|
|
Csöndes
téli este, sehol senki a kisvárosban,
a Dinerben Will és két társa ücsörög, ekkor
megérkezik a negyedik srác, és megdöbbentõ
hírt ad elõ, "Jack Frosten elvesztette a fejét!"
Will csak
annyit mond, "Tom, indítsd
a gépet!". Nyilván
odamegy, hogy helyére tegye a dolgokat, a cél Miami. Aztán
Will megérkezik Miami-be, és nagyon bejön neki, Jack
Frosten-rõl szó sem esik, a kilp végén Will
azt mondja, Imádja ezt a várost. A kerettörténet
elég vicces, de igaziból a trükkök miatt nagyon
komoly teljesítmény. Vagy 6 évvel ezelõtt mindenki
fejbõl tudta, hogy Michael Jackson "arcos" klipje a legmodernebb
technika. Most lényegében ez áll a Miami-vel kapcsolatban,
a különbség
csak annyi, hogy már nem lehet ilyen éles határt vonni,
hogy ez-és ez az effekt ebben a klipben jelent meg elõször.
A digitális "kamera-mozgások" valahogy nagyon impresszívek,
és az bennük a poén, hogy gyakorlatilag nem a felvételkor,
nem a helyszínen, hanem a stúdióban "mozgatják"
a kamerát, zoomolnak,
fahrtolnak, schwenkelnek, meg minden. Will klipjének az ereje a "rugalmas-látvány"
technikák komplex alkalmazásában rejlik, hogy a látvány
az egész videón keresztül ilyen rugalmasan mûködik.
A szemünknek nagyon is barátságos, sõt szinte
természetes ez a digitális varázs, olyannyira, hogy
szinte fel sem tûnik!
erase
/ rewind
Az énekesnõ,
Nina nagyon tud valamit. Nagyon jól csinálja
ezt a flegmatikus, kicsit béna (pl.
baleseteket okoz), de cool nõtípust. És azt is nagyon
jól csinálja, ahogy a fejét mozgatja zenélés
közben. Mintha egy másik világból nézne
kifelé. Elég jó kis szám az erase and rewind,
a klipjében egy titanic és csillagok-háborúja
találkozást tisztelhetünk, nem süllyedõ hajón
zenélnek a srácok, hanem egy Star Wars zúzdában,
vannak nyugtalanító jelek, lezuhannak a neonok a plafonról,
meg próbálnak menekülni is, kitámasztják
az összepréselõdõ falakat, de a végén
úgy "menekülnek meg", hogy kinyitják nekik az ajtót.
Nemcsak jó szám, hanem remek klip is. Jelenleg õ a
kedvencünk. A szám címe onnan jön, hogy azt kérdi
"Mit is mondtam? Felejtsük el, töröljük, és tekerjük
vissza az elejére". Eléggé jól alkalmazható
vitastílusnak tûnik, "erase
and rewind".
Body
movin’
Ez a
klip valójában egy kaland-videó, cselekményében
annyi fordulat van, hogy gimnáziumokban kötelezõ olvasmány
lehetne. Éjszakai rabló, a kalandor,
behatol a titkos kastélyba, meg akarja szerezni a széf tartalmát,
mielõtt felrobbantja, gondosan körülnéz, nem fog-e
valaki felébredni. Robbantás, ébredés, kardozás
következik, a ház ura és a kalandor között,
amikor belép a személyzet, a házúrnak levágják
a fejét. Kalandor egérutat nyer. Kiröpíti magát
a kastélyból. Háziúr
fejét visszaragasztották, még nem kötött
meg egészen, de helikopterrõl üldözik a Jaguáron
száguldó franciás James-Bond-stílusú
kalandort. Egy elhibázott kanyar, kalandort elkapják. Magánrepülõgépen
utaznak, így hárman, kalandort mindjárt kidobják.
De eloldódik a kötele, és felkap egy ejtõernyõt,
és magával rántja a személyzetet. A tátongó
nyíláson berepül egy madár, és felrobban
a gép. Kalandor és személyzet
küzdenek zuhanás közben, kalandor nyer. Landol, és
elszedi a hulla személyzettõl, amit a klip elején
rabolt. Visszautazik tartalék Jaguárjával titkos
földalatti birodalmába, és fõz, valami mártogatós
sütihez krémet, a recept alapján, amit rabolt.
Egy
klipritkaság. Hihetetlenül jó zene, nagyon pszichedelikus
videóval, olyan a szám, hogy nehéz
abbahagyni.
Következõ
két CD vásárlásunk listáján
az elsõ helyen szerepel, a Cardigans-zel holtversenyben. William
Orbit, a szám pedig a Master
from the wine leaf, ne
dõlj be egy olyan névtelen telefonnak, ami közli, hogy
William Orbit nem is csinál jó zenét! Mondjuk, kicsi
az esélye, hogy ez bekövetkezik, mert egyrészt William
Orbit remek, másrészt a legtöbb telefonnak van neve.
never
there
Marhakonzerv
szállító, weszkó-csizmás kamionsofõr
barátunk arról panaszkodik, hogy a "csaj" miért mindig
olyan elfoglalt, miért nem ér soha rá, már
arra gondol, hogy az egész csak játék volt. Biztos
szüksége van egy kis idõre, hogy jobban megismerje,
de ha tényleg akarja õt, akkor miért
nem találkoznak?
Jó ki szám, jó kis klip, a csaj folyton úszómedencés
high society környezetben, sok-sok pasival körbevéve,
még jó, hogy nem ér rá. Barátunk
esténként magányosan sörözik a tv elõtt,
mígnem felfogad egy magándetektívet. És akkor
megkapja a bizonyítékot, hogy a csaj tényleg nem
törõdik vele. Tanulság, az intuíció mindig
megelõzi a bizonyítékot, de mi mégis csak
annak hiszünk.
|