|
|
Remek
szám, finom éjszakai autózás klippel.
A
csaj egy tévében "van", az út mentén, ott énekel, rendes kis good-bye hangulatban.
"Gondoltam rád valaha úgy, mint egy ellenségemre?" , meg ilyenek, mint
aki túl van valamin, és nem érti, miért bántották. De nem is ez a lényeg,
a zene elég jól hangzik és ez a tv-történet meg olyan jó, mint egy film.
Két férfi szedi össze, és rárakják a tetőcsomagtartóra. Nem történik semmi,
csak tankolnak egyet, de nagyon jól néz ki, mint a Lost highway, csak jobb. A
csaj a tv-ben rendesen izolálva van, a két fej pedig csak halad a saját
pályáján (haza). Megpróbálják beadni egy használt áru kereskedésbe, de
a tulaj észreveszi, hogy van valami zűr a készülékkel - benne van a csaj.
Vihetik tovább magukkal, tetőcsomagtartó ismét. Aztán út közben valahogy
leesik. Hihetetlenül finom, nehezen felejthető klip.
Underworld: |
Push
upstaires |
Az
Underworld-öt a Trainspotting óta nem kell bemutatni, a legbeindultabb
zenék gyára.
A
"Push upstaires" jelenleg a legjobb zene és klip, azt lehet mondani. A
klipben: természeti képek, hihetetlen lassú kamera-mozgással, gyönyörű,
érintetlen "táj", a kamera nagyon finoman, és lassan nyomul előre a térben.
Ezzel párhuzamosan, fekete-fehérben paranoid arcközelik.
A végén, fekete-fehér "táj", egy csávó rohan a kamera felé, majd keresztül
ugrik egy üvegfalon, amit addig észre sem vettünk. Amilyen egyszerű, olyan
hihetetlen. Az album címe Beaucoup Fish
Roxette |
Whish
I could fly |
A Hooverphonic-hoz
hasonló autózáson alapuló videót láthatunk a Roxette-től. A klip még jobb
is, mint a zene. Autózás a téli éjszakában, felezővonal, ezt látjuk, meg
egy csomó, nagyon impresszív képet, alvó emberekről, himbálódzó-zseblámpa
-szerűenmegvilágítva.
Nagyon
jó klip, és nagyon nehezen felejthető.
A
csaj fekete selyem háló-cuccban mászkál, és fetreng az ágyon, amit fekete
selyem lepedő borít. Tulajdonképpen elég egyszerűen hangzik de annál sokkal
jobb.
Az
egész nagyon szürreális, a védtelen, alvó emberekkel, és az álmatlan "Marie"-vel.
Mintha valami álomkór sújtotta településen tennél egy túrát (zseblámpával).
Az egész olyan, mint egy tenger-alatti utazás, amikor a fény ráesik a mélyben
lakó élőlényekre, és arrébb mennek, vissza a sötétbe. |
|
...
Jonas
Akerlund rendezte, aki maga is svéd, és
a Ray of light videóját is ő rendezte, meg a Smack my bitch up-ot is.
A Roxette Marie Fredricsson-t és Per Gessle-t jelenti, együtt. Jó kilenc
éve sikerült legutóbb ilyen jó zenét és videót csinálniuk, Joyride volt
a címe. De az, hogy ennyire nem voltak a csúcson, túlzás, hiszen közben
eladtak 40 millió lemezt, ami elképesztő. Amikor elkezdték a pályájukat,
(86), javasolták nekik, hogy próbálkozzanak simán svéd nyelven, senki nem
sejtette, hogy ekkora sikerük lesz.
A
videót hazai vizeken, Stockholmban forgatták, állítólag a kellékeseknek
gondot okozott fekete selyem-lepedőt találni.
have
a nice day
Sheryl
Crow új videója, "anything
but down", továbbra is az egyszerű stílusú klipek sorozatát nyomja. Nem
túlságosan látványos, de jól néz ki, és nagyon könnyen megtapad az ember
fejében. A koncepció, is elég jó, Sheryl kettőt alakít saját magából, két
különböző
szobában,
amelyeknek szomszédosak a falai. Az egyik szobában lévő Sheryl kezére kötél
van kötve, ami a másik Sheryl kezén végződik, amikor "egyikük" megmozdul,
a másik kizökken. The globe sessions
Madonna
Ray of Light-ja egy éve
kezdte, a Nothing really matters az ötödik videó, ami megjelent.
Nagyon jó, és nagyon látványos klip, de ez egyáltalán nem meglepő. A klip
érdekessége, hogy a Ray of light eredeti jelentését először ábrázolja,
mármint azt, hogy Madonna megvilágosodott (ahogy ő mondja), és hogy ez
az album egy sugár akar lenni ebből a fényből, vagyis tanítás.
Idős
japán nőként emlékezik vissza bohó fiatal-korára, mintha egy szentélyben
állna, ahonnan már látni lehet a dolgokat, miközben fiatalkori verziója
egy sötét folyosóban érzi jól magát. De nyilván ezerszer láttátok ti is.
Egy dolog azonban így is, úgy is figyelemreméltó, hogy az album ennyi jó
zenét tartalmaz, kíváncsian várjuk, melyik lesz a következő szám, amihez
videót készít.
Mellesleg,
itt is van április, amikor el kellene
kezdődnie a "Next best thing" c. film forgatásának, amiben Madonna megkéri
a legjobb barátját, Rupert Everett-et, (aki az Álljon meg a nászmenetben
Julia Roberts (2.) legjobb barátja volt), hogy ejtse teherbe, ami meg is
történik, de Madonna (Annie) egy másik pasiba lesz szerelmes.
Madonna
mostanában annyira elfoglalt, hogy a tavaly
óta ígérgetett koncert turnéját, (amire 9 éve nem került sor) egyre csak
halasztgatja, a rajongói pedig már a legjobbra gondolnak, hogy bizonyára
terhes ismét. Elfoglaltságai közt döntő súllyal szerepel lemezkiadó vállalata,
a Maverick Records ügyeinek intézése. A Maverick ugyanis nem teljesen sajátja
(még), de ép most vásárolja ki 20 millióért alapító-társát, amivel további
húsz százalékhoz jut hozzá a 92-ben létrehozott cégből. A Maverick olyan
nagymenőket tudhat magáénak, mint Alanis Morissette, Prodigy, szóval nem
kis cég. Ja, és még egy dolgot kell megemlítenünk, ha már Madonnáról írunk,
előző számunkban, éppen a videó-klipek közt írtunk William Orbit-ról, hogy
jó zenét csinál. Nos, a Ray of Light-nak producere, és társművésze, Madonna
direkt megkereste, hogy dolgozzanak együtt, hogy a hatása alá kerülhessen,
és ez annyira jól sikerült, úgyhogy a Februári Grammy-díj átadáson
szerzet újdonsült zenei partnerével, a latin siker-sráccal, Ricky Martinnel
folytatott megbeszéléseit is William Orbit felügyelete alatt futtatta.
A Ricky Martin-ügyből május végén lesz album.
-ED-
|