"Freedom of choice"

Végre bepöccent a szezon, fátylat a szokásos januári februári belassulásra, ismét láthatunk rendes reklámokat, úgy értjük, olyanokat, amik kénytelenek nagyon tudni, hogy vásárlási döntést váltsanak ki belőlünk.
Felmerül azonban a kérdés, miért éppen januárban és februárban reklámoznak keveset a hirdetőkA tökéletes stílusú Libresse reklám, amikor alacsony a vásárlási kedv, és miért nem akkor, amikor fogy a cucc? 
A megoldás elég egyszerű, és két tényen alapul. Az egyik az, hogy a reklámozás pénzbe kerül, és a reklámozás költségeit az eladott árukból származó bevételből különítik el, vagyis felületesen azt is mondhatnánk, hogy ha nincs miből, akkor nincs reklám. Ezek a költségvetések egyébként a kozmetikai iparban a legmagasabbak, ott a 8-10% -ot is eléri, és magas tud még lenni bárhol máshol, ahol pozíció-versenyre kerül sor, bármilyen termék-kategóriában. Igaziból azonban azért nem reklámoznak sokat a olyankor, amikor a vásárlási kedv viszonylag csekély, mert a reklámok, ellentétben azzal, amit a ravasz reklám-ellenes fejek mondani szoktak, nem tud rábeszélni arra, hogy csak úgy költsd a pénzed, a reklámozás elsősorban abban tud befolyásolni, hogy ha már szükséged van valamilyen fajta termékre, akkor lehetőség szerint (vagyis minden áron) az adott cég termékét, szolgáltatását vedd igénybe. Ezért van, hogy a reklámozás nem valami szörnyeteg, hanem egy tájékozódást segítő plusz-szolgáltatás, amely nem más, mint a TE kegyeidet keresi. És a TE érdekeidet szolgálja, a választásod szabadságát növeli, hiszen anélkül szerezhetsz benyomásokat egy-egy termékről, hogy azt meg kellett volna vásárolnod. Vegyünk egy példát, (ez elsősorban fiú-példa), amikor valamilyen komputer-alkatrészre van szükséged első dolgod, hogy belelapozol a posta-ládádba bedobált hirdetési újságba. Egy reklám-ellenes világban, ahol a kereskedők nem rajonganának a gondolatért, hogy fogy a termékük, nyakadba kéne venned a várost, vagy a telefont a durva tarifáival, és úgy láthatnál hozzá a tájékozódáshoz. Egyébként a lányokra is nyilván ugyanez áll. A CNN-csatornán pedig előszeretettel szokták magukat a reklámokat is reklámozni a (tekintettel a CNN nézőinek anyagias világnézetére), úgy, hogy "Commercials - Your freedom of choice".

 
Ezekben a napokban az elérhető legjobb reklámok legjobbika (holtversenyben) a Levi’s muppet-története. Ez a kampány valójában szerves része az utóbbi idők Levi’s kampányainak, amik mind az eredetiség pop ábrázolását valósítják meg, (a kalapácsos kisfiú, és a férfi a 6 feleségével érdekes módon szintén mind a kedvenceink voltak). A muppet-film gyakorlatilag egy külön kampány ezen a vonalon belül. Két film is létezik, és az egyik vezeti be a másikat. 
A történet a következő, amerikai kisváros, feltehetően valamelyik középső államban, egy érdekes figura kb. harminccal hajt keresztül a városon, szakadt autójával, és mellette egy citrom-sárga muppet-mackó, mint a barátja, és vadul döng valami basic zene. Megállítja őket egy rendőr, a maci, mint társ egyből tudja a dolgát, van egy kép az autóban, ami egy szexi rendőrnőt ábrázol, szexi ruciban és pózban, gyorsan megfordítja, hogy a rendőr már egy lovat ábrázoló képet lásson. Kicseréli a zenét is (ügyes maci) valami örökzöldre, és természetesen a biztonsági övük is be van kapcsolva. A rendőr kéri a papírokat, de a maci papírjai gyanút keltenek, és megkéri a srácot, aki mintha a Trainspottingból lépett volna elő, olyan flegmatikus, hogy szálljon ki az autóból. Még a csomagtartót is kinyittatja vele. Itt azonban vagy ha-nyolc élére Levi’s cucc látványa tárul a rendőr szemei elé, és tényleg csak azt tudja mondani, "legyen jó napja uram". És amikor elhajtanak, (a maci természetesen visszacserélte a zenét, és a képet is ismét visszafordította), a rendőr ránéz a saját ingére és vasalási elégtelenségekre lesz figyelmes. A srác és a mackó kiállták a próbát, a rendőr maximum azzal illethette őket, hogy eredetiek. Megjegyezzük, hogy a srácon egyetlen darab Levi’s cucc sem volt. 
Ezután jön a második rész, ekkor még a maci és társa akár bérgyilkosok is lehetnének. De mit látunk, hova hajtottak olyan eszelősen, azzal a bő harmincas tempóval? 
A kampány magyar címe: ÉLBŐLLeparkoltak a város szélén, Wizz nevű turmixot piálnak, élvezik a csendet, és hogy besüt a nap. Ja, és azt, hogy a srác felvette (végre) a Levi’s nacit. Ekkor a bennünk lévő kisvárosi rendőr azt mondja, aha! Már tudjuk, mi volt a gáz ezekkel a gyanús alakokkal, a rendszeretetük egy percre le vett minket a lábunkról, de most látszik, hogy tunyák, és buliznak, és a maci talán még büfizik is egyet! De ekkor egy légy rászáll a szundikáló srác (Levi’s) nadrágjára, és mackó-pajtás barátunk egy újsággal kegyetlenül lecsap rá. Mintha azt mondaná: "Rend a lelke mindennek!".  Nincs mese.  Az "ÉLBŐL" Plakát egy lányt és egy törpét ábrázol, ugyanígy nyomtatott sajtóban is.
folyt.



oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16