**hírek**
Titanic
- talált süllyed ..
Remek
kis film fesztivált varázsoltak össze a budapesti közönségnek a
Titanic szerveszői, október 5-től egészen 15-ig terjedtek a vetítések.
Izgalmas volt úgy látni filmeket, hogy tudtuk, ezt most látjuk először
és utoljára is egyben, és hogy nem beszélhetjük meg minden barátunkkal,
hogy ez-és-ez a film milyen volt, mert egyszerűen nem láthatja mindenki
ugyanazokat a filmeket a bőséges választék és egy-egy ember fizikai
teljesítőképessége miatt.
Láttunk pár jó filmet, és mások is láttak pár másik jó filmet,
és eltöltöttünk vagy 10 napot (egy fél hónap!) filmnézéssel, és
izgalmas volt abba az állapotba kerülni, amiről a fesztivál atyja,
Horváth György úgy nyilatkozott mint
a fesztivál tulajdonképpeni céljáról, hogy emberek annyi sok filmet
lássanak, hogy amikor néha kilépnek az utcára, összekeveredjen bennük,
hogy mi az igazi és mi a film. Hát ez összejött, és mindenki csak
örült.
Tavaly a Go (Nyomás) c. filmet a Titanic-on lehetet először
látni, így most joggal vártuk, hogy lesz egy hasonlóan nagy dobás
film. A Csapnivaló számára konkrétan talán nem is, de sok-sok ember
számára idén a Guy Ritchie (akit Madonna
miatt már nem kell bemutatni) Snatch (Blöff) c. filmje lett, illetve
lesz. Nekünk a legátütőbb élményt a hamarosan látható Idióták jelentette,
igazán kellemes meglepetés volt. De tényleg nagyon szétágazóak voltak
a visszacsatolások (feed-back-ek), mert pl. a Sárkány és Tigris
c. filmet is, amit mindenki már most úgy becéz, hogy "a kínai Mátrix",
igen melegen fogadta a közönség. A legmaradandóbb, hazai forgalmazásba
nem kerülő filmként pedig az Elvis és Nixon c. filmet jelölnénk
meg, ennek kábé úgy lehetett örülni, mint egykor (pár Titanic-kal
korábban) Al Pacino első rendezői filmjének, a Richard Nyomában-nak.
Charlie
Angyalai ismét röpködnek
A hetvenes
évek mindmáig megfejthetetlen talány az emberiség számára, miközben
az (a hetvenes évek) sorra büfizi fel az akkori idők jól bevált
termékeit 2000 kompatibilis formában. Austin Powers (a legnagyobb),
Mission Impossible, Az Angyal, hogy James Bond-ot, aki kicsit korábbról
származik, ne is említsük, vagy itt jön hozzánk is hamarosan Shaft.
A
hetvenes éveket megérteni leginkább a hímnem-nőnem viszonyán keresztül
lehet megérteni, (amiben jól lehet támaszkodni Sir. Austin Powers
filmjeire), és most itt jönnek Charlie Angyalai, akik egy olyan
tévé-sorozat leszármazottjai, amely a nézőinek nemcsak mission-t
és izgalmat kínált, de dekoratív nőket is, illetve, hogy a hetvenes
évek stílusában fogalmazzunk, "a témát 3 bébi-re szereposztották"
a nézők rendszeres figyelmének hatékony lekötése érdekében.
A három
angyal most pénteken lép fel a mozivászonra a projekt premierén,
és egyben megkezdiks interkontinentális hódítóútjukat. Cameron
Diaz, Lucy Liu és Drew Barrymore játsszák az új hármast.
Diaz lesz
Natalie, Liu Alex, Barrymore pedig egy Dylan nevű karaktert játszik
majd, amely első és második látásra egyaránt fiúnév ... Szerepel még
Bill Murray (pl. az Idétlen Időkig remek komikusa), a film soundtrack-je
pedig egyebek közt a Destiny's Child számait fogja tartalmazni.
Blair
Witch 2.0 (Book of Shadows)
Október
31-től az USA-ban (és több más országban) ismét szedi áldozatait
az új Blair Witch Project.
A szitu a "régi" (még az előzőt sem sikerült rendesen kihevernünk),
a módszerek is csak annyiban változnak, hogy a film már nem az
amatőr-videó szemcsés minőségében jelenik meg a vásznon,
hanem a rendes mozifilmek megszokott formájában. Miközben a mozinézőknek
az előző
rész óta heveny erdő-fóbiájuk van, és a legkisebb zöldtől is irtóznak,
(hát még fekete-fehérben), az ebben a részben szereplő néhány főiskolásnak
az a pompás ötlete támad, hogy a végére járjon az előző részben
eltűnt srácok sorsának. Nekivágnak a Maryland-i erdőnek ők is, és
persze számukra is elkezdődik a horror. Maguknak csinálták .. vagy
nekünk?
Spike Lee
- a hóhér akasztja magát ..
Legutóbbi
filmjében a "Bamboozled"-ben Spike Lee jó kis kritikát adott a fekete
színészek helyzetéről a televíziós bizniszben. A film főszereplője
egy fekete tévés producer, aki gyakorlatilag viccből dob össze egy
paródia show-t, hogy legalább valamicskét enyhítsen a fennmaradásért
küzdő kis tévécsatorna helyzetén. Persze a műsorból hirtelen siker
lesz, és a producer egy fura helyzetben, kulturális kereszttűzben
találja magát. Spike Lee általában a periférikus, radikálisan kritikus
nézőpontot szokta képviselni, és így tett most is, csakhogy a sors
fura fordulatot hozott, Lee hirtelen kívülről belülre került: egy
egy éves televíziós szerződést kötött vele a Studios USA.
Így most rajta a sor, hogy tud-e jobbat
csinálni, mint amit oly élesen kritizált, és persze a kihívás nem
kicsi. Lee először is egy egyórás tévés drámát szeretne létrehozni,
természetesen a megbízásnak megfelelően produceri minőségben, noha
írja és rendezi is majd a projektjeit. Azt mondja, egyrészt utál
veszíteni, másrészt utál valami elől megfutamodni.
A Penge forgatókönyvírója
David Goyer
azon tárgyal, hogy belevág első saját rendezésű filmjébe "Zigzag"
címen, a Franchise Pictures gondozásában. A film műfaja thriller,
a főbb szerepek egyikében pedig Wesley Snipes néz ki neki. A filmnek
még nincs USA-beli forgalmazója, (ami általában hamarabb kell, hogy
meglegyen, mint mielőtt a forgatás elkezdődne).
A főszereplő
egy 15 éves fiú, aki autista, és folyton pénzt lop a főnökétől,
amit aztán az apjának ad oda, aki pedig egy uzsorásnak törleszti
ilyenformán a kölcsönt. Apja szerepében láthatjuk majd Wesley Snipes-t.
A fiút "Zigzag"-nek hívják (kb. cikcakk),
és van neki egy szociális munkás segítője, aki próbálja mederbe
terelgetni a srác életét, csak persze nem sikerül, de lesz még neki
a filmben egy rokonszenves prostituált felfedezi a fiú ártatlanságát,
akiről még nem tudni, ki fogja alakítani.
Mel
Gibson Unatkozik ..
Az USA-beli,
vagy onnan nézve "hazai" forgalmazó igen fontos egy filmhez, és
pontosan ennek hiányáétól szenved még mindig a Millió
Dolláros Hotel. Meglepőnek tűnik, hiszen egész komoly szereposztása
van, legalább is Mel Gibson-ra tényleg nehezen fogható rá, hogy
eldugott színész.
Mel Gibson azonban a filmnek nemcsak sztárszínésze, hanem producere
is, olyan formán, hogy a az egyik gyártó, az Icon Entertainment
International, amelynek ő maga és Bruce Davey a tulajdonosai.
A hír azonban
most következik: Mel Gibson éppen Sidney-ben vet részt egy sajtó
konferencián (okt 18) és a filmet unalmasnak nevezte. Egészen pontosan
azt mondta, "unalmas, mint egy kutya segge",
majd hozzátette, hogy "nem ártana az Icon-t felelősségre vonni néhány
szarságért, amit produkált".
Már csak
ez hiányzott a filmnek, amely februárban megnyerte a Berlini Ezüst
Medvét. (Vicces).
Kid
A - Radiohead n°1
Amíg javában
folyik a Napster
pere, és a jövőt a Napsterrel még szinte csak körvonalakban látni,
addig máris érkezett egy tökéletes minta a jövőből, abból a világból,
amikor a Napster-t a lemezkiadók nem kalózkodással vádolják, hanem
(ahogy a Napster szeretné) promocióra használják. És ez a minta
azt mutatja, hogy a Napster működik, mégpedig nagyon is.
A Radiohead
új albuma a "Kid A" október 3.-án jelent
meg, és egyből egy nagyon fura dolgot művelt: az USA slágerlista
élére szökkent fel, értsd az első helyre, amire Angol zenekar esetében
nem volt példa az elmúlt három évben. Valójában az Angol zenék az
USA-ban csak mintegy 3%-ot tesznek ki, és az olyan angol sztárok,
mint Robbie Williams, aki nálunk Európában a vízcsapból is hajlamosak
folyni, odaát igen szerényen teljesítenek.
A
Radiohead "Kid A" albuma az idei legmelegebben fogadott album lett
mégis. Mindezt a sikert nem úgy érték el, hogy a hagyományos reklámmódszereket
alkalmazták, mint sajtókonferenciák, interjúk, videóklipek, vagy
egy kiadós turné, hanem egyszerűen "feltették az internetre", (a
Radiohead hivatalos és nem hivatalos site-jaira, na és a Napster-re)
a teljes albumot, mintegy 3 hétel azelőtt, hogy az album megjelent
volna a boltokban.
Robin Betchel,
a Capitol Records új média osztályának
női feje azt mondta, hogy tudták, hogy így is úgy is megjelenik
az album az interneten (értsd a Napster közösségben), ennek megfelelően
ez látszott a legjobb önvédelmi stratégiának. Másrészt szerette
volna, ha a zene a lehető legtöbb emberhez a leggyorsabban eljut,
(amire a Napster aztán tényleg a legmegfelelőbb médium), amiben
az a lényeg (mint a rádión keresztül való sugárzásban), hogy a fiatalok
elegendő időt tölthessenek az albummal mire az a boltokba kerül.
Az album pedig ezen a hagyományosnak egyáltalán nem nevezhető ösvényen
sikeresen megtalálta útját a közönségéhez, mégpedig eladott CD-k
formájában, ami nem is kis dolog egy olyan album esetében, amit
a kritikusok "eléggé nem rádió-barát" anyagnak neveztek.
A másik
dolog, amit szerettek volna a Capitol Records-nál (és ami megintcsak
sikerült nekik), az volt, hogy az albumot a fiatalok teljes egészében
ismerhessék meg. és ne csak egy-egy "slágert" ki-kiragadva.
Ez volt
tehát az első (és korántsem óvatos) lépés a Napster-t promociós
médiumként alkalmazó zene-népszerűsítés terén, és az eredmény igencsak
pozitív. Megjegyezzük, hogy Madonna "Music" c. albumának nyitószámát,
a "Music"-ot is ugyanígy rátették a
Napster-re, hetekkel az album indulása előtt. Így azt figyelhetjük
meg, hogy amíg a kiadók nem kedvelik, ha mások teszik a zenéjüket
"ingyen elérhetővé", saját maguk mégiscsak megteszik, (mint a rádiózás,
vagy a zenei tévék terén), és bejön nekik.
Közben
köszönet ..
A Csapnivaló
látogatottsága közben átlépte a bűvös napi 5000-res számot, amiért
maximálisan hálásak és büszkék vagyunk nektek és rátok. Persze megjegyezzük,
hogy minket (is) csak a minőség érdekel és nem a mennyiség, csak
úgy, mint Titeket.
|