VIDEÓK

Dr. Dre új klipje mindenképp az egyik legjobb zenét hordozza. Új albumának a címe "Dr. Dre 2001", a szám, aminek a klipjét már lehet látni pedig a "Still Dr. D.R.E.".
Maga a klip nem vonultat fel sokat, de azt viszont nagyon. A rapzene számunkra, más helyen, más nyelvet beszélők számára úgysem hordozza ugyanazt a töltést, amit. Az egész rap-kultúrát le tudnánk egyszerűsíteni annyira, (ha kellene), hogy dögös autókkal mászkálnak a fiatal feketék, nem járnak egyetemre, helyette dögös autóikkal dögös csajok után mászkálnak, mégpedig fura módon, nem úgy, mint az olasz-amerikaiak, hogy a csajok után, hanem úgy, hogy csapatokba verődve együtt vannak, a csajok pedig csak csapódjanak hozzájuk szépen. 
Still  D.R.E.
Tehát no egyetem, no jó állás, helyette a kábítószer-kereskedés, és az utcán való fennmaradás, illetve az ezért folytatott harc. A zene azonban elég jó, ami ehhez társul. Dr. Dre új klipjében csak azt látjuk, amit fent leírtunk. Van benne osztott képernyő - Lauryn Hill nyomán - ezen felül sok csaj, akik csapódni akarnak, és ezért nagyon intenzíven mozgatják a feneküket. A rap-videókban a női fenék, szaggatott farmer-short, terpeszállás, meg ilyenek amúgy is közhelyek. Itt hatalmas töménységben fordulnak elő, egy kis rappes gesztikulálással megküldve. A harmadik, de nem utolsó eleme a klipnek az autó-rugóztatás, ami úgy látszik, valami rítus, ezzel szintén tele van a klip. Lehet autót rugóztatni parkoló helyzetben, kézzel, vagy menés közben, értelem szerűen benne ülve. Ez egyfajta potenciál vagy erődemonstrációként fogható fel antropológiailag. Akármi is van ebben a videóban, nagyon jó szám, ebből is csak az derül ki, hogy a zene tényleg mindenkié. Dr. Dre egyébként az a személy, aki az albínó rappert, Eminem-et felfedezte és producelte, és tekintve, hogy Eminem sem kis fiú a szakmában, könnyen következtethetünk Dr. Dre jelentőségére.

Robbie Williams
A legjobb klipnek mostanában, mondjuk úgy, 99 karácsonyának környékén, Robbie Williams "She's The One" c. számához készült videó tekinthető, Robbie "I've been expecting you" albumáról. Ez a klip Dr. Dre ellentettje, béna zene, viszont kitűnő vizuális táplálék, legalább is az évszaknak nagyon megfelel, hiszen korcsolyabajnokság szerepel benne, és az vagy télen van, vagy amiatt felel meg, hogy jég. 
A revű
A képeken Robbie Williams-et látjuk korcsolyázni, ami nagyon jó, hiszen könnyen kiválik az összes többi klip közül, könnyen megragad a fejedben. Szép, visszafogott színekkel operáló képek, a fekete és a fehér simán dominálnak. A képek mögött rejlő történet már sokkal szimplább, Robbie az edzője egy párosnak, amelynek fiú tagja egy edzésen rendesen lesérül. Robbie beáll helyette, aminek előzménye, hogy gyerekkorában egyszer elesett egy bajnokságon, és azóta benne van a frusztráltság. A verseny kör alatt Robbie hihetetlen arcokat vág, mintha azt mondaná, "Lekorcsolyázok mindet és mindenkit!", a nézőtéren pedig látjuk a lány ex partnerét, a hatás kedvéért mankóval. 
Az eredményhírdetés
Robbie közben vicsorog, és igazán látványos gyakorlatokat dob be a korcsolyás kaszkadőre, hátraszaltó, stb. A végén érkezik a poén, hogy a pontozásra várakozva a mankós fiú is odajön hozzájuk, mert most ő lett az edző, és együtt örülnek. Tehát Robbie nem őt akarta vicsorogva legyőzni, hanem saját magát. Ennyit tud a történet, de a képek nagyon jók, és a videó is mint olyan - sajnos- tökéletes. 

Leftfield  új videója egy Roots Manuva szám alapján, a "Dusted" egészen profi eredményt produkál. 
Dusted
A zene elég aranyos kis techno, vagy ilyesmi, tegyük fel, hogy tök jó zene. Ha ezt feltesszük, akkor máris ötvöződik a jó zene és a jó klip, mert a klip tud valamit. Viszonylag könnyű prédát választott az együttes, a kommunizmust. A régi orosz illetve szovjet némafilmek stílusát egy az egyben kölcsönvették, és nem követtek el egyetlen hibát sem. 
Dusted
Az osztálykülönbségeket domborították ki a szokásos módon, szerepelnek benne rizsföldek és vietnámi vagy kínai csajok, illetve agresszorok. A videó minden tekintetben profi, csak az az igazi nagy eredetiség hiányzik belőle, mert hiszen az egészben van egy kis déja vu, de a zene jó. 

Mariah Carey Da Brat és Missy Elliott társaságában adja elő a Heartbreaker számát, zeneileg remixelve. Ebben autómosó lányt alakít, aki igencsak pózol, miközben tisztítja az autókat. 
Mariah Carey
A klip attól jó, hogy tök fekete háttér előtt Mariah tök ezüst cuccban énekel, ezért könnyen megjegyezhető. Érdekességnek számít, hogy a másik Heartbreak-es klip mintájára Mariah itt is megküzd sajátmagával. A másik klipben a pasija egy idegen nővel ment moziba, (akit Mariah alakított fekete parókában), és a barátnői vették rá, hogy menjenek el ők is azért arra az előadásra. (a filmben természetesen szintén Mariah volt látható, rajfilm formában). 
harcjelenet most
Aztán jött a nagyon pillanat ott is, a harcjelenet, ami akkor a mozi wc-jében zajlott, és a forgatástól Mariah-nak napokig csúnya izomláza volt, meg minden. 

A Destiny's Child Baga Boo c. klipje már tényleg minden szempontból jó. A cím mindenesetre az Ötödik elem Leeloo-jának egyik jelenetére emlékeztet, amikor Bruce-nak a világvégéről beszél, és azt mondja "big baga boom". Ez a csajzenekar amolyan könnyen próbálkozó stílusú, volt már olyan számuk, ami tök jól sikerült, és volt olyan, ami tök béna volt, és ennek megfelelően alakultak az ezekhez tartozó klipek is. Most ismét szerencséjük volt, és sikerült jót alakítaniuk. Megint elővették a Kraftwerk-es hangzást, (mintha a Trans Europe Express c. számot használták volna a háttértben, olyan hatást kelt, de persze nem is ismerik). 
Destiny's Child

Bevált a hangzás, és jól sikerült a videó is. Pasi után mászkálnak, és közben a szokásos oktató-nevelő szövegeiket éneklik. Csak ez most nagyon jó, és a klip is elmegy. Elmegy egy darabig, aztán olyan felvételek következnek, amik felülmúlják Robbie Williams koris jeleneteit. 
a 'mazsorett jelenet'
A lányok nappal mászkálnak a városban, és a mászkálás végén kezd besötétedni, és éppen sötétedésre esik az a rész, amikor egy hatalmas sportcsarnokban mazsorettként lépnek fel. Ezek az esti képek igazán profin sikerültek, olyan intenzív hangulatot árasztanak, hogy csak na, tényleg pompás. Az, hogy a nagy feministák mazsorettként szerepeltetik magukat szintén jó poén, és a film végén helyi csávók autójának hátsó ülésén távoznak. 

R Kelly nyomán szabadon Puff Daddy a "Satisfy you"  számot nyomta le, amely egyúttal az egykori nagyon jó kis szám, az "Ive got five on it" remixe is. Jó szám, persze az "Ive got five on it" jobb, az igazi rapper klipet is kapott, fenékrázással, stb, itt a rap-klipek másik verziója kerül előtérbe, a "dráma van". A csaj lekopik egy másik pasival, illetve nem is kopik le, egyszerűen csak ágyba bújik. És akkor jön a szám, ami elmagyarázza, hogy az a másik nem is érti meg a nőt. Nem rossz duma, mindenesetre az eredeti szám zenéje sokat dob rajta. Puff Daddy, aki 75 ezer dolláros jegygyűrűt vett Jennifer Lopeznek, most fehér öltönyben nyomul, R Kellyvel egyetemben, és ha a zenei háttér nem lett volna elegendő, kék háttér fehér felhőkkel, ez adja hozzá a képi hátteret. 

Lenny Kravitz "Black Velveteen" c. száma is kapott egy klipet. A szám címe "fekete pamutbársony" -kvázi zsenilia, és a kellő pikantériáját az adja, hogy egy bombázó fekete nő, aki esetleg "teen" szerepel vele a klipben. 
Black Velveteen
Kék mázzal vannak bevonva mind a ketten, és erős uv fény világítja meg őket egy kicsit bizarr, vagy egzotikus helyen. Ehhez hozzávágva a szokásos koncert-rész, amelyben Kravitz a megszokott, az ötvenes éveket idéző mikrofonjába énekel bele, kicsit torzított hangon, kezében a gitárjával, vele szemközt pedig a beindult Kravitz-rajongó közönséggel. Mélyvörös és mélykék színei miatt a klip elég komoly vizuális dózist tud jelenteni, abszolút nehezen felejthető, de felejthetetlenségéhez nyilván hozzájárul a csaj, illetve az az infúzióféleség, amit Kravitz a csajnak ad. 
 
 



-xx-

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19