a csillagok nem potot jelentenek ..VIDEÓK / 1a csillagok nem potot jelentenek ..

Spiller Groovejet (if this ain't love)

remek alapbeállítás ..Nem kell mindenkinek a Red Hot Chili-éket másolni, egyszerűen, könnyen és hagyományosan is lehet klipet készíteni. Ezt az utat választotta a Spiller, akik amolyan 70-es évek dizsijére emlékeztető enyhe, kis zenét csinálnak, szinte látjuk a forgó diszkógömböket is. A klip ehhez képest teljesen külön életet él, és ha valaki lehalkítva nézne egy napig MTV-t, lehet, hogy pont a Spiller videója akadna fenn a szeme hálóján. Az egyszerűséget úgy értjük, hogy semmi komoly és semmi új nincs benne, és nem úgy, hogy borzasztóan letisztult, vagy ilyesmi, ezzel együtt legalább vizuálisan rendezett egységet alkot, és jó nézni. Az egész úgy épül fel, hogy egy modellcsaj napját látjuk, ahogy turistáskodik egy távol-keleti városban. Először egy menzán ücsörög, ami remek alkalom arra, hogy a modell-t az egységes kék háttérből kiemelje remekbeszabott narancssárga pólója. Ezalatt egy szintén nyugatimint egy baba .. csávó mászkál a városban és mit ad isten, éppen Spiller szórólapokat osztogat. Aztán a csaj taxiban ül, ami megintcsak remek felvételek tömkelegét vonja maga után, persze nem sok-sok felvételre kell gondolnunk, hanem egy pár remekül eltalált "gerinc-anyagra", (amire a klip többi részeit fel lehet fűzni). A lány nyitott taxiban utazik, szóval külön jó, mintha a Vogue-ot nézegetnénk. Ezalatt a srác egy taxiban utazik, valószínűleg követi a lányt, mint egy rajongó, és közben eléri a taxisnál, hogy adjon hangot a zenére, ami persze az illető Spiller melódia. Után szórakozóhely, a lány ott ül, és narilevet szürcsöl szívószállal, a srác meg ott táncol és integet. Tényleg nem nagy dobás az egész, de mégis működik, mivel jól van fényképezve. A végére még egy un. "csavart" is belevittek az amúgy lelassultnak tűnő alkotók: a srác visszanézi videón az addig látottakat, és örül. Persze minket ez nem hat meg.

Modjo Lady (Hear Me Tonight)

Hasonló vonalat lovagol meg, a Modjo klip, a zenészek mutogatása helyett (a zenészeknél nyilván fiatalabb) fiatalokat látunk szép tinilány ..végigkalandozni egy egész videón. Egy diner-ben ücsörögnek, és a pénzüket számolgatják, két csávó és egy nagyon szép arcú lány, (tinik), majd kirohannak és vesznek egy használt autót. Utaznak, vidámak, és különféle képeket láthatunk viszont a Thelma és Louise-ból, és a Bonnie és Clyde-ból. Ha utazás, akkor irány dél, egy Country klubban kötnek ki, a fejek úgy táncolnak, mint a Thelma-ban), majd felmennek a színpadra, hogy ők is előadjanak valamit, amiről nem tud kiderülni, hogy mi, hiszen végig a Modjo szám megy, de a közönség mindenesetre megdobálja őket. Menekülve folytatják az útjukat, belopóznak egy motelba, tévéznek és zuhanyoznak, majd édeshármasban alszanak. Másnap folytatják az utat, de lerobban az autó, és a csaj kihasználja az alkalmat és lekopik a bal félen. Mind a két klipnek az eredetije az AIR

Craig Davis Seven Days - Born to Do It

Ennél le ne öntse borral ...sokkal izgibb a Seven Days c. Craig Davis számhoz készült klip. Itt egy rendes filmi adaptációról van szó, mégpedig éppen egyik régi kedvencünket, az Idétlen Időkig-et dolgozták fel (The Groundhog Day). Craig Davis (itt biztosak lehetünk benne, hogy magát az énekest látjuk) egy borbélynál ül, mint reggeli időtöltés, illetve mint ismétlődő reggeli időtöltés. A Groundhog Day-ben ugyanis az a poén, hogy Bill Murray folyton ugyanazt a napot csinálja végig, minden következő nap újrakezdi ugyanazt, és így megy ez mindaddig, amíg tökélyre nem viszi a dolgokat. Bill Murray esetében ez egyet jelentett Andie MacDowell meghódításával. Craig Davis is találkozik egy "very special lady"-vel, de ellentétben a filmbeli Murray-MacDowell párossal, itt a fiatalok elég 11-kor felkelni ..egyből kedvelik egymást, csak az a bibi, hogy Craig Davis mindig elszúr valamit, pl. nincs üzemanyag az autójában és ezért lekési a randit. De mindez nem gáz, mert következő nap már majd gondol erre is, és minden összejön. Elkapja az idős néni elszabadult lufiját, és visszaadja, elugrik az éppen arra futó emberek elől, és a nap végén végre összejön a randi. Ekkor, sajna, kiborítja a vörösboros poharat, rá a csajra, ésCraig háttáncos barátnője .. itt jön a klip kreatív része, Craig Davis azt mondja, minek várjak még egy napot, hogy ugyanitt lehessek, a kezével rátenyerel a képernyőn lévő PAUSE gombra, kockánként szépen visszatekeri a történetet a borkiöntés előtti pillanatig, majd megnyomja, hogy PLAY. És kisvártatva otthon vannak, és kicsomagolja a ruhájából a remek háttáncos csajt, (úgy mozgatja a hátát, mint a hastáncosnők a hasukat). Craig Davis tehát nem úgy fejlődik, mint Bill Murray, (nem jellemfejlődés), hanem csak a bénázásait szűri ki, ráadásul Bill Murray-hez képest később is ébred, nem reggel hétkor, hanem tizenegykor, de azért tök szellemes kis klip, különösen a visszatekerés miatt.

Kylie Minogue On a Night Like This - Light Years

Kylie Minogue már az előző klipjével is elég súlyosan végigbombázta az MTV 300 millió nézőjét, meg az aprót, egy darab minishort-ban pakolgatta magát egy egész klipen keresztül a diszkót idéző számára. Most is egy hasonló manőverre készült, de ezúttal nem a képernyő előtt ülőkkel incselkedett, mint valami cicamica, hanem a klip idős férfi szereplőivel, és ez előnyére vált, hiszen még egy történetszerűség is kikerekedett belőle, és ha azt vesszük, ami van, hogy a music videók reklámfilmek, akkor azt mondhatjuk, hogy egy egészen normális színvonalas hoztak létre.

előbukkan a medencéből ..Fényűző környezet, a férfi, szintén késő-középkorú barátaival egy üvegfallal elválasztott szobában ücsörög, miközben odakint Kylie úgy, ahogy van, ruhában fejest ugrik a medencébe. Rögtön utána vizihullának tetteti magát, és ez ismerős, és itt kezdünk el felfigyelni rá, hogy történet is lesz, (aminek mindig lehet örülni). A vízihulla dolog a Short Cuts c. Altman filmből ismerős, ott az egzaltált csellóslány, Zoe csinálja ezt mindig, hogy beugrik, és hullát játszik a medencében. Az idős anyját akarta ezzel "cukkolni", ami egy kegyetlen pszicho meccs, és arról szólt, hogy Zoe tudta, hogy ő az egyetlen és a legfontosabb az anyjának, és meg akarta ijeszteni, aki már eleget látott életében ahhoz, hogy ne vegye be, és az erkélyről jégkockákat dobált a lányára, aki persze egyből megmozdult.
Kylie a klipben egy olyan nőt alakít, aki tulajdonképpen megcsinálta a szerencséjét marhagazdag férjével, de úgy érzi magát, mint egy háziállat, vagy mint mondjuk egy ékszer, vagy egy szexuális rabszolga, és ez ellen tüntet. (Kár, hogy nem járt egyetemre, mert akkor lehetne belőle egy dolgozó lány, na mindegy. Az úgysem férne bele egy klipbe.)
Szóval, a vizihullás rész után a
Rutger Hauer Rutger Hauer ..arca felderül, és egyből megtudjuk azt is, hogy miért: Kylie kidugta a fejét a vízből. Ezzel a lendülettel el is kezd énekelni, merthogy mégiscsak egy zenei videó és nem egy film. A férj szerepében egyébként Rutger Hauer. (Zárójelben megjegyezzük, hogy egy másik "popcsillag", Texas mostani klipjében is egy idősebb negatívhős férfiszínész szerepel, Alan Rickman, akinek az oldalán Texas egy drága autóban utazik végig a klip folyamán, a férfi pedig nemcsak idős, hanem gyöngéd is, ami elég vicces.)
Utána leöltözik, a vizes ruháját hozzávágja az
üvegfalhoz, ami azt jelenti, hogy a férfiak meztelenül látják (hűha). Aztán felöltözik, és bemegy a városba, bulizni. A helyszín természetesen egy kaszinó, és ez rendes dolog a klip rendezőjétől, mivel a kaszinó pontosan megfelel a miliőnek, ékszerek ..és a történetnek, ha viszont diszkóba menne, (aminek az lenne az előnye, hogy táncolhatna egy csomót, ami eléggé előnyére válik a klipeknek), torzulna a történet, mert elveszne a bezártság, a gazdagság motívuma, és a flörtölésé is. Tényleg jó ilyet látni, hogy egy videóklip konzekvens a történettel kapcsolatban, és ezért mindenképp dicséretet érdemel. Utána hazajön, a férje már egyedül van, Kylie gondot fordít Kylie eltűnik ..arra, hogy ha már elmegy mellette, legalább egy vázát leverjen, ezzel is jelezve, hogy még mindig tüntet. A férfi idős szemeit látjuk, ahogy követi szépséges felesége távolodó alakját, aki még egy késdöfést bedob, leejti magáról az éppen aktuális ruciját, majd ahelyett, hogy a hálószoba irányába venné az irányt, egy szál bugyiban kisétál a képből, mintha azt mondaná, hogy csak azt viszi magával, ami az övé. És mindennek a tetejébe ez a kisétálás úgy történik, mintha egy lépcsőn haladna lefelé, vagyis, mintha süllyedne, és ez olyan, mintha a medencébe sétálna bele, amitől az egész klip olyan, mint egy erős, húszas években készült némafilm.

Pink Most Girls

Pink egy nagyon élénk művész, olyan, mint Gwen a No Doubt-ból, csak finomabb kivitelben, kisebb is és a punk-os, hisztis vonalon kívül többet is tud. Pink-re a legjellemzőbb, hogy tele van energiával, és ezt mindenféle módokon adja ki magából, nem modoros, nem tervezi előre tükör előtt a mozdulatait, egyszerűen "csak magát hozza".

A Most Girls c. szám klipje az előző klipjének a képsoraival kezdődik, (amikor a motort a tetőről átküldte a csávó szemközti lakásába). Pink éppen gyúr az elején, valamint megmutatja nekünk azt is, hogy a pénzét a csizmája a szeleburdi Pink ..szárába szokta begyűrni, tehát nem kártya, hanem cash. A klip zömében egy konditeremre emlékeztető helyszínen táncol, súlyos férfitársaságban, karate-mozdulatokkal. Pinket nem mutatják annyit, mint Britney Spears-t szokás táncolás közben, ez is azt mutatja, hogy elég spontán természetű csaj, (nem fekszenek neki a szigorú koreográfiák). Szóval, erre a táncos helyszínre jön rá a csajklipkere jellemző "tanítás", illetve "demonstráció", ami néhány életből vett mintajelenet bemutatását jelenti. Ezek most úgy néznek ki, hogy Pink kisétál a képletes konditeremből, és látja, hogy feltörték az autóját, és nagyon dühös lesz ettől, valami emberrel is összetűzésbe kerül, és egyből előkapja a pénzét, hogy "kifizetem, xxxdmeg)", és egyből elkezdi a pénzkötegének a lobogtatását. A másik demo-jelenet az, hogy egy ritka és drága autóval egy csávó beparkol elé, de Pink nem egyenlő a "minden lány" fogalommal, és le se ejti sem a csávót, sem az autót, sem a csillogó gyűrűjét. A következő, (és egyben utolsó) ötletet valamilyen szinten is igénylő jelenetben Pink éppen bokszmeccsre vetemedik, egy ázsiai lánnyal, akit elkápráztat az autós csávó gyűrűjének csillogása, és ezért Pink egyből és könnyen kiüti. Nem egy nagyon komoly klip, csak azért emlékezetes, mert Pink aranyos benne, de ez egyben azt is jelenti, hogy jó klip, mert játékteret biztosít Pink számára.


oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22