unatkozást is nagyon cool formában adja elő, de ekkor egyszercsak előad egy ördögűzés-jelenetet, amit a mostani Jeanne D'Arc szezonban még pluszban is nagyon lehet értékelni. Ez a jelenete bebizonyítja nekünk, hogy Marisa Coughlan, ha arra kerül a sor jobb, mint Steve Martin,  sőt, hogy mondjunk valamit egyenesen Jim Carrey "lassított és visszafelé is lejátszott" jelenetével (Állati Nyomozó) egyenrangú show-t produkál. Másrészt cool, vagyis nemcsak komedikaként lehet őt elképzelni. A filmnek tanulsága is van, annak ellenére, hogy nem valami nagy dobás, ez pedig valami olyasmi, hogy fontos dolog a továbbtanulás, és fontos dolog, hogy milyen jegyeket kap az illető diák, és hogy igenis létezik olyan, hogy egy diák valami miatt rosszul áll egy tanárnál, ami a jövőjét károsan befolyásolhatja, anélkül, hogy ez az ő hibája lenne. Javasoljuk azonban, hogy ennél több tanulságot ne vonjatok le a filmből, és hogy ha valaha Mrs. Tingle szindrómával találkoznátok, inkább iskolát cseréjetek, mint hogy a túszejtés módszerét válasszátok. 
-svéd-
 

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22