|
|
|
|
|
Pola
X
1999
A francia filmek,
ha van értelme, vagy ha jó dolog általánosítani, kicsit mások. Ennek a
"másságnak" az ellenére azonban szeretnek rekordokat felállítani, illetve
meglévőeket megdönteni.
|
Ja, és még láthatjuk Pierre-t írni is, mert nem hiányozhat az író egy francia filmből, az írástól aztán lesántul és szódásüveg méretű szemüvege is lesz neki. A másik (egykori) borzasztó film, a Tágra Zárt Szemek idegesítő zongora-zenéjét is lekörözte a Pola X. A nézők kínzására egyfajta, a 80-as évek végén kicsit divatos ipari zenét szerepeltettek, teljes hangerővel, az akkor már alvó nézők újraélesztésére. A motorozás csak múló epizódja maradt a filmnek, amit Robbe-Grillet nevű meglehetősen tehetséges honfitársának filmjéből, a Szép Fogolynőből kölcsönözött 150 centis perverz filmrendező barátunk. A Szép Fogolynőben gyönyörű motoros-felvételeket lehetett látni, ami önmagában még nem bizonyíték az olcsó nyúlásra, de amikor a film vége felé Catherine Deneuve is motorra pattan, hogy egy béna kis balesettel elegye magát a film lába alól, kiderül, hogy Robbe-Grillet igenis szerepet játszott a motorozgatásban. Jellemző dolog ez az utánérző filmekre, de ne feledjük, ennek a filmnek az utánérzés csak egy hibája a nagyon sok közül. Az utánérzés-ügy legsúlyosabb epizódja, amikor Catherine Deneuve kádban ül, és semmi oka nincs, hogy bemutassa a nézőnek a melleit, akkor, biztos, ami biztos, bemutatja. El lehet képzelni, mekkora truváj ez egy utánérző francia filmesnek, hogy a legendás sztárnő melleit beforgathatta a saját agyszüleményébe. A film egyetlen normális jelenete az, (de emiatt természetesen őrültség végigszenvedni 2 órát), amikor a három szereplő egy lyukas labdát passzolgat egymásnak séta közben a Szajna partján. Delphine Chuillot, a fiatal és bombázó menyasszony, Lucie szerepében láthatóan bírt némi humorérzékkel, (és ezért volt oka bőven, hogy utálja ezt a filmet, amit nyilván csak az ifjú Depardieu miatt vállalt el) tök viccesen passzolgatott, mintha egy normális francia filmben szerepelt volna. Ennek a filmnek minden egyes percét van okunk utálni, de ezek közül is kiemelkedik az, amikor a keleti tesó, Isabelle Pierre kezét csókolgatja, ez még azon az elbaltázott komputer-animációs próbálkozáson is túltesz, amivel a rendező a film vége felé ötletszerűen meglep minket. A végeredmény az, hogy láttunk egy olyan filmet, amiről beszélni sem esik jól, sőt rágondolni sem, nem hogy megnézni. "Óvakodj a törpétől!" |
|
|
|