nyomtatóbarát verzió
























 
Reklámok

Berlin, L'Oreal, JovovitsA hét végén már 18 fokokat is mérhetünk, és perceken belül áprilist írunk, szóval a tavasz itt van. Felpezsdül az élet, megnő a fogyasztói vásárlókedv, és beindulnak a mindenféle kampányok, és remélhetően jobbnál jobb reklámfilmek fognak minket szórakoztatni.
2000 egy gyors és dinamikus év, és mégiscsak kicsit más, mint a többi, és az általános alapszabály, hogy aki korán kel, az aranyat lel, fokozottan jellemző. Az év legéberebb cége mindenképp az
Adidas volt, akik egy kifejezetten alkalmi filmmel indították be az év eseményeit. A filmben egy békés 200 január elsejét láthattunk. Fiatal srác lakása, a nagy szilveszteri bulizás után, a falán egy home-made poszter látható, amin az áll "nem lesz világvége". Ébredezik, rádiót hallgat, összeszedi a jogging cuccait, majd mielőtt lekopna, felhajt egy reggeli vitamin-dózist. Ahogy az italt issza, az ablakon keresztül látjuk, hogy tankok húznak el. Barátunk megissza a vitamint, majd megy kocogni. Az utcán stange days-hez hasonló állapotok uralkodnak, rohamrendőrség, tankok, sőt, egyre többet látunk, már vannak harci helikopterek is. Szépen kocog tovább, ekkor már vadászbombázók raja látható az égbolton, és hogy teljes legyen a kép, még egy interkontinentális (James Bond, A Világ Nem Elég típusú) rakéta is elröppen a feje felett. Barátunk kocog tovább, az állatkertből elszabadult állatok közt. Majd összetalálkozik egy fekete kocogótárssal, és kölcsönösen egy "have a nice day"-jel köszöntik egymást. A végén a barátunkat látjuk, egy elszabadult zsiráfot, és kék eget. Nagyon szép és humoros film volt, és lényegében az egyetlen, amely végül, amikor már beköszöntött a várva várt 2000 egy pillanatra megemlékezett azokról a látomásokról, melyek a korábbi filmekben ehhez a naphoz szoktak kötődni. 

Értékeljük, hogy egy ilyen költséges filmet létrehoztak, és bemutattak ami csak egy, max két hétig maradhat fogalomban, hiszen utána már tényleg aktualitását veszti, ez volt az év leg-coolabb "boldog új évet" köszöntője. 

Az Adidas aktivitása nem merült ki ebben a remek kezdetben. Azóta egy "Be Better" - "légy jobb" kampányba kezdett, melyet az MTV-n szintén remekül figyelemmel kísérhetünk. Az "az ember, aki megmentette a halat", és az "az ember, aki megmentette a tv-t" filmjei nagyon izgalmasak, és van egy gorillás is. Egy idős embernek ellopják a tv-jét, és élsportoló barátunk, talpig Adidas-ban a nyomába ered. Meseszerű gyorsasággal rohan a tolvaj és a tévé után. És máris mítosz alakul ki belőle, és ez a nagy ötlet ezekben a filmekben, hogy valójában nem élőben látjuk, hogy mi történik, hanem az "egykori" szemtanúk visszaemlékezései elevenednek meg. De ezek az egykori szemtanúk nem az otthonukban beszélnek a nagy megmentésekről, hanem a helyszínen, mintha egy híradónak mesélnék, pár perccel az események után. Külön jó a tévés megmentésben, hogy az emberek mindig másféleképpen emlékeznek vissza, van aki határozottan emlékszik, hogy 70-es évek, mikrofon-fej frizurája volt a megmentőnek, mások másképp látták, de a lényegben egyetértenek. A Halas megmentés minimum ugyanilyen jó, olyan gyönyörűen van fényképezve, ami az Adidas filmekre jellemző, (ezt a Fat Boy Slim-es filmjeiben figyelhettük meg tavaly). Ez a film úgy kezdődik, hogy "25 méterrel a tengerszint felett ... ", és máris rákezdenek az elbeszélők. Ott feküdt a hal, és nem kapott levegőt, és akkor jött ez a nagyszerű fiatalember, és csak úgy felkapta, és futott, futott vele! Keresztül rohant egy autómosón, hogy érje egy kis nedvesség, és futott vele a tenger felé. Egy tolató furgonnak s nekirohant, és a furgon majdnem felborult, (ez a legjobb rész), majd remek hazafutással bedobta a halat a vízbe, éppen az utolsó pillanatban. A film végén egy idős bácsi, búvárszerkóban magyarázza, fontos, hogy valaki törődjön az delfinekkel, halakkal, macskákkal, krokodilokkal, elefántokkal, sőt még az emberekkel is. Remek film, heroikus zenével, igazi félperces mozi. 

A másik abszolút elsőrangú film, a Renault Clio -t reklámozza. Ha dönteni kellene, hogy melyik a jelenleg látható legeslegjobb film, akkor (kicsit nehéz szívvel, mert az Adidas és a Levi's szintén zseniális) ezt választanánk. Étterem, valahol az autópálya mentén. Egy alkalmazott, aki takarít, (effektíve sepreget) időről időre előad egy egyszavas "számot", autista stílusban fel-felordít, hogy "Get upppp-on!", és közben riszálja a csípőjét, amin a vendégek, beleértve egy finom csajt is, kedvesen mosolyognak, amiből levonjuk a következtetést, hogy egy kedves, bolond fiatalemberrel van dolgunk, akit mindenki megtűr kedvessége miatt. Bennünk persze felmerül a kérdés, hogy mitől lett ilyen, hogyan találta ki ezt a "Get upppp-on!" dolgot, és mire készül olyan izgatottan egész nap. És akkor elérkezik a nap legizgalmasabb része, a srác az órájára pillant, és kisétál, seprűvel, törlőkendővel a hely elé, az órájára néz, és vár, és vár. Aztán, egyszercsak elhajt egy autó, (természetesen a reklámozott termék), és hallunk valami egy másodperces foszlányt, mégpedig pont ezt a "Get upppp-on!" -hangot. A srác örül. Aztán váltunk, és az autó belsejében vagyunk, öt fiatal csávó bulizik, a fejüket egy ütemre lóbálva, még pedig a "Sex machine" c. számra, ami úgy kezdődik, hogy hogy "Get upppp-on!, csak folytatódik is, hogy "Get on it, stay on the sceen, like a sex machine", de a folytatásról a srác helyzeténél fogva mindig lemarad, hiszen ő nem a Clióban ül, és nem halad együtt a zenével. Neki ennyi jutott, de ez is elég volt, hogy legyen egy kedvenc száma. 

A harmadik, szintén elsőrangú reklámfilm valójában nem is egy, hanem több filmet takar egyszerre, és a Levi's "Twisted" c. kampányának a filmjei. "Twisted", azt jelenti, összecsavart, tekert, emberra alkalmazva, csavaros, kitekert gondolkodású, jelenségre alkalmazva pedig, hogy "súlyos", természet ellenes, fordított, felborult, tulajdonképpen a "sick"-nek, a pozitív formája, amikor súlyos valami, de  vicces és nem barátságtalan. Az egyik Twisted filmben két fiatal mászkál az utcán, egy csaj és egy srác, és úgy néznek ki, hogy ha nem éppen ebben a filmben szerepelnének, akkor simán be lehetnének indulva egymásra. Aztán "véletlenül" (a farmerjaik begyorsulnak) egymásba ütköznek, a lány nagyon dühös, és a srác sem örül. De nem így a Levi's nadrágjaik, amik szó szerint becsavarodnak egymás közelségétől. A Csaj és a srác hanyatt zuhannak, és azt vesszük észre, hogy ez a farmerjeik miatt van, mert le akarnak róluk mászni, de nagyon gyorsan. Aztán, a farmerek levetkőznek, (embereknél a vetkőzés a ruhától való megszabadulást jelenti, a ruhadaraboknál is így van ez, csak az emberekre vonatkoztatva), és egymásnak esnek, és egymásra tekeredve élvezik a szerelmet, a srác és a csaj pedig a járdaszegélyen ülve, alsóban, kicsit megzuhanva figyelik, hogy mi történik. A film legelején van egy kis előjáték, ahol a két naci egymásba tekeredve jön le egy gyártó gépsorról, és éppen örök hűséget fogadnak, mielőtt elválasztják őket. Nos, az ígéret szép szó, és ők megtartották.  A másik "Twisted" filmben két fiatal elkezd szerelmeskedni, éppen ott tartanak, hogy teljesen meztelenek, és előkapják az óvszert. Aztán folytatódik. Elkezdik felvenni az alsóikat, majd a pólókat, sőt a nadrágokat is, és már nagyon kezdenek belejönni ebbe a "Twisted" aktusba, a végén a srác felteszi a lány fejére a farmer anyagból készült sapkát is, és akkor már nagyon ott járnak a sűrűjében, de véletlenül hazajönnek a szülők, meg a kisöccs gördeszkával, és szemüket eltakarva fejezik ki döbbenetüket az intim esemény felett. A szülők, és a kisöccs, értelem szerűen meztelenek. A harmadik "Twisted" filmben két lufi-fiatal, (felfújhatós) talál egymásra az utcán, és ott röpködnek, és élvezik egymás társaságát, mindaddig, amíg egy szerencsétlen kimenetelű baleset be nem következik. Egy betonkeverős autó (mixer) elüti a lufisrácot, aki egy szögesrdrót kerítésnek ütközik, és leereszt, a lány pedig a szál rózsát, amit a sráctól kapott, magához nyomja, hogy a tüskéje kiszúrja, és ő is leeresszen, harakiri, ala Romeo és Julia. . 

A hazai csatornákon látható reklámfilmek közül a kedvencünk az Ariel-es film, amely 4 remek megoldást is felvonultat. Először is remek zene, az US 3 nagysikerű és klasszikus száma, a fehér háttér előtt fényképezett színes cuccokban lejtő csajok, valamint a klip végén megjelenő sok kicsi apró kép, amit már korábban egy vitaminnál is láthattunk, és nagyon jó effekt, az "egy nagy családhoz való tartozás" érzetét ébreszti a nézőben. A negyedik, és legesleghatásosabb elem az első osztályú szöveg, amiről nyilván maga, Geszti Péter gondoskodott. "Színes egyéniségedről színt vall színes ruhád, nap mint nap" vagy "Mi a színtiszta igazság? Hogy a patyolattisztaságról az Ariel Color Aktív már 40 fokon színt vall". Külön lehet értékelni, hogy amíg "más mosóporok"   szocreál, ajtón bekopogó mosópor-ügynökös filmekkel reklámoznak, vagy amíg a mosópor reklámfilmekben jobbára középkorú asszonyokat látunk, követve az iskolás módszert, hogy "akit megcélzol, azt mutasd a képen", vagy amíg a mosópor reklámfilmekben, (beleértve a korábbi Ariel-es filmeket is), általában a részecskék vegyi működését szemléltetik nagyon hosszan, és maga, a mosás egy olyan élményként van tételezve, mint "szomorú, és lehangoló szükség", addig  ebben a filmben fiatal, beindult nő, (ami minden korosztálynak meghozza a kedvét a mosáshoz), kevés mikroszkopikus felvétel, és sok, illetve egy nagyon jó zene szerepel. Úgy tűnik, az okos "ha mosóport akarsz eladni, először szerettesd meg a mosást a vásárlókkal" elvre alapozták a filmet, nekünk nagyon tetszik. 
 

Régi kedvencünk a Life Buoy tusfürdő filmje, amely egy gondtalan kirándulást mutat be, azzal a kérdéssorozatal megfűszerezve, hogy közben ki törődik a baktériumokkal? És persze, ez a törődő nem más, mint maga a termék. Ezt a filmecskét a remek zenéje miatt kedveljük, az egyik legjobb "filmes film", a Levesben  zenéi közt is szerepel ez a szám. 
Leleményes magyar reklám a Matáv telefonos szolgáltatásait reklámozó film, amiben egy olyan szlogen hangzik el, amit szinte csak egy gyerek tud kitalálni, annyira eredeti és aranyos: "A telefonálás kíméli a lábat". Az aranyosság mögött, persze remek célzóképesség bújik meg, hiszen a "vonalas" és a mobil telefonálás között a különbség nyilván az, hogy otthonunkban vagyunk, vagy bárhol. Az elmúlt évek során járványként terjedtek el, és honosodtak meg a mobilok, és maga a "nem vonalas" beszélgetés kultúrája. Ebben a környezetben elég nehéz egy otthoni telefont reklámozni, hacsak nem ilyen profi és elemi módon. Ennek a filmnek még rendes kultúra formáló hatása is lehet, és az emberek számára felértékelődik a  "vonalas" vonal. A sors iróniája, hogy a Matáv is hamarosan belép a mobiltulajdonosok közé, amikor megvásárolja a Westel -t. 
 


oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22