M e l r o s e
P l a c e - másodszor
A
nyár, a hétvégék alternatív eltöltésének szezonja, egyáltalán nem kedvez
a tévésorozatoknak, nekünk viszont igen, így ha a tévésorozatok igazán
kedvelnek minket, nyilván megértették, miért hanyagoltuk őket.
Cserébe
ezért a megértésért, most, télvíz idejének elején megújult erővel adjuk
át magunkat "pl." a Melrose Place figyelemmel kísérésének.
A
Melrose Place egyébként, (amint ezt már egy korábbi számunkban ecseteltük)
nem egy a sok közül, hanem egy totál különleges sorozat. Ez a különlegesség
elég sok formában meg is nyilvánul. Kezdve a TV3 remek műsorszerkezetével,
amelyik a Melrose Place-t vasárnap kora délutánra illeszti be, a hét egyetlen
két órája, amikor valószínűleg mindenki többé kevésbé otthon tartózkodik,
és amikor, noha az előző hétnek még nincs is vége, máris új szórakozásra,
sőt, új tapasztalatokra éhes az ember fia-lánya, szóval kezd megint beindulni.
Szinte
az összes többi sorozat nemcsak, hogy más időpontban jelentkezik, de más
is a szerepe. Ez a szerep elég egyszerű, a munka mezején elgyötört elméknek
valami tompa, lazításnak tűnő pihentető dózist nyújtani, mintegy bambulásként.
A Melrose ezzel szemben
igazi csúcsteljesítmény, gyakorlatilag sokkal jobban hasonlít egy nagyon
izgalmas mozifilmre, mint egy tévésorozatra, amiben minden nyúlik és csúszik,
mint a rétestészta. A Melrose-ban nem kimerevített állapotok vannak, amik
időről időre, varázsütésre átdöcögnek a következő fázisba, hanem halál
konkrétan hömpölygő cselekmény. Hömpölygő és burjánzó.
Egy
mozifilm,
és a Melrose között szinte csak az a különbség, hogy amíg egy mozifilm
nem kevés időt és nem kevés darab jelenetet kell, hogy szenteljen a közeg
bemutatására, a szereplőkére, sőt a készülődő konflikt bevezetésére, a
Melrose mindig egyenesen bele tud vágni a közepébe. Persze, hiszen elég,
ha belepillantasz az előző rész
tartalmát összefoglaló egyperces részbe az elején, és máris bedarál téged
(is) a gépezet, és mint az oviban, kezdődhet a játék!
Az
HBO-n szerencsére már végetért, így most már nincs titkos belekukkantgatás
a jövőbe, másrészt a Melrose alkotói annyira szorgalmasan fejlesztik az
eseményeket, hogy pl. a nyár eleji Melrose szinte már csak nyomaiban van
meg, így új szezon, új Melrose. Ha például most rákapcsolsz egy adásra,
véletlenül
sem fog az a sokkoló élmény érni, mint pl. az egykori Dallas estén érhetett,
(amit most, mint a legtöbb megbízható ócskaságot, ami végülis mégiscsak
a közönség intelligenciájának lebecsülésén alapul, ismét elkezdtek ismételni),
hogy jé, ebben a lepusztult világban semmi nem változott, akár egy befőttesüvegben.
Az
utóbbi részeket (mondjuk 8-at) a Kimberly versus Megan történet uralta.
Kimberly
halálos beteg volt, és előjött belőle a nagy önzetlenség, és felbérelt
egy call-girlt Michael számára, (Megan-t), és Megan meg is adta, sőt, igaziból
egymásba szerettek.
Ekkor
Kimberly elkezdett kicsit visszavenni magából, és megpróbálta Michael-t
visszaszerezni, mégpedig egyre erőszakosabban. Teljesen súlyos történet
volt, állandóan a haldokló utolsó kívánságára alapozva dobta be újabb és
újabb kéréseit, hogy Michael aludjon ott, szerelmeskedjen vele, ne menjen
haza, stb. És a tetejébe mindennek, Michael közelségének hatására Kimberly
hirtelen a gyógyulás útjára lépett, ami különösen bebonyolította a helyzetet. Aztán
végül Michael és Megan
pontot tettek ennek a végére. De ekkor Kimberly kihozatta a sittről Megan
volt stricijét, aki újra és újra prostituálni próbálta a lányt, mégpedig
a legkülönfélébb zsarolásokkal. Végül szegény Megan rendőr kézre került,
egy pénzelfogadásos, lebuktatós jelenet nyomán, és noha Michael kifizette
az óvadékot, Megan ott sétált egyedül a városszéli utcán, hazafele, olyan
egyedül, ahogyan az csak létezhet. Na itt volt az, hogy a néző azt mondta,
elég legyen, most már szegény Megan-nak is kijárna valami boldogságféle.
Előtte még kilakoltatták, az ex stricije is próbált nyomást gyakorolni
rá, ő visszaküldte Michaelnek a hitelkártyáit, meg a jegygyűrűt, és kész
volt a legrosszabbra. Szerencsére Michael szíve a helyén volt, meg az esze
is, és lényeg az, hogy összejöttek, és Megan már a Burns
és Mansini (Peter és
Michael cégének a titkárnője lett, mi pedig alig győzünk örülni. Kimberly
közben meghalt, de előtte, az utolsó napjaiban éppen Megan volt az egyetlen
támasza, aki teljesen megbocsátott neki.
Eközben
volt még egy érdekes vonal, Amanda és Peter házassága szépen kisiklott,
kezdetben azért, mert (vagy 10 résszel ezelőtt) Peternek volt egy kis orvosi
válsága, még a pályáját is fel készült adni, és egész nap csak golfozott,
és ivott, és veszített, szóval Amanda kidobta. Aztán Peter helyrejött,
de Amanda nem akarta egyből visszafogadni, (éppen házasok voltak). Közben
Amandának volt egy kis manővere, az új főnöke, a tulajdonos fia kicsit
gyanús lett neki, hogy valamivel biztosan zsarolja az apját, ha az annak
ellenére, hogy ki nem állhatja, a D&D ügynökség vezetői székébe ülteti.
A Titkot ki is szedte Craig-ből, ebből a főnök-palántából, aki mellesleg
nagyon ellenszenves volt, és egyből elkezdte zsarolni, hogy visszakapja
a régi szobáját, stb.
Igenám,
de Craig
papája megjelent az irodában, veszekedett, és kapott egy szívrohamot, egy
hajszálon múlott, de Amanda végül megszerezte Craig összes vagyonát,
és a D&D -ből is a részét. Craig gyakorlatilag nincstelen lett, de
ezzel egyidejűleg belőle lett a legjobb fej. Beköltözött Melrose Place-be,
és reménytelenül is elkezdett szerelmes
lenni Amandába, ami elég csinos kis fordulat.
Az
Amanda Peter házasságnak azonban a vagy 12-14 résszel ezelőtt megjelent
Taylor nevű nő tette be az ajtót. Taylor valójában Peter legeslegelső feleségének,
aki meghalt, a húga, és Bostonból céltudatosan idejött, hozta magával a
férjét is, Kyle-t, csakhogy Peter közelében lehessen. Ez a közeledés Peter-t
teljesen eljellemtelenítette, és azzal együtt, hogy Taylor-t simán lenézte,
állandóan vele randizott. Egy ilyen randinak Amanda is a szemtanúja lehetett,
ami után egyből beadta a válópert, és el is váltak. Persze Kyle és Taylor
házassága is darabokra esett szét, így Taylor összesen két házasságot tett
tönkre.
Aztán
most, hogy kezdődik az új szezon, és hogy a kicsi Megan talpra állt, hirtelen
egy inváziós hullám bombázta meg Melrose Place-t, ami még mindig tart.
Először
is Sam, (Samantha - Billy, alias Andrew Shue barátnője) apja jelent meg,
éppen a börtönből, igazi bajkeverő, ráadásul Sam juttatta börtönbe, de
emiatt és amiatt, hogy fél tőle, mindent megtesz neki, pénz, stb. Erről
az apuciról az is kiderül, hogy valójában szökésben van, (itt tartunk).
A
másik A másik kellemetlen "betolakodó" egy ügyvéd, aki baleseti kártérítési
perekkel foglalkozik. Ő nem konkrétan költözött be Melrose-ba, de egyik
percről a másikra elperelte Sid összes vagyonát, egy a butikjában történt
apró baleset miatt, sőt, utána még Sid-et is rávette, hogy "essen el",
és hol máshol, mint Amanda
D&D-jében. Szóval
most Sid pereli Amandát. Közben Craig megpróbálja elcsavarni Sid fejét,
hogy leállítsa, és elég jól halad, csak kérdés, hogy nem bolondul-e bele
ő is Sid-be.
Hirtelen
megjelent Jake ex felesége is, akitől gyereke is van, a kis David, és nem
épp a legjobbkor jelent meg, Elissonnal éppen most házasodtak össze, és
két hete sincs, hogy meg kellet szakítaniuk a terhességet, és Elissonnak
többé nem is lehet gyereke, és ismét rálépett az alkoholizmus útjára. Negyedikként
megérkezett Michael huga, Jennifer Mansini, aki amilyen buta, olyan súlyos.
Az
ötödik (!) behatoló pedig Chelsea
anyja. Tulajdonképpen Chelsea is egy hirtelen, sőt nagyon hirtelen felbukkant
karakter, egy kiskorú lány, és bombázó.
Matt,
a feddhetetlenül tiszta, csak éppen homoszexuális fiú bátyja, akit nem
is láttunk, hirtelen meghalt, és ráhagyta a lányát, Chelsea-t. A kis Chelsea
nehéz kamasz-esetet jelent, de Matt végül elvállalta, hogy felneveli. Nagyon
örültünk, mert titokban azt is reméltük, hogy Matt esetleg felfedezi a
női nemben rejlő szépséget, és más útra tér. Már azt is elterveztük,
hogy Sam és Matt és a kis Chelsea milyen szép családod alkotnának, (ha
Matt és Sam összejönnének), de ekkor Chelsea anyja megjelent, pedig lemondott
róla, minden anyai jogáról. Chelsea viszont hirtelen (mégis csak az anyja)
úgy dönt, hogy Matt bácsi
helyett
a mamit választja, és az anyja ötletének engedelmeskedve elkezdett naplót
vezetni Matt életéről, hogy majd a bíróságon kompromittálja (it tartunk).
Matnek nincs szerencséje, egyből megjelent egy meleg ismerőse, akinek a
meleg szerelme éppen tegnap halt meg, aids-ben. Chelsea pedig szorgalmasan
jegyzetel, pedig nem teszi jól. Pedig mi, nézők legszívesebben több tucat
részt elnéznénk, amiben Matt neveli Chelsea-t és Chelsea Matt-et. Sajnos,
a Melrose Place nem arról híres, hogy nyugton maradnak benne a dolgok,
hanem ellenkezőleg, szinte minden megtörténik, amit egyáltalán lehetséges
elképzelni.
Ezek
a történések azonban nem olyanok, mint bármelyik szappanban, ezek a valóságos
élettel is összevethetőek, és aki nézi, azon felül, hogy tökéletesen szórakozik,
sok mindent tanul belőle, - legalább is azt hiszi. |