Oktatási rendszer? Átfogó reform? – qu'est-ce que c'est? (11. rész / 12)
::::: humánus társadalom építése - 24/7
Az oktatási koncepció alapja az, hogy ovis kortól megtanítani a gyereket arra, mit meg kell tanulniuk, amit egy jóléti, intelligens társadalom adni képes nekik, azt oda kell adni, kezdve a nyelvtanítással, 3 éves kortól, s ugyanitt már a kognitív és behaviorális képességek fejlesztése, közösségiség, barátságosság, egyéniség jegyében, teljes pszichés védettségben.
Ahhoz, hogy meghatározhassuk, mi akarunk a gyerekeinknek adni oktatás formájában, jó ötlet meghatározni, hogy mi annak az ellenkezője. Ha a legemberibb életet akarjuk nekik, illetve a legemberibb élethez az alapokat, akkor jó ötlet megvizsgálni annak az ellenkezőjét - sajnos, nem kell messzire mennünk.
Ha megnézzük, hogy mit csinál Mr. Putyin rezsimje az emberekkel, megértjük, hogy pontosan mi ellenében kell hatnia a nevelésnek. Amíg a Putyin-féle elnyomó rezsim megfigyelés alatt tartja az embereket, és megfélemlíti őket, és arra neveli, hogy árulják el egymást, és másokat (etikai korrupció), és arra neveli őket, hogy nem tehetnek semmit, a hatalom azt csinál velük, amit akar, és megpróbálják lágerekkel, gulágokkal kiölni a szemükből s fényt, a fénynek még a szikráját is, meg akarják őket fosztani szabad emberi mivoltuktól …. – akkor megértjük, pontosan mi az, amit a gyerekeknek meg kell tanítanunk. Mert Putyin rezsimje már a spájzban van. És Putyin rezsimjével nagyon komoly karakterisztikai hasonlóságot mutat az amerikai rezsim is.
A cél nyomban világossá válik, a fény szikráit, a fényt akarjuk kigyújtani a gyermekek szemében, szabad, a legkevésbé befolyásolható, önállóan gondolkodó, értelmes, félelem nélküli lényekké akarjuk őket hagyni cseperedni.
E küldetés teljes egészében egybeesik az oktatás és a kultúra reformjával, szem előtt tartva, hogy gazdasági alapon a kultúrát és/vagy az oktatást visszaszorítani NEM ÉR. Először jegyrendszer, s csak maximum utána forrásmegvonás kultúrától és oktatástól.
a társadalom elhülyülése
Még Putyin sem kell hozzá, hogy az emberek elhülyüljenek. Elég egy Obama is, vagy egy Magyar Bálint, vagy egy aktuális Hoffmann Rózsa. Az emberek ma butábbak, mint a gépek. Diplomás, komoly tudású emberek képesek olyan helyzetekbe keveredni, naponta 40x, amelyekbe, azt gondolnánk, csak 10es IQ-jú, börtönviselt, beszélni alig tudó emberek kerülnek csak. Tekintsd a közlekedést.
A sebessége 5 km/h, de masszívan nyomja a gázt, egy zebránál, keresztül akar menni, annak ellenére, hogy a kis lakótelepi zebrán épp egy gyalogos sétál keresztül. Mire gondol ez a személy? Nem ismeri a zebrát? Vagy ismeri, de nem ismeri el? Vagy, amire gyanakszunk, nem gondolkodik, csak teszi, amit tesz, át akar enni, keresztül gondolkodás nélkül, ha valakinek nem tetszik, majd szól. Vagy megelőz egy biciklist egy kereszteződésben, majd előzés közben elkezd jobbra kanyarodni. Mire gondol? Valószínűleg semmire. Gondolkodása széthullott, illetve felfüggesztésre került. Pszichésen valami blokkolja, hogy gondolkodjon. A közlekedés a kommunikáció egyik legelemibb formája. Először a kommunikáció butul le, a közlekedés csak utána. Ebből kikövetkeztethető, hogy a folyamat kb. hol tart ma …
Az oktatás (és a kultúra) átfogó reformja nélkül 2014-ben már lehet, hogy valakik bevezetik a szükségállapotot, mert ahhoz van kedvük. Mondanak valamit, az ellenzék dühöng, tüntet, majd hazamegy, a kormánypárt, mert olyan is van, pedig éljenez, a rendőrség meg megcsinálja a szükségállapotot. Bármi lehet, ha az emberek annyira buták, annyira lebutultak, hogy már közlekedni sem tudnak, nem tudnak elmenni A-ból B-be, ha egy másik ember is az úton van, anélkül, hogy ne menjenek rajta keresztül. Egy commodor 64 is többet tud ennél. Aki így közlekedik, az ne nevezze magát intelligens lénynek, se a társadalmát intelligens lények társadalmának.
E jelenségért természetesen a rendszer a felelős, a rendszert pedig az oktatás és a kultúra átfogó reformjával lehet megváltoztatni.
következő fejezet: a pedagógusok társadalma a Rajnák-rendszer ellen
a cikk fejezetei: