|
|
Rage:
Carrie
2. (1999)
"23
évvel később"
A Carrie név ezúttal,
sajnos, nem a nagyszerű Carrie Ann-Moss-t jelenti, hanem egy 76-os horrorfilmet,
és ennek a 99-es folytatását.
A
Carrie 1.. Valójában nem horrorfilm, hanem filmdráma, egy pici horrorral
a végén, érdekes atmoszférájú, és ami talán fontosabb, nehezen felejthető
film, és színtiszta 70-es évek. Carrie elég szépecske lány, de a város
szélén lakik, és szegények, és nem élnek társasági életet, és a boszorkányság
és furcsaság levegője lengi őket körül
anyjával. Az egész filmet meg lehetet volna csinálni és nézni, mint egy
sima kedves ifjusági tévéfilmet, amelyben Carrie kétségbeesve küzd, hogy
iskolatársai befogadják.
Ez
a Carrie 1. összes története, csak a happy end marad el. Amikor az isi
legmenőbb csávója meghívja a bálba, szinte nem is érti, miért pont ő, de
végül beleéli magát, és életében ritkán előforduló örömben van része. A
huszadik századi
embert legdöntőbben az affiliációs vágyakozás, a vágy, hogy befogadják
határozza meg, (és ez feltehetően nem fog megváltozni idén december 31-től
sem). A reklámszakemberek már a hetvenes években kimutatták,
hogy az affiliációs törekvés, vágy szinte a szexuális, illetve a szexualitás
iránti vággyal hozható egy lapra, amit a hirdetések azóta is előszeretettel
alkalmaznak. "Csatlakozz te is a boldog emberek klubjához - akik ezt a
sampont használják, ide járnak vásárolni, ilyen tévén nézik a tévéműsorokat,
ilyen joghurtot reggeliznek, stb."
Carrie
az affiliációval küzd, és nagyon rossz lapjai vannak, de egy kanadai tévéfilmben
ilyen lapokkal is remekül elboldogulna. A Carrie 1.-ben azonban más lapokat
tartogatnak szegény lány számára, akit Sissy Spacek formázott meg istenien.
Sissy
Spacek a magyar nézőknek
talán a Jócakát mami c. zseniális dráma 86-os tévéváltozatából ismerős,
de onnan nagyon. Ha létezik egyszerű és érdekes szépség, Sissy Spacek biztosan
az volt abban az időben. A Carrie 1. egy Stephen King novella alapján készült,
szóval sejthetitek. Carrie-t azért hívja meg a menő srác, mert a csaja
és egy másik csaj kiterveltek ellene egy apró kis gonosztettet. Az egész
csapatban maga a menő srác a legártatlanabb, mert ő tényleg elhitte, hogy
barátnője egyszerűen jót akar Carrie-nek, és ezért passzolja le őt neki.
|
|
A
gonosztett annyira (ejnye Stephen King !) gonosz, hogy még a szűrit is
lebundázzák, hogy Carrie legyen a bálkirálynő.
És
ekkor, amikor élete álma (amiről ő valójában nem álmodott, beérte volna
azzal is, ha befogadják, úgy, ahogy van) teljesül, minden létező lány álma,
és ott áll az emelvényen, akkor fentről, a zsinórpadlásról egy vedérnyi
disznóvért zúdítanak rá.
Igaziból
ennyi a történet, plusz egy kis telekinézis, a hetvenes
évek misztikus stílusában, hogy Carrie tud mozgatni dolgokat. Ahogy ott
áll az emelvényen, akkora szégyen és düh és csalódottság összpontosul
benne,
hogy természetfeletti erejével egyszerűen földig rombolja az isit, és mindenki
meg is hal. Na hát ennyit a Carrie 1. -ről.
A
Carrie 2. Ugyanaz a városka, sőt, az új Carrie, akit most Rachel-nek hívnak,
és
Emily
Bergl elsőfilmes színésznő alakítja ugyanattól az apától származik, mint
akitől Carrie származott 76-ban, és ez a telekinetikus micsoda, kiderül,
hogy apai ágon
öröklődik. A konfliktus ugyanaz, Rachel is affiliációs problémákkal küzd,
majd hirtelen kezdenek jól alakulni a dolgok, lesz pasija, meg minden,
és meghívják a nagy buliba is, de ott hirtelen megalázzák. A srác
itt is ártatlan. De a film gagyi, semmilyen létező szinten nem okoz szórakozást,
és nem tágítja hasznosítható ismeretekkel az ember búráját, és már nem
is a 70-es években élünk. Na, ennyit Carrie 2.-ről.
-bob-
|