nyomtatóbarát verzió

























  Pola X 1999

A francia filmek, ha van értelme, vagy ha jó dolog általánosítani, kicsit mások. Ennek a "másságnak" az ellenére azonban szeretnek rekordokat felállítani, illetve meglévőeket megdönteni. 
Amíg a Leon, a Profi, vagy az Ötödik Elem a legjobb, addig a Pola X a legrosszabb film rekordját próbálja felállítani, és ha már itt tartunk, a Pola X-nek ez minden képzeletet felülmúlóan sikerült is. Az eddigi csúcstartó, a Ha Eljön Joe Black gyerekes próbálkozás, sőt, egy direkt felhasználó-barát film a Pola X-hez képest. 
De tényleg, szinte elképed a mozinéző, hogy a rossznál is mennyivel rosszabb tud lenni egy francia film, ha akar. Gyakorlatilag bármi, amit a film történetéről írunk, idézőjelbe kellene, hogy kerüljön, mert a filmben a történet nagyon fura módon jelenik meg, ha megjelenik egyáltalán. Vegyünk egy példát, Pierre találkozik egy lánnyal, akiről kiderül, hogy ő a keletbe szakadt testvére, és emiatt feladja az egész addigi életét, beleértve a bombázó menyasszonyát, meg a kastélyt, ahol él. Ez idáig elég normálisan hangzik, de amit a filmben lehet látni, az már valami más, egy valóságos filmes katasztrófa. Összetalálkozik a sötétben a lánnyal, akinek a neve eredetileg Pola lett volna, de végül Isabelle lett, és innentől vagy 10 percig olyan sötét képeket látunk, hogy nem öröm nézni, és közben Isabelle őrület határát súroló hangját kell hallgatnunk. hrámasban a városban - kivételesen konszolidált kép
Azt, hogy miért kopik le a kastélyból, nem igazán lehet érteni, de ez szinte semmi ahhoz képest, amiben a borzasztóan hosszú film során még részünk lesz. Egyszercsak hozzájuk csapódik egy cigány nő és a kislánya, onnantól kezdve így mászkálnak, együtt, néha a lány anyjával, néha nélküle, és gyakorlatilag átmennek hontalanba. Biztos ez a filmben a poén. Felelősségvállalás a keleti tesó felé, elborzadni azon, hogy háborúk dúlnak a világban, persze anélkül, hogy bármi konkrét dolgot is látnánk például Koszovóval kapcsolatban. Konkrét dolog egyébként eléggé kevés van a filmben, (ha egyáltalán film az ilyesmi), általában az ifjú Depardieu-t látjuk fel-alá rohangálni, néha lefekszik a tesójával, amit szintén áramszünet sötétségű felvételeken láthatunk, de ha megerőltetjük a szemünket, láthatunk igazi nemi szerveket, behatolást és egy kis dining-ot.
 
BUDAPEST FILM

Depardieu jr. a mocin ..
 Ja, és még láthatjuk Pierre-t írni is, mert nem hiányozhat az író egy francia filmből, az írástól aztán lesántul és szódásüveg méretű szemüvege is lesz neki.
A másik (egykori) borzasztó film, a Tágra Zárt Szemek idegesítő zongora-zenéjét is lekörözte a Pola X. A nézők kínzására egyfajta, a 80-as évek végén kicsit divatos ipari zenét szerepeltettek, teljes hangerővel, az akkor már alvó nézők újraélesztésére. A motorozás csak múló epizódja maradt a filmnek, amit Robbe-Grillet nevű meglehetősen tehetséges honfitársának filmjéből, a Szép Fogolynőből kölcsönözött A Szép Fogolynő motorosa150 centis perverz filmrendező barátunk. A Szép Fogolynőben gyönyörű motoros-felvételeket lehetett látni, ami önmagában még nem bizonyíték az olcsó nyúlásra, de amikor a film vége felé Catherine Deneuve is motorra pattan, hogy egy béna kis balesettel elegye magát a film lába alól, kiderül, hogy Robbe-Grillet igenis szerepet játszott a motorozgatásban. Jellemző dolog ez az utánérző filmekre, de ne feledjük, ennek a filmnek az utánérzés csak egy hibája a nagyon sok közül. Az utánérzés-ügy legsúlyosabb epizódja, amikor 
Deneuve & Depardieu jr.
Catherine Deneuve kádban ül, és semmi oka nincs, hogy bemutassa a nézőnek a melleit, akkor, biztos, ami biztos, bemutatja. El lehet képzelni, mekkora truváj ez egy utánérző francia filmesnek, hogy a legendás sztárnő melleit beforgathatta a saját agyszüleményébe. 
A film egyetlen normális jelenete az, (de emiatt természetesen őrültség végigszenvedni 2 órát), amikor a három szereplő egy lyukas labdát passzolgat egymásnak séta közben a Szajna partján. Delphine Chuillot, a fiatal és bombázó menyasszony, Lucie szerepében láthatóan bírt némi humorérzékkel, (és ezért volt oka bőven, hogy utálja ezt a filmet, amit nyilván csak az ifjú Depardieu miatt vállalt el) tök viccesen passzolgatott, mintha egy normális francia filmben szerepelt volna. 
Ennek a filmnek minden egyes percét van okunk utálni, de ezek közül is kiemelkedik az, amikor a keleti tesó, Isabelle Pierre kezét csókolgatja, ez még azon az elbaltázott komputer-animációs próbálkozáson is túltesz, amivel a rendező a film vége felé ötletszerűen meglep minket. A végeredmény az, hogy láttunk egy olyan filmet, amiről beszélni sem esik jól, sőt rágondolni sem, nem hogy megnézni. "Óvakodj a törpétől!"
-in-
 

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23