|
|
Talán
a legegyszerűbb film a világon, beülsz, és
ennyi, a többi magától megtörténik. A film első harmada szinte annyira
beindult, mint a legzseniálisabb filmek egyike (a világon), a Tiszta
románc, ügyes zenék, profi kamerázások, intenzív cselekmény, szóval,
ami kell. Az, hogy utána mi jön, mellékes, hiszen, amikor legközelebb
civilizált talajt érzel a lábad alatt, már lepergett a vége-főcím,
szóval, éppen elég, hogy az eleje magával-ragadó. Ugyanakkor, ha lehet,
ne valami nagyon-nyugis este befejezésének szánd a megnézését, hogy
utána jóéjt-puszi, meg ilyenek, hanem inkább amolyan indítónak, lórúgásnak,
ami után még vannak történések. A filmnek nagyon bonyolult logikája
van, de nagyon egyszerűen valósul meg. Itt van Cameron Diaz barátnőnk,
(aki feltehetőleg imádta ezt a szerepet, mert változatosságot hozott
az életébe, csak úgy, mint a nézőknek ez a film), aki erőszakosan
törekszik arra, hogy végre férjhez menjen. Illetve méginkább arra,
hogy simán menjenek a dolgok, mint az óramű, amíg el nem jut végre
az oltár elé. |
|
Ami nem
megy, azt ne erőltessük,
amit pedig erőltetünk, az lehet, hogy rosszul sül el. Ha pedig ez a helyet
áll elő, azt mondhatjuk, hogy ez egy ronda ügy.
A Ronda
ügy -nek van egy nagy adag vanília fagyi ízű terapetikus hatása is, de sajnálattal
kell közölnünk, hogy elsősorban a fiúk számára. Ők (az elején még) jónéhány
szerep-modell közül válogathatnak, hogy melyiket érzik sajátjuknak. Szóval
tombol az önismereti foglakozás, és mint egy társasjátékban, a végén mindenki
meglátja, mi történt az általa választott játékossal.
(Very bad things)
|
A
film története nem elsőosztályú, van benne egy egyszerűsítő ötlet,
ami a forgatókönyv-írónak, és rendezőnek könnyebbítette meg a munkát,
de majd meglátjátok. Cserében
azonban a hátrányokért, nagyon beindult akciók vannak benne, és így
nincs sok alkalmad valamit is hiányolni. A Ronda ügy, úgy néz ki,
új műfajt teremtett, aminek előfutára Scorsese Lidérces órák c. filmjét
lehetne megjelölni, a műfaj arról szól, hogy bedobunk néhány szereplőt,
illetve karaktert az arénába, és utána adunk nekik, ami belefér, nem
kíméljük őket, tisztára, mint valami roncs-derbin. Már szinte látjuk
is magunk előtt, hogy 2014-ben, vasárnap délelőttönként az apukák
és nagypapák elugranak megnézni egy, vagy egy-két "X-treme filmet".
Bármelyik, már látott komoly mozifilmnek is el lehet majd készíteni
az "X-treme" verzióját. Az X-treme Titanic
úgy kezdődne, hogy ugrálnak be az emberek a vízbe, és Di Caprio az
utolsókat rúgja, X-treme Mint a kámfor: Jennifer Lopez rögtön az elején
keresztül lövi Clooney-t, és azt mondja, ha jobb akarsz nálam lenni,
kicsit kapd össze magad. Egyszerűen arról van szó, hogy Peter Berg
elgondolkozott, hogy miért kéne neki is tiszteletben tartani a történet
írás olyan szabályait, amikről már azt sem tudni, eredetileg ki találta
ki őket. Peter Berg tulajdonképpen színész, ez az első saját
filmje, és nem nehéz elképzelni hány és hány forgatáson poénkodhatott
színész kollegáival, hogy az adott jelenetet miért nem oldják meg
inkább úgy, hogy vita helyett lelövik egymást, vagy mi lenne, ha bejönne
a szálloda biztonsági embere, vagy azt is el bírjuk képzelni róla,
hogy megkérdi a rendezőt, hogy a főszereplő csaj egyáltalán életben
marad-e, szóval tulajdonképpen bármit. Kedvenc filmünk, amiben szerepelt,
a Last seduction (Végső csábítás), Linda Fiorentino-val. Idén 35 éves. |
Eddig
vagy 20 darab filmben szerepelt, ami nem semmi. Sokáig nem tanultuk meg
rendesen a nevét, és
csak úgy utaltunk rá, hogy "a csúcson vagyok, mama!".
Volt ugyanis egy borzasztó jó film a tékákban, eredeti címe "Case for murder",
amiben, mint nagyon keményen dolgozó fickó, egy kritikus pontján a filmnek
kimászik a tetőre, és azt ordítja, hogy "a csúcson vagyok, mama", hogy előtte
és utána mi történik, nem áruljuk el, (reméljük, lesz alkalmatok megnézni),de
ha láttatok már klasszikusan profi filmet, az a "Case of murder", a Bad
boys mellett a tékák királya.
INTERCOM
|