|
|
Videók
The
Chemical Brothers - Let Forever Be
Egyszerű
kis szám, kezdetleges hangzással, de igazán jól működik, a videója azonban
rémesen jó. Már amikor meglátod az állszakállas dobost, akkor tudod, hogy
jobb lesz felhangosítani a tévéd. A klip főszerepében egy nagyon hetyke
és nagyon vicces csaj van, teljesen hétköznapiként. Úgy kezdődik, hogy
felébred. A felvétel szemmel láthatóan nem filmre történt, ahogy ez a reklámok
és klipek esetében megszokott, hanem fura módon videóra. Ettől olyan furcsán
nyers az egész. A Chemical
Brothers eleve hajlamos
a 80-as évekre visszatekinteni, onnan különböző művészeti elemeket átvenni,
és keverni a 90-es évekkel. Ez történik most a videójukkal is, ami a Let
Forever Be c. számukhoz
készült, ami a Surrender c. albumukról származik.
|
A
klip meglepően hasonlít a MÁTRIX-hoz, az illető lány nem nagyon tudja eldönteni,
mi az álom, és mi a többi. Illetve folyamatosan csúszkál át egyikből a
másikba.
A
fő trükk, amit alkalmaznak, a nyolcvanas évek videó-művészetére jellemző
végtelen tükröződés. Ez meg van küldve
egy a Will Smith féle Miami-ból ismert folyamatos 3 dimenziós átmenettel
egyik képből a másikba, ami viszont direkt 90-es
évek vége. Rendesen bele
lehet szédülni. A lány felébred, de másodpercek alatt belecsöppen ebbe
a tükröződős világba, amiben folyamatosan színpadon érzi magát, és mindig
táncol, és nem egyedül, hanem nyolcad - tized maga. Mindegyik csaj
ugyanő, csak kicsit letolva egymástól mindegyik fázis, amitől úgy
tűnik, mintha csak úgy akarták volna megcsinálni, mintha mind az összes
csaj ő lenne. |
Szóval
felébred, és belecsöppen a tükrös világba, és táncol, majd kizuhan innen,
és az utcán találja magát. Menekülni próbál, de megint visszazuhan ugyanoda,
a tükröződések közé. Teljesen paranoid történet, illetve helyzet. A különböző
helyzetek úgy csúsznak át egymásba, mint az ember álmában,
észrevétlenül, de feltartóztathatatlanul. Bemegy a boltba ahol dolgozik,
de már megint kezd zsongani a feje, és szomorkásan dühös arcot vág, mert
már tudja, hogy megint rohama lesz. A helyszínek maguk is folyamatosan
visszatérnek, mindenféle sorrendben és kombinációban, de az összbenyomás
az, hogy ebből az ördögi körből nem lehet szabadulni. Egyébként, ahogy
táncol, az is olyan, mintha valaki dróton rángatná, és nem is tudja abbahagyni
magától, csak ha már a roham enyhült. Nagyon jó klip, élmény látni minden
alkalommal.
Moloko
- Sing It Back.
Magányos nő táncol, végtelen tükröződésben, csak azért érdekes, mert ez
az első klip ami a Let Forver Be-t utánozza.
|
A
TLC
Unpretty
(nemszép) c, száma és klipje forradalmi módon feminista, szinte mintha nem is a No
Scrubs stílus, hanem a korábbi Waterfalls-os világ jelenne meg ismét. A
szám arról szól, hogy akármit csinálsz magaddal (kozmetikailag), akkor
is az vagy, aki, és hogy jobb lenne, ha nem akarnád magad kicserélni valami
másra, pláne azért nem, hgy egy férfi azt mondja rád, így jobban nézel ki. Abszolút hasonló a ne rohangálj vízesések után c. szám üzenetéhez,
ahol arra intik a fiatalokat, hogy próbáljanak meg inkább a saját önálló
útjukon haladni, és ne zökkenjenek ki - különsen ne tegyék ezt kívülről érkező csábító illúziók miatt. Két lányt követ a kamera, az egyik
pufi, és le akar fogyni,
de nagyon. A másik, nem pufi, de a barátja kicsinek találja a melleit,
és plasztikai sebészeti beavatkozásra buzdítja. Még alkudoznak
is, hogy mekkora legyen ( a lány lefelé, a fiú felfelé alkudozik). A klip
végére a pufi lány-szereplő bulémiás lesz, de a "kismellű" lány kifordul
a kórházból, undorodik az egésztől, aztán hazamegy és jól lekaratézza
a pasiját. Barátságos történet, de tényleg. |
Chris
Rock színész-férfi, de
belevetette magát a popzenébe, a szám címe No Sex in the Champaigne-room.
Ez a mondat az örök refrén, de közben különféle hasznos tanácsokkal látja
el a klip nézőit. Mint például, hogy ha egy lány 3-4 hete jár egy pasival,
és még nem ismeri a legjobb barátait, akkor nem is jár vele, meg hogy a
vicces kinézetű homeless-ek nem is annyira homeless-ek, mert az igaziaknak
nincs energiájuk viccesnek lenni. És így dumál hozzánk perceken keresztül,
miközben szó szerint mindenféle képeket látunk, a szájszinkronja
azonban egyáltalán nincs rendben, ami elég fura. És az is hozzátartozik
a valósághoz, hogy a klip és az egész szám Baz Luhrmann "Everybody’s Free"
c. számának az egyenesvonalú koppintása, csak annál sokkal jobb.
Az
"Everybody’s Free" ugyanígy
tanácsokkal látja el az embert, és neki a refrénje az, hogy használj napolajat.
Mindenki szabad, illetve szabadon használhat napolajat, erről szól a szám.
Alatta fotómontázsok láthatók, kicsit túl direktben, és maga a szám is
nagyon hosszú. A legnagyobb baja mégis az, hogy lehet érezni, hogy eredetileg
megvilágosodásként értékelte ezeket a jótanácsokat, csak utólag profanizálta
el a napolaj dologgal. Így sem eléggé, mert borzasztó patetikus darab.
A képek is inkább felkavaróak, mint szórakoztatóak. De hát ez van.
(xx) |
|