Hajrá Csajok!
Bring It On
2000
Ha
az lenne a feladat, hogy találjunk ki egy nagyon-nagyon rossz filmet,
nehéz helyzetben lennénk, ha ez a film is versenyezne.
Így, élből valahol a Cool Túra mentén kezdenénk el tapogatózni,
hogy valami olyasmit kellene csinálni, hogy nagyon-nagyon rémes
filmet kapjunk. Ugyanígy jó ötletnek kínálkozna a művészfilmes vonal,
és ha ezt a verziót választanánk, akkor mindenképpen lenne a filmben
valami idegesítő zongora-zene, a tavalyi Tágra Zárt Szemek példáját
követve. De akármit csinálnánk, nem kapnánk ennyire meggyőző eredményt,
mint ez a Hajrá Csajok.
Az ember
első kérése, hogy "uram isten, hova tévedtem?". Mindez úgy vetődik
fel, hogy általában egy-egy film története lehet barátságos, vagy
kevésbé barátságos, de ez itt most egy harmadik kategória, az ember
egész egyszerűen úgy érzi magát, mintha a Dredd Bíró c. filmben
szerepelne, és a törvény ökle tövestől kicsavarta volna eredeti
helyről, és egy idegen, büntető világba pakolta volna át. Ami eddig
szórakozás volt, most átmegy büntetésbe, ember, aki ide belépsz,
hagyj fel minden reménnyel!
Először
még olyan, mintha csak álmodnál, még mondod
is magadnak, hogy "nézd, vannak rendes főszereplőink!",
meg hogy "de jó, nincs semmi vész, ez csak
egy tini vígjáték!", de a végzet utolér. Mert mivel foglalkozik
a nem igazán bombázó főszereplő csaj? Ő egy pom-pom, egy "cheerleader",
egy mazsorett, aki az isi focicsapatának drukkol a pálya mentén
ritmusra szambázva, betanult koreográfia alapján a többi pom-pommal
együtt. Oké, semmi gáz, ezt még simán túl lehet élni, végül is a
Cool Túra is valami ilyesmi volt, és nagyon sok ember megnézte,
és (a Csapnivalót leszámítva) nagyon kevesen panaszkodtak. Jó, rendben,
pom-pom csaj a főszereplő. Jó elgondolás, csinos lányokat kell néznünk
kilencven percig, Joey Tribiani-t ilyennel nem lehet büntetni.
De a film,
Dredd Bíró kaján és kegyetlen és pusztító vasökle tovább szorongatja
szemgolyóinkat, és rögtön kiderül, hogy amire azt hittük, hogy vég,
az még csak a kezdet volt.
A mazsorettek vezére,
a kapitány elmegy, és így lesz a főszereplő csaj a mazsorett kapitány.
Első alkalommal, amikor egymás hegyén-hátán, piramisba állnak a
fiatalok, egyrészt már sejtjük, hogy a film tényleg erről akar szólni,
másrészt az új kapitány hoz egy rossz döntést, és az egyik lány
leesik és eltöri a kezét-lábát. Vagyis mire van szükség? Édes istenem,
kedves Dredd Bíróbácsi, ugye nem?! De igen! Egy új mazsorettre van
szükség, marhajó.
Amikor
a tizedik magánszámot nézzük végig a mazsorett-meghallgatás során,
az isi tornatermében, kezdjük tényleg és igazából büntetve érezni
magunkat. És mi lesz a vége? Wow! Jön egy új csaj, valójában éppen
most érkezett, és ő mindent meg tud csinálni, hátra-szaltót, cigánykereket,
amit csak kell. Egyébként, nem is néz ki rosszul, illetve mondhatnánk
úgy, hogy még úgy is néz ki, mintha lenne egy rendes szereplőnk.
Na jó, és a csaj, ez az új bige mit csinál? Kibukik.
Min bukik ki? Nem tudjuk, legalább is nehezen kapcsolunk, hogy arról
van szó, hogy a maszorettek mutatványa, ez a szabad stílusú tornamutatvány
egy koppintás, tolvajlás, nyúlás. És mindez miért probléma? Mert
a mazsorettek nemcsak a focistákat buzdítják, sőt, a focisták valójában
nem is nagyon játszanak szerepet, mivel annyira kutyaütők, hogy
40-nullra szoktak kikapni. Szóval a mutatvány-lopás azért gáz, amiről
a film szól (!), a mazsorett-bajnokságról,
amit minden évben meg kel nyerniük ezeknek a lányoknak, attól függetlenül,
hogy a focista fiúk ugyanabban az isiben a világ legrosszabbjai.
És akkor az új lány azt mondja a kapitánynak, hogy "szállj be!",
és egy lendülettel átugranak L.A.-be, és a film van olyan jó hozzánk,
hogy ki van írva: L.A. - 102 mérföld. És akkor látják, amikor megérkeztek,
hogy az itteni feka csajok dettó azt a gyakorlatot mutatják be,
mint ők, mert az előző kapitány úgy szerzett gyakorlatot, hogy tudta,
hova kell autóznia, átjött ide, elővette a videó kameráját, és felvette
őket, majd hazavitte, s az icipici mazsorettek mind megették. Ez
aztán a konfliktus, kell egy új gyakorlat! Nemcsak új tornászcsaj,
de még egy új gyakorlat is!
Ezzel azonban
még nincs vége semminek, ezen
belül pedig leginkább nézőkínzásnak nincs vége. Az új csajnak van
egy fiútesója. Őt össze kel hozni a kapitánycsajjal. Iszonyat. Egyik
este az új testvérpáros házában fogat mosnak,
együtt, közösen, mármint egymás mellett. Valójában versenyeznek
a fogmosásban. Az egyik sikál egy kört, és köp, erre a másik utána,
ugyanúgy! Így megy, percekig! Hihetetlen.
Körülbelül
olyan csalódás ez a film, mint amikor valaki bele akar harapni egy
almába, vagy belekortyolni egy gőzölgő capuccino-ba, és kiderül,
hogy nem igazi, hanem műanyag, csak kellék, amit a filmesek használnak.
Vagy olyan, mint amikor a Síró Játékban kiderül, hogy ...
Minden
teljesen színvonaltalan, minden csak valami másnak az utánzata,
de abból is csak nagyon halvány, körülbelül mintha kómában emlékeznénk
vissza arra, hogy hogy működtek (annak idején) a tinifilmek. Egyébként
ez a film a 10 milliós költségvetéséhez képest vagy 70 milliót hozott
a konyhára, szóval, végül is azt kell mondanunk, tudták, mit csinálnak:
pénzt. Amúgy pedig ez a kóma-hasonlat talán a legszemléletesebb
leírása ennek a filmnek, mert ha valaki kómában nézne végig egy
akármilyen jó filmet, akkor látná körülbelül ugyanezt, amit most
mi. És tegyük hozzá, ha eddig nem tudtuk volna, hát most ebből is
kiderül, hogy roppantul idegesítő dolog kómában feküdni, nem is
csoda, hogy magyar fordítása: agyhalál.
-joey
tribiani-
|