South Park-
Nagyobb, Hosszabb és Vágatlan

South Park - Longer, Bigger and Uncut 1999

Mennyire szereti vagy nem szereti valaki a rajzfilmeket, szinte mindegy, mert a South Park annyira jó rajfilm, hogy már úgy lehet nézni, mint egy rendes filmet.
Persze tiszteletben tartjuk a rajzfilmek direkt rajongóit, nekünk is van olyan barátunk, (ijon), aki ódákat zengett az egykori MSAT Nickel Odeon összeállításairól, és mindenképp el kellett hinni neki, hogy tényleg tudnak valamit a rajzfilmek, de most mégis abból indulunk ki, hogy a filmeket rendesen nem rajzból csinálják. Ezért is látszik különlegesnek a South Park, mivel rendes film hatását kelti.

A South Parkról nagyon nehéz írni, mert tele van csúnya beszéddel, így idézgetni sem könnyű belőle, de még az egyik legfontosabb cselekménymozzanat is olyan szót involvál, amit nem szívesen használ az ember, hát még nyomtatásban. Mindez persze a magyar nyelv hibája is, mivel túl konkrét, tavalyi kedvencünk a Kegyetlen Játékok is tele van csúnya szövegekkel, amire leginkább idén eszméltünk rá, amikor videón ismét megnéztük, és már magyarul kellett hallgatni az ezen a nyelven egészen súlyosan hangzó szövegeket. Amikor pl. Selma Blair azt kérdi, hogy "shall I give you a blowjob?", az humoros, magyarul viszont elég húzósan hangzik. Nos ez a gond a Sout Park-kal is.
Az oktató-bácsi csúnyabeszédről szoktat le ..

Ha egy lánynak el akarnád mesélni, hogy miről szól a film, elég fura lenne. Az elején még könnyű, adva van egy kanadai mozifilm, amit a gyerkőcök rendre meg is néznek, és nagyon bejön nekik, Terrance és Philip, a két kanadai viccmester végig káromkodják a filmet, és ez a szokás a lurkókra is ráragad. Igen, hölgyeim és uraim, a South Park egy általános iskolában játszódik (aminek neve South Park). Hogy lehet egy olyan filmet egyáltalán élvezni, amiben kiskölykök a főszereplők? Tök jól. Különösen a film remek MTV-s stílusa miatt. A gyerkőcök ugyanis a modern felfogásnak köszönhetően kicsi kis túlélő gépek, mint valami kisebbséget alkotó személykék gyűjteménye, akiket azzal áldott meg a sors, hogy még aprók, és nincs meg az összes joguk, amúgy persze tök felnőttek, hiszen tudják, hogy mit akarnak csinálni, és csinálják is, és az egész világról megvan a saját képük, ami egyáltalán nem bénább, mint a felnőtteké, csak a felnőttek erősebbek, és ők keresik a pénzt. És persze az a csapda, hogy ahhoz, hogy a gyerkőcök is pénzt keressenek, nekik is be kell majd hülyülniük, de most nem ez a lényeg, hanem hogy teljes értékű szereplőink vannak. Egy egész kis csapat, akiknek nagyon bejött Terrance és Philip stílusa, és cserébe ők is iszonyat csúnyán beszélnek. Aztán a szülői munkaközösség bejön az isibe, a beszéd-probléma miatt, és kijelentik a gyerekeknek, hogy a Terrance és Philip film mostantól tiltott film.
Az elenállási mozgalom is kialakul, jobb oldalt Vakond, (aki fél a kutyáktól ..)

Itt jön a fordulat, mert már aznap délután az egész csapat ott tolong a moziban, teltházat csinálva a Terrance és Philip filmnek. A film után Kenny, (a kedvencünk), a kis polar-kapucnis srác gondol egyet, és azt teszi, amit a filmben látott. Na itt jönnek az elbeszélési nehézségek, szóval azt csinálta, hogy "barfed and lit it", mármint a "barf"-ot meggyújtotta egy öngyújtóval. ( angol szótár). (bocs, de tényleg nem tűnik jó dolognak nyomtatásban ez a szó, kipróbáltuk, de tényleg, talán majd egyszer, amikor a magyar nyelv is teljesen friss és mai lesz. Idióta vígjátékoknál ez a trükk szinte bevett dolog Jim Carrey és a Farelly fivérek Dumb és Dumber-e óta, amikor is Jim Carrey arról álmodozik, hogy már együtt jár a csajjal, norvégmintás pulóverekben, egy faházban bolondoznak, és Jim Carrey a társaság középpontjában azzal szórakoztatja a többieket, hogy "barf" és meggyújtja.

 INTERCOM 

a skacok moziba mennek .. (jobb oldalt Kenny)

Lényeg, hogy szegény Kenny srác polar-kabátja tüzet fog, és Kenny belehal égési sérüléseibe. És ha már ez van, egyből mennybe is megy. De a mennybe nem engedik be, ezért le kel ruccannia a pokolba egy körre, ahol az ördög maga, és Szaddam Husszein együtt uralják a terepet. Az ördög szerelmes Szaddamba, és ha el kell dönteni, kettőjük közül melyik a nő, akkor az az ördög, mármint ahogy hívják, a sátán. Éjjel nappal szex-krízisek dúlnak köztük, az ördög úgy érzi, hogy Szaddam csak kihasználja, és gyakran arról álmodozik, hogy milyen jó lenne odafent, a rendes emberek között, csak úgy, normálisan élni. Ennek az álmodozásának egy betétdal formájában ad hangot, mert ilyenek is vannak a filmben, amitől kicsit egy musical formáját ölti.

Kenny halála miatt az anyák igencsak bepöccennek, és megalapítják a M.A.C. frontot, (Anyák Kanada Ellen), és ennek keretében előadják a "Balame Canada" c. betétdalt, (hibáztasd Kanadát), amit rendesen Oscarra is jelöltek, így aki látta a közvetítést, erre a számra máris emlékezni fog. A másik kedvenc számunk, a "Kyle's Mom's a Bitch", (Kyle anyja egy hülye picsa), a számokat mind Trey Parker írta, és nem is csak a szövegeket, csak úgy mint az egész forgatókönyvet, plusz rendezte és producelte is a filmet.

A bepöccent amcsik, a M.A.C. vezetésével fogják magukat, és hadat üzennek Kanadának, lekapcsolják Terrance-et és Philip-et, amire a kanadaiak lebombázzák a Baldwin-ékat. Az összes Baldwin, beleértve Alec-et, a bombázás áldozata lesz.
Chef katonai cuccban .. (Kenny már szellem)

Aztán máris a világ vége közeledik, ami azzal járna, hogy a sátán és Szaddam Husszein megszállnák a világot, de Kenny, aki pont ott volt a pokolban, és kihallgatta a beszélgetést, megpróbálja szellem formában értesíteni a többieket. Odalent nagy a zavar, a hadsereg felvonult, az élő pajzs egységet fekete katonákból szervezték meg, akik közül a Chef nevű karaktert már egy egész videóklipből is ismerhetjük, amiben Chef, a fekete menzai munkás, illetve szakács hónapokig arról énekelt az MTV-n, hogy "szopogasd a sós-édes csokigolyóimat", ezt a számot nyilván halljuk majd az HBO-n szeptember 2.-án kezdődő South Park sorozatban.
Kenny kapucni nélkül ..

Nem tudjuk eléggé díjazni ezt a filmet, mert nagyon nagyon kreatív, nagyon szórakoztató, (konkrétan végig lehet nevetni), nagyon mozgalmas, nagyon gyors, nagyon látványos, (ráadásul nem is rosszak a rajzok, mint pl. egy Tarzanban, ez sokkal inkább a Beavis and Butthead vonal, mint ahogy Trey Parker-t is először az MTV fedezte fel egy kis animáció nyomán, ami arról szólt, hogy a mikulás és a jézuska azon küzdenek, hogy kié legyen a karácsony monopóliuma), és mindennek a tetejébe ez a film egy olyan tripp, amitől az ember egy óvodában találja magát egyszeriben, ahol nagyon jól érzi magát, csak attól izgul, hogy nehogy majd amikor ő is felnőtt lesz a gyerekei odakerüljenek.

-floyd-

 

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22