Miami
Csöndes téli este, sehol senki a kisvárosban, a Dinerben Will és két társa ücsörög, ekkor megérkezik a negyedik srác, és megdöbbentõ hírt ad elõ, "Jack Frosten elvesztette a fejét!" 
Will csak annyit mond, "Tom, indítsd a gépet!". Nyilván odamegy, hogy helyére tegye a dolgokat, a cél Miami. Aztán Will megérkezik Miami-be, és nagyon bejön neki, Jack Frosten-rõl szó sem esik, a kilp végén Will azt mondja, Imádja ezt a várost. A kerettörténet elég vicces, de igaziból a trükkök miatt nagyon komoly teljesítmény. Vagy 6 évvel ezelõtt mindenki fejbõl tudta, hogy Michael Jackson "arcos" klipje a legmodernebb technika. Most lényegében ez áll a Miami-vel kapcsolatban, a különbség csak annyi, hogy már nem lehet ilyen éles határt vonni, hogy ez-és ez az effekt ebben a klipben jelent meg elõször. A digitális "kamera-mozgások" valahogy nagyon impresszívek, és az bennük a poén, hogy gyakorlatilag nem a felvételkor, nem a helyszínen, hanem a stúdióban "mozgatják" a kamerát, zoomolnak, fahrtolnak, schwenkelnek, meg minden. Will klipjének az ereje a "rugalmas-látvány" technikák komplex alkalmazásában rejlik, hogy a látvány az egész videón keresztül ilyen rugalmasan mûködik. A szemünknek nagyon is barátságos, sõt szinte természetes ez a digitális varázs, olyannyira, hogy szinte fel sem tûnik!
The Cardigans 
erase / rewind
Az énekesnõ, Nina nagyon tud valamit. Nagyon jól csinálja ezt a flegmatikus, kicsit béna ez a kkép is a klip-ből való(pl. baleseteket okoz), de cool nõtípust. És azt is nagyon jól csinálja, ahogy a fejét mozgatja zenélés közben. Mintha egy másik világból nézne kifelé. Elég jó kis szám az erase and rewind, a klipjében egy titanic és csillagok-háborúja találkozást tisztelhetünk, nem süllyedõ hajón zenélnek a srácok, hanem egy Star Wars zúzdában, vannak nyugtalanító jelek, lezuhannak a neonok a plafonról, meg próbálnak menekülni is, kitámasztják az összepréselõdõ falakat, de a végén úgy "menekülnek meg", hogy kinyitják nekik az ajtót. Nemcsak jó szám, hanem remek klip is. Jelenleg õ a kedvencünk. A szám címe onnan jön, hogy azt kérdi "Mit is mondtam? Felejtsük el, töröljük, és tekerjük vissza az elejére". Eléggé jól alkalmazható vitastílusnak tûnik, "erase and rewind".
itt zenélnek, ebben a szűkülő helységben Nina a mikrofonállvaánnyal támasztja ki a falakat már teljesen összenyomta őket a fal
Beastie boys

Body movin’
Ez a klip valójában egy kaland-videó, cselekményében annyi fordulat van, hogy gimnáziumokban kötelezõ olvasmány lehetne. Éjszakai rabló, a kalandor, behatol a titkos kastélyba, meg akarja szerezni a széf tartalmát, mielõtt felrobbantja, gondosan körülnéz, nem fog-e valaki felébredni. Robbantás, ébredés, kardozás következik, a ház ura és a kalandor között, amikor belép a személyzet, a házúrnak levágják a fejét. Kalandor egérutat nyer. Kiröpíti magát a kastélyból. Háziúr fejét visszaragasztották, még nem kötött meg egészen, de helikopterrõl üldözik a Jaguáron száguldó franciás James-Bond-stílusú kalandort. Egy elhibázott kanyar, kalandort elkapják. Magánrepülõgépen utaznak, így hárman, kalandort mindjárt kidobják. De eloldódik a kötele, és felkap egy ejtõernyõt, és magával rántja a személyzetet. A tátongó nyíláson berepül egy madár, és felrobban a gép. Kalandor és személyzet küzdenek zuhanás közben, kalandor nyer. Landol, és elszedi a hulla személyzettõl, amit a klip elején rabolt. Visszautazik tartalék Jaguárjával titkos földalatti birodalmába, és fõz, valami mártogatós sütihez krémet, a recept alapján, amit rabolt. 
   
William Orbit

Egy klipritkaság. Hihetetlenül jó zene, nagyon pszichedelikus videóval, olyan a szám, hogy nehéz abbahagyni. 
 Következõ két CD vásárlásunk listáján az elsõ helyen szerepel, a Cardigans-zel holtversenyben. William Orbit, a szám pedig a Master from the wine leaf, ne dõlj be egy olyan névtelen telefonnak, ami közli, hogy William Orbit nem is csinál jó zenét! Mondjuk, kicsi az esélye, hogy ez bekövetkezik, mert egyrészt William Orbit remek, másrészt a legtöbb telefonnak van neve. 
 
CAKE

never there
Marhakonzerv szállító, weszkó-csizmás kamionsofõr barátunk arról panaszkodik, hogy a "csaj" miért mindig olyan elfoglalt, miért nem ér soha rá, már arra gondol, hogy az egész csak játék volt. Biztos szüksége van egy kis idõre, hogy jobban megismerje, de ha tényleg akarja õt, akkor miért nem találkoznak? Jó ki szám, jó kis klip, a csaj folyton úszómedencés high society környezetben, sok-sok pasival körbevéve, még jó, hogy nem ér rá. Barátunk esténként magányosan sörözik a tv elõtt, mígnem felfogad egy magándetektívet. És akkor megkapja a bizonyítékot, hogy a csaj tényleg nem törõdik vele. Tanulság, az intuíció mindig megelõzi a bizonyítékot, de mi mégis csak annak hiszünk.




oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16