A szerelem hálójában Warner Bros. / Intercom
Nagyon izgultunk, milyen lesz, de szerencsére tök jól sikerült film. A második rész mindig kritikus, pedig a szerelem hálójában nem is annyira második rész, mint inkább Version 2.0.
Ha folytatás lenne, akkor az előző történet folytatódna, és lejönnének szépen az Empire States Building tetejéről, a kisfiúval együtt, satöbbi.  Ennél még sokkal jobb a helyzet, és valójában egy páratlan dologról van szó, mintha Richard Gere és Julia ismét találkoznának egy filmben, és Julia ismét prostituált nő lenne, és kezdhetnének mindent elölről, ahogy kell. (Ha valaki képes lenne megírni ezt a történetet, biztos bemennének rá a nézők).

 

Mitől jó ez a film? Általában, amikor egy film komoly tömegekhez (pl. hozzánk) akar eljutni, két út közül válogathat. Á-verzió: már az elején (mint az ötvenes években egy gimnazista, aki zavarban van) kétségbeesetten próbál meg olyan dolgokat mutatni, amiket kábé mindenki látni szeretne, és akkor már csak azzal kell a 30. perc környékén megküzdenie, hogy mi legyen a konflikt, és a végén valahogy befejezni. Bé-verzió, mint egy briliáns elme, aki pontosan tudja, mit fogunk látni a következő két órában, teljes mértékben ura a helyzetnek, és finoman pakolja egyik jelenetet a másik után, mert tudja, hogy nyerő a sztori, és el tud juttatni minket a csúcsra, egyetlen izzadtságcsepp nélkül. A Szerelem hálójában természetesen a Bé-verziót képviseli az ügyben. 
Amikor elkezdődik a film, azt hiszed, ez még sokkal romantikusabb lesz, mint a Sleepless in Seattle, szegény lány üzletét, ici-pici könyvkereskedését jól tönkreteszi az olcsó könyveket áruló láncolat, és Tom Hanks. Romantikusnak igenis romantikus, de vadiúj fejezetet nyit a romantika történetében, azt mondja nekünk, "ember, ez már a 90-es évek vége!". Amit más filmekben órákig nyújtanak, itt azt mondják, essünk túl rajta gyorsan, és jöhet a következő konflikt. 
Amit más filmekben jól elmosnának, pl. úgy, hogy van egy lebénult focista, és a végén mosolyogva azt mondja: ""Tudod, szivi, rájöttem, nem kell már nekem a zöld gyep, elég, ha tévében bámulom a meccseket, és jó sok sört iszom hozzá, még annyi minden mást is kipróbálhatok, tanulhatok kínaiul, satöbbi." A szerelem hálójában sokkal nyíltabb, mint azt egy romi filmtől elvárnánk, nincs benne olyan, hogy meglátod, majd rendbe jönnek a dolgok, ebben a filmben az ilyet nem mondják, hanem megmutatják. 
Hogy értsétek, hogy mire gondolunk, Meg boltja, (amit az anyjától örökölt) elkezd tönkremenni,  erre vad kampányolásba kezd, de a kampány végén megszámolják a bevétel-növekedést, és kiderül, hogy az nulla. 

Az ember iszonyatos küzdelmeket folytat, hogy valamely nem kívánatos kimenetelő esemény bekövetkezzen, miközben csak az van, hogy nem akarja, hogy megváltozzon az élete. Aztán, amikor mégis bekövetkezik a változás, azt mondja, ennek pont így kellett történnie. Ez a két gondolat a filmben hangzik el,  és nagyon elgondolkodtatóak, élesek és pontosak. 99%, hogy László Miklósnak (Úri lány szobát keres) köszönhetőek, aki a film alapjául szolgáló színdarabot írta. Sőt, az ugyanebből készült 1940-es Ernst Lubitsch film (Shop around the corner), sőt a 49-es In the good old summertime (musical) alapjául szolgálót is, merthogy a három ugyanaz, László Miklós Parfüméria és Samson Raphaelson Shop around the corner c. darabjainak a jól bevált ötvözete. Hm, háromszor egyetlen évszázadon belül. 

A szerelem hálójában azért is nagyon jó, és változatos, mert Meg egyszer besétál Tom Hanks boltjába, és leül a meglepetéstől, hogy mennyire kurvajó. Ok, az eladó nem tudja az összes könyv címét és íróját, Meg viszont abszolút otthon van ebben a dologban, de ez (ugye) még nem ok arra, hogy Meg beperelje Tom Hanks-t, ilyen az élet, és ilyen a szabad verseny, a mennyiség átcsap minőségbe. 

A filmben a legeslegtutibb rész az, amikor váratlanul tavasz lesz, nem hisszük, hogy ezt az érzést valaha filmen ennyire jól meg tudták volna csinálni. Tökéletes, ráadásul az idő múlását is nagyon profin érzékeltette, beleértve az összes változást, amit az eltelt idő valószínűsíthetően mindenkiben okozott.  Az pedig, hogy milyen lehet NY-ban úgy élni, hogy nap-mint-nap elsétálsz ugyanamellett az ember mellett, vidáman, újságot, zöldséget, fagyit vásárolva, a legjobb sci-fi film kategóriájában is esélyessé teszi ezt a nagyon barátságos filmet. Ja, és szoktak benne mail-ezni is, de ez a filmben "csak" alapötlet, és ennél sokkal többet is tud. 

Eredetileg szerepelt volna Michael Palin is, a Hal neve Wanda dadogós alakja, de mint minden filmnél, itt is többet vettek fel, mint amennyi végül belefért, és pl. az írós jelenetek is kimaradtak. (Miattunk igazán nem kellett volna kivágni, ez a film még plusz félórát simán elbírt volna.)

A filmben szerepel Steve Zahn, aki az Out of sight, a Mint a kámfor idióta csávóját alakítja, aki sofőrként vesz részt az akcióban (sapkában). A korábbi Nyakunkon az élet -ben is játszott, eredetileg onnan ismerjük. Szerepel még a filmben egy Cranberries szám is, ami nagyon jó kis meglepetés, amilyenek tucatjai teszik a filmet tényleg változatossá.
 


-szilárd-

Forgalmazza az INTERCOM



oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16