|
|
Minden
nap egy-egy fokkal csökken a hőmérséklet, csökken a napsütéses órák száma,
a vegetáció zöldről
sárgára vált, és esetleg még
az esernyők is beúsznak a képbe, mi történik? Semmi, csak most köszönt
be az új
szezon! Nekünk, mérsékeltövi
lényeknek megvan az a fura heppünk, hogy legszívesebben egy beach-en
ütnénk el az összes időt, 35 fokban, hideg üdítőkkel, és mégis, az igazi
jó dolgok a szezonban történnek velünk. Szóval, üdvözlünk a 99-es
év szezonjában.
|
Michael
Douglas és Catherine
Zeta-Jones most szombaton, 25.-én
ünneplik a születésnapjukat,
és mindenki azt várta, hogy ezen a napon fogják bejelenteni , hogy eljegyzik
egymást. Mr. Douglas exe, Diandra azonban jogilag még mindig a felesége,
amit a színész ügynöke is megerősített.
Diandra,
akivel Michael évtizedekig élt házasságban 40 milliót kér cserébe a megegyezéses
válásért, és azt nyilatkozta a Star Magazinnak, hogy Michael jobb, ha áttér
Muzulmán hitre, hogy többnejű lehessen, ha feleségül akarja venni Zeta-Jonest,
vagy fizetnie kell. Hiába gondolta mindenki, hogy Michael és Diandra már
"biztosan" rég elváltak, a látszat nem számít, és a válással kapcsolatos
törvények éppen arra vannak kitalálva, hogy megakadályozzák, hogy egy férfi
sok év házasság után egyszerűen beújítson, vagyis, biztos, hogy okosan
teszi, ha fizet, már csak az a kérdés, hogy mennyit. Kirk
Douglas úgy kommentálta az eseményeket,
hogy szereti Zeta-t, még soha nem látta a fiát ennyire boldognak, és Zeta
olyan intelligens,
ez utóbbi félmondat férfias beszólásnak tekinthető Diandrával szemben,
de ne feledjük, attól, hogy őt nem ismerjük, azért még neki is megvannak
a jogai. |
Martin
Scorsese-nek,
illetve a Bringing Out the Dead
c. filmjének nem kedvez az új szezon. Az történt, hogy of Bernard Weinraub,
a NY Times show-bizniszes újságírója egyszerűen kisétált a filmről, és
azóta is, a filmmel kapcsolatban mindenki erről beszél. A filmben Nicolas
Cage egy mentő-sofőrt alakít, akit látomások gyötörnek, folyton elébetűnnek
azok az arcok, akiket nem tudott megmenteni, már alig várja, hogy kirúgják,
annyira nem bírja ezt a feszültséget, de akármit csinál, nem akarják kirúgni.
Bernard
Weinraub a legendás marketing
guru, Marvin Antonowsky mellett ült, aki a harmincadik perben megkérdezte
tőle, "Kell nekünk ez?" azzal fogták magukat, és távoztak. Csak azt nem
tudni, hogy a film borzasztó vagy unalmas, de majd meglátjuk, amikor megnézzük.
----------
|
|
A
Viacom
Inc.
szeptember 7.-én bejelentette, hogy megszerezte a CBS
Corp.-ot, egy 34.8 milliárd
dollár értékű részvénycsere által. A két cég fúziója, mert így hivatkoznak
a tranzakcióra, egy még hatalmasabb média-behemótot csinál a Viacom-ból.
Már eddig is olyan médiák képezték a Viacom tulajdonát, mint az MTV, vagy
a Paramount ( egyebek közt).
A fúzió utáni képződmény (nevezzük Viacom-nak) vezetését Sumner
Redstone fogja végezni, aki
a Viacom fő ügyvezetője és többségi tulajdonosa, és aki ebben a tisztségében
továbbra is megmarad. A második fő pozíciót a
Mel
Karmazin tölti be, a CBS részéről.
A Viacom korábbi alelnökei a fúzió létrejöttével távoznak, de csak a pozíciójukból,
amúgy megmaradnak a Viacom-nál. |
Luc Besson Jeanne
D’arc-ja november
5.-én jön ki. Több forrás szerint
Kathryn Bigelow még mindig pereli Besson-t, amiért "eltulajdonította" tőle
a Jeanne D’Arc film ötletét. Tény, hogy Kathryn Bigelow már a szereposztásnál
tartott, mikor Besson előállt az új tervével, és az is tény, hogy Besson
nem örült, hogy Milla Jovovich
(akit nálunk gyakran és tévesen jé-betűvel ejtenek, pedig dzsé) nem kapta
meg Kathryn Bigelow-tól a főszerepet "ugyanebbe" a filmbe. Mindenesetre,
már voltak próbavetítések, így műár vannak akik látták, és ők azt mesélik,
hogy egészen Ryan Közlegény Megmentése
stílusú csatajelenetek
vannak benne, és hogy egy-két résztől eltekintve, amit jóindulattal humorosnak
lehet nevezni, egész jó film. És azt is mesélik, hogy Dustin Hoffman nagyon
jó benne, és természetesen Milla is. Megjegyezték, hogy Milla frizurája
egész komoly változásokon megy keresztül a film alatt, a gyerekkori vöröstől,
a platina-szőkén keresztül a sötétig minden megtalálható. Bessonnak mindenesetre
nemcsak Kathryn Bigelow-tól, a zseniális Strange Days rendezőjétől kell
tartania, (Bigelow állítólag vagy tíz éve dolgozik ezen a filmen), hanem
az összes női mozgalomtól is heves támadásokra számíthat ő és a filmje,
amiért "nem megfelelően" ábrázolja a történelmi hősnőt. Ezzel egyidőben
már létezik a másik
Jeanne D’Arc produkció, aminek a címe az lesz, hogy Jeanne D’Arc, a szűz
harcos, és Mira Sorvino fogja alakítani a címszerepet. Mi csak annyit tudunk,
hogy nem szeretjük a nem happy-endes filmeket, de hogy siker lesz-e, afelől
nincs kérdésünk, a Mira Sorvino-s változat pedig a Thin
Red Line szerepét veheti fel,
és ezt a produkciót biztosan nem fogják támadni, erre utal a "szűz" szó
is a címben, és ha szerencséjük van, az összes nő megnézi, már csak összehasonlítás
végett is, ami nem kis bevétel. |
Kevin Smith-nek
sem könnyű az élete, a Shop Stop rendezője
legutóbb elkészült filmjével van gondban, a Dogmával, amiben Alanis Morissette
alakítja istent, és amit a Katolikus Egyház nagyon hevesen támad.
És
nemcsak a Katolikus Egyház, hanem jó sok ember is, akik életveszélyes fenyegetéseket
küldözgetnek Smith-éknek, és a Studiónak (Miramax). Azóta
Bob és Harvey Weinstein egy másik és független cégen keresztül kezeli a
filmet, és már a forgalmazók felkutatása sem volt leheletkönnyű dolog.
A Toronto-i Nemzetközi Filmfesztiválon végre láthatta a filmet a nagyközönség
is (Európában Cannesban volt látható, az USA-ban november 12.-én mutatják
be), aminek Kevin Smith nagyon örült, mert a közönség a saját szemével
győződhetett meg róla, hogy mi van a filmben, és nem "téves ítéletek" nyomán
alkothat csak véleményt, Kevin Smith-éket nagyon zavarta például, hogy
nagyon sokan írtak róla, kikeltek ellene, akik nem is látták. A filmben
két bukott angyal, Matt Damon
és Ben Affleck
szeretnének visszajutni a mennybe. Kevin Smith szerint (aki mellesleg pont
katolikus) a film mindenképp szól a keresztényi képmutatásról, de semmiképp
sem arról, hogy isten halott lenne. Smith szerint elég furcsa, hogy amikor
kijön egy olyan film mint éppen most a Stigmata, amiben abszolút vannak
a Katolikus Egyházat támadó dolgok, ráadásul az első hétvégén megcsinál
20 millió bevételt, egy szót sem szónak, nincs sajtó konferencia, se semmi.
Hozzáteszi még, hogy ez mégsem furcsa, hiszen a Miramax a Walt Disney tulajdona,
és támadóik -szerinte- erre hajtanak, hogy egy ilyen hatalmas stúdiót perelhessenek,
és nem a produkció nagysága, a film tartalma, vagy a látogatottsága számít. |
Kevin
Costner a "For Love of the Game" box office vezető film főszereplője,
(veterán baseball játékos-t alakít, akit elhagy a kedvese) teljesen összeveszet
a filmet gyártó Universal stúdióval. Kivágtak ugyanis a filmből egy jelenetet,
amiben Kevin zuhanyzik, és pár csúnyább kifejezést is, hogy a PG-13-as
kategóriát megkaphassa a film, a kellemetlenebb "R" helyett. Costner annyira
fel volt háborodva, hogy lemondta a film promóciós tévé-szerepléseit, amikben
a filmbeli szerepéről beszélt volna. Sőt,
azt is jelezte, hogy soha többet nem akar a Universal-nál forgatni. A Universal
ugyanígy van ezzel, és úgy vágott vissza, hogy azt mondta, Costner pont
azt annak a produkciónak akar ártani, amelyik a legjobbat teszi vele, különösen
az után, hogy idén megrendezte a The Postman c. filmet, ami a kritikusok
szerint az év legrosszabb filmje, (amire Costner azt felelhette volna,
hogy az semmi a 95-ös Waterworld-höz képest, amit a Universal készített).
Amit a Universal tett, nem biztos, hogy a legszebb dolog a világon, lehet,
hogy sokat emelt volna a filmen az, amit kivágtak, viszont a filmstúdióknak
megvan ez a joguk, mert övék a film, plusz Kevin Costner nem a rendezője
a filmnek, így a Universal azt mondhatja, és mondja is, hogy őket a rendező
és a film érdekelte a döntés meghozásakor. Ezzel szemben azonban Kevin
Costner egy 50 milliós produkciót veszélyeztetett, ami sokak szerint nem
szép dolog, és csodálkozást is váltott ki, hogy hogyan kerülhet ilyenre
sor, hogy a főszereplő negatív sajtóvisszhangot teremt a filmnek. Egyébként
hazánkban is történt ilyen, Sas Tamás, a Kalózok rendezője, a film megjelenésekor
abszolút negatív színben állította be a filmet a Népszabadság hasábjain.
A "For Love of the Game" egyébként nagyon jól szerepelt, a box office versenyben
csak most szorították le a második helyre, mégpedig a jövő hónaptól nálunk
is látható Állj, vagy jövök! (Blue Streak). |
|