|
|
Shakespeare in Love
Szerelmes
Shakespeare - UIP DUNA FILM
Sokan
odavannak a kosztümös romantikus filmekért, én sejtem, hogy miért.
Talán
azért, mert egy időben és térben, távoli, zárt világban találják
magukat e filmek által. Egy olyanban, amiben elvileg minden megtörténhet,
de a dolgok
|
|
kifejlete
mégis előre érezhető, viszont ez a "bármi lehetséges" -
érzés igazán felszabadító.
Ilyen
a fiatal Shakespeare szerelmi életével foglalkozó Shakespeare in love
c. film is, ami hasonlóan kalandos, fordulatos és szerelmes, mint
a címszereplő darabjai maguk.
A
filmben úgy
jelenik meg az ifjú Shakespeare, mint egy forrófejű, hebehurgya ifjonc,
aki megpróbálja csak a jó oldalát látni az életnek, de mind szakmailag,
mind magánéletében válságba kerül, ami kicsit felgyorsítja a kreativitását
és feldúsítja az érzelmi életét. Gwyneth Paltrow játsza azt a Lady
Violát, aki kizökkenti hősünket, fiúnak öltözik, játszik Rómeót és
Júliát is a Shakespeare-társulatban, és aki -a film szerint - előhívja
a fiatal srácból az igazi írót.
Kedves
történet, de naná, hogy nem lehet happyendes, mivel az egymástól elszakított
szerelmesek ütősebb befejezést ígérnek, mint a boldogok, így volt
ez Shakespeare színházában is, és a film is követi ezt a vonalat.
A film egyébként igazán látványos, és ezt leginkább a jelmeztervezőnek,
illetve az art directornak köszönheti. |
|
A
szereplők olyan környezetben
mozognak, amilyennek általában elképzeli az ember az Erzsébet-kori
Angliát, egyszóval könnyen át lehet állni az időutazásra. A fiatal
Shakespeare-t
játszó Joseph Fiennes, a már befutott Ralph Fiennes öccse, színészi
tehetségben és eredetiségben messze el marad a bátyja mögött, e filmben
végig nem sikerült kitöltenie jelenlétével a filmvászon ráeső részét.
A Szerelmes
Shakespeare lászólag
abba a körbe tartozik, amelyikben az átlagosan jó filmek találhatóak,
azok, amik bár beteljesítik a nézők várakozásait, de se nem javítanak,
se nem rontanak a dolgokon. Azt
gondonánk, két dologra fogunk csak emlékezni: Gwynethre és
a gyönyörű kosztümökre, vagy egyszerűen csak a záróképre, ami e két
elem remek találkozását mutatja: Gwyneth
egy bombázó aranyruhában sétál ki a filmből egy sivatagi hangulatú
tájon. Ebben az egy képben benne van minden, amit az alkotók látni
akartak a filmjükben: szerelem, szépség és kaland.
PS:
A cikk írása idején, azt hittük, kissé
felejthetõ film (talán a sok Oscar-miatt), de óriásit
tévedtünk, azóta legalább 6x látta
mindenki, és átlagosan 9.5 pontosra értékeljük
:)
Joseph Fiennes alakítását is másképp
látjuk ma már. Ez egy egészen jó film.
Konkrétan klasszikus, és ez már nem jóslat,
hanem tapsztalat. |
Örökkön-örökké |
|
EVER
AFTER / 20th Century Fox
Az
Örökkön-örökké egy kedves kakukktojás a filmek áradatában.
Kosztümös mesefilm,
a Hamupipőke-történet klasszikus feldolgozása Drew Berrymore főszereplésével.
Mivel
nemcsak hogy romantikus, de ráadásul még mesefilm is, ezért a népesség
egy nagy része nem reprezentálódik a nézők körében, konkrétan a férfiak.
Amikor én néztem meg a filmet, 80-90%-os lefedettséget ért el a moziterem,
és max. 4 férfit láttam kijönni a film után a moziból.
Node
mindegy is, mert bár fiúkat nehéz elcsábítani egy Hamupipőke-filmre,
akik végül megnézik, azok remekül szórakoznak.
Mit
tudnak a mesefilmek? Szerintem mindent, amit egy kalandos film általában
tud, azzal a plusszal, hogy bár végigizgulod a főhősnőd történetét,
azért abban az egyben biztos lehetsz, hogy a film végén kevés vér
fog folyni, és nagy valószínűséggel minden pozitív végkifejletet vesz
végül.
A
story 5 év felett mindenki által ismert: adott egy szép, talpraesett
és okos lány, akit a szociális körülményei boldogtalan, rossz sorsra
vezetnének, de az eredetiségével és pompás jellemével felül tud lépni
ezeken a negatív tényezőkön, és végül magára öltheti a személyiségének
megfelelő ruhát: a királynői öltözetet.
Ebből
az alaptörténetből készült egy hihetetlenül pörgős és izgalmas film,
Drew Berrymore egy csibész és intelligens Hamupipőke, aki olyan kitartóan
követi a saját belső hangját, hogy az ember ismét hinni kezd az akarat
és az eredetiség erejében, meg úgy általában mindenben, ami igazán
számít. Angelica Houston játsza a "gonosz mostohát", az
ő kivitelezésében ez egy magára maradt, rossz értelemben karrierista
nőtípus, aki a bennfentesség és a rafináltság révén igyekszik érvényesülni. |
|
A
herceg szerepére egy jó kinézetű színészt kerestek láthatóan, Dougray
Scott meg is tett mindent e nem túl bonyolult karakter megformálásában.
Ez
a film igazán teljes szórakozási élményt nyújt: a nézők izgultak,
nehogy megdőljön Danielle (Hamupipőke) inkognitója , nevettek a
királyi család veszekedésein, és a lányos bolondságokon, és elkedvetlenedtek,
amikor már úgy tűnt, a szerelem sem segít a társadalmi távolságok
áthidalásában.
Biztos,
hogy nem sok beszélgetésben fog felbukkani az Ever After c.film
mint beszédtéma, de azt hiszem, az ilyen mesefilmek felérnek egy
tisztítókúrával: kicsit helyrebillentik az életkedvet, és már csak
ezért is érdemes elrángatni a moziba aktuális (férfi) partnerünket.
-Lee-Loo-
|
|