nyomtatóbarát verzió

























 

 

A Time Warner-nek május 2. estig kell elfogadható magyarázatot adnia a Federal Communications Commission, (Szövetségi Kommunikációs Bizottság, FFC) felé arról, hogy miért kapcsolta ki az ABC adásait a kábelhálózatán. Az ABC a kettő közül az egyik vezető csatorna az USA-ban, tulajdonosa pedig a Disney. A Time Warner összesen hét ABC tulajdonú és ABC által üzemeltetett csatornát Formanek Zsuzsaradírozott ki mintegy 3.5 millió amerikai háztartás távirányítójáról. Az érintett területek: NY, L.A. bizonyos részei, valamint Houston, Flint, Michigan, Raleigh-Durham, North Carolina, Fresno, California, Toledo, Ohio és Philadelphia. Az ABC az FFC-nél nyújtottta be tiltakozását, követelve, hogy kapcsolják vissza a csatornáit, ami az általános és hatalmas veszteségeken felül pont beleesik a májusi "sweeps" periódusba. A "sweeps" idényben történik a hálózatok nézettség-felmérése, (gyakorlatilag ez a csatornák versenye), ami alapján a hálózat-tulajdonosok eldönthetik, milyen hirdetési árakkal dolgozhatnak a következő szezonban. A Time Warner, amely pl. a CNN.com lánytestvér-vállalata, (mindkettő a Time Warner Inc. tulajdona) a Disney-t hibáztatja a történtekért, hogy nem mutatott elegendő tárgyalási hajlandóságot a sugárzási díjakat illetően. Ugyanakkor az FFC rendelete értelmében a "sweeps" idényben nem lehet leállítani csatornák sugárzását.

 
Sofia Coppola is felnőtt

Sofia CoppolaA Keresztapa 3.-ban a kicsit pufók kislány, akit csak jóindulattal lehetett Andy Garcia partnereként elfogadni, ami a színészi színvonalat illeti, most felnőtt, 28 éves, és apja, illetve saját nyomvonalait követve elkövette első filmjét, "Virgin Suicides" címmel. Sofia egész életét a film világában töltötte, miért is vártunk volna tőle mást. Végigszerepelte apja jónéhány filmjét, kedvencünkben a Rablóhalban is ott volt, mint kislány, a Gengszterek Klubjában is, legutóbb pedig Amidala mellett szorgoskodott, mint a szolgálólánya, a Baljós Árnyakban. A Virgin Suicides-on gyakorlatilag négy évet dolgozott,a film plakátja az idei Sundance-re készült el, április végén mutatták be NY-ban, L-A.-ben és SF-ben, (San Franciscoban), USA szerte pedig május végén jelenik meg. A Kritikák eléggé bíztatóak, a NY Times azt írja, Coppola remek vizuális és érzelmi ösztönökkel rendelkezik, ami lehetővé tette, hogy a film alapjául szolgáló könyv hipnotikus érzéki és fekete humorát vászonra vigye. És amíg a világ a NY Times-ot olvassa, addig a NY-iak a Village Voice-ot, és ez a lap is kedvelte Sofia Coppola filmjét, azt írták, hogy tökéletes adaptációt csinált a filmből. Előző számunkban írtunk az AIR "Playground Love" című számáról, nos, vajon melyik film zenéi közt szerepel? A Virgin Suicides-éban. Szinte már ez is egy apró jel, hogy a film cool lesz. 
Sophia, akivel kapcsolatban hamarosan ki kell fejleszteni egy elnevezést, (Coppola, Coppola II, Második Coppola,), hiszen többé nem az apja lánya, hanem szuverén filmrendező, az életében is értelemszerűen filmesen választott, férje Spike Jones, a John Malkovich Menet írója és rendezője, valamint a Beastie Boys Sabotage c. klipjét is ő készítette.

 

Cannes minusz Olaszo.
Az olasz filmesek fel vannak háborodva, hogy az idei Cannes-i fesztiválra a szervezők egyetlen darab olasz filmet sem válogattak be. Claudia Cardinale a London Sunday-nek azt nyilatkozta, hogy meg van döbbenve, amíg a kulturális miniszter, Giovanna Melandri igazságtalanságnak nevezte a jelenséget. 
A Szervezők azt mondták, hogy 40-50 nevezett olasz film közül egyetlen egy sem ütötte meg a mércét, hogy bekerülhessen. Megfigyelők szerint azonban a döntés hátterében az áll, hogy az olasz filmek újabban megnövekedett franciaországi bevételeire irigyek a franciák, valamint a Velencei Filmfesztivál megugrott népszerűségére.
Amerikai krétakör
Madonna és Guy Ritchie szeptemberre várják a babát, és kívülről úgy tűnik, viták folynak azon, hogy vajon Ritchie költözzön az USA-ba, vagy Madonna Londonba. Madonna a múlt hétvégén Lourdes lányával Londonba repült, feltehetőleg "tárgyalni" az ügyben. Guy Ritchie nem rég visszautasította az USA-ba költözés gondolatát, és most úgy tűnik, vagy Madonna cserél lakóhelyet, vagy semmi közös nem sül ki a szerelmükből. A párt a New of the World szerint már négy hete nem is látták együtt. 
Az angol sajtót olvasva azonban arra is fény derül, hogy az igazi konfliktus a nemzetiséget illeti, vagyis, hogy Madonna (és Richie) gyermeke angol vagy amerikai lesz. Butaságnak tűnik az egész, hiszen ha annyira büszkék lennének az angolok egy hazai Madonna gyerekre, akkor (az amerikai) Madonna gyerekére fáj a foguk, vagyis egy ellentmondás az egész. Ezzel együtt úgy hírlik, Madonna váratlanul felmondott a jólbevált bébiszitterének, mégpedig szintén a hétvége folyamán. 
Ritchie-nek nyilván figyelembe kellene vennie, hogy a születő gyereknek már van egy amerikai testvére, ugyanakkor ne feledjük, hogy a jelek szerint csupán a letelepedésről van szó, és nem a házasságról. Madonna azt nyilatkozta, hogy semmi esélye nincs, hogy ő és Ritchie egybekelnek, a Madonna-szakértők szerint pedig Madonna nem mondta volna ezt, ha az angol barát "nagyobb lelkesedést mutatott volna". Ilyen az élet?
Anakin-Digit
Már csak egy hónapot kel aludnunk a Star Wars Episode II-jének forgatásáig. Ezzel összhangban a hétvégén megkezdődött a szereplőválogatás Anakin Skywalker szerepére. A kiválasztás egy viszonylag hosszú procedúrának ígérkezik, a majdani nyertes Natalie Portman oldalán fog játszani. 
A forgatások júniusban kezdődnek, és digitális kamerát fognak használni film helyett. Ez nem kis lépés lesz a film történetében, gyakorlatilag arról van szó, hogy a film nyersanyag helyett semmit nem használnak majd, hanem a kamera által produkált optikai képet adatokká alakítják, pont úgy, ahogyan bármelyik videókamera belsejében történik. A technológiák olyaan gyorsan fejlődnek, hogy Lucas, aki már az Episode I-t is digitálisan akarta forgatni, most már elégedett a minőséggel, és azt ígéri, hogy nem látunk majd különbséget a vásznon. A digitális fényképezési rendszereket a Sony-val és a Panavision-nel (a legtöbb filmben Panavision filmkamerákkal dolgoznak) közösen fejlesztik, és azt mondják, tartogatnak még néhány meglepetést a közeli jövőben. 
Megjegyezzük, hogy ez a digitális döntés nem meglepő, hiszen az első Star Wars is anak köszönhette a népszerűségét, hogy az emberek tudták, hogy "digitális", hogy "kompjuterrel készült", annak ellenére, hogy gyakorlatilag "csak" kompjutervezérelt filmkamera mozgatásról volt szó. Idén a Mátrix az Oscar-on rápirított a Phantom Menace-re, és nem valószínű, hogy az emberek csúcstechnológia alkalmazása nélkül is ugyanúgy kíváncsiak lennének a Star Wars további epizódjaira, vagyis a digitális forgatás remek lehetőség a digitális szó visszacsempészésére a Star Wars-szal kapcsolatban a köztudatba.
Cameron Diaz elkötelezte magát, hogy részt vesz Scorsese 90 milliós (!) drámájában, Leonardo Di Caprio oldalán. A film címe, (Scorsese ismét nem ment messzire) "Gangs of New York" lesz, vagyis "NY Bandái.", és az 1840-es években "fog" játszódni. A film főhőse, Amsterdam Vallon, aki a bandákat összeszervezte az ír és olasz emigránsok utcai háborúzásának leredukálása érdekében. Diaz lesz az a nő, aki társul a mestertolvajjal és bele is szeret. A forgatókönyvet Steve Zaillian (Schindler Listája) írja, a forgatások augusztusban kezdődnek Rómában.

Angelina Jolie házasodik ..
Nem ismeretlen a jelenség, amikor a híres emberekről a média hamarabb tudja, hogy házasodni készülnek, mint ők maguk. Most Angelina Jolie-t gyanúsítják ilyesmivel. A férfi neve Billy Bob Thornton, és azzal gyanúsítjűák őket, hogy titokban már el is határozták, hogy oltár elé állnak. A szóvivőik erre határozott nemmel válaszolnak, sőt, még azt sem erősíti meg, hogy ők ketten együtt járnak. Ezzel együtt a négyszer elvált Billy Bob Thornton állítólag éppen Jolie miatt ejtette Laura dern-t, korábbi barátnőjét, ami miatt Laura anyja őt Jekyll és Hyde -nak titulálta. Az sem egy megerősített tény, hogy, Jolie karján megjelent egy új tetkó, "Billy Bob", de miért is ne, mindenki szabadon tetováltathatja magát és szabadon járhat valakivel, miért kell nekünk hamarabb tudni, mint nekik, ha össze akarnak házasodni? Majd biztos bejelentik.

Mr. Ripley 2.
Jó sok filmmel kapcsolatban gyanakodtunk már arra, hogy lehet belőle még egy második rész is, most épen a Halálos Fegyver 5-re gyanakszunk, noha semmi jel nem mutat arra, hogy készül majd ilyen. Miközben nagyban gyanúsítgatunk, a Tehetséges Mr. Ripley folytatása lep meg minket, amely 25 évvel később játszódik majd az "első rész"-hez képest. Meglepődni azonban nincs okunk mégsem, mert a könyv, amiből a "Ripley 1." is készült, folytatásos, ráadásul a projektet a Fine Line Features már két éve bejelentette. Nyilván nem valamiféle sporszerűség vezérelte a producereket, hogy megvárják először a Miramax féle Ripley-t. A film, "Ripley's Game" európai koprodukció lesz,  a rendezőnő olasz, és úgy hívják, hogy Liliana Cavani.

Tom Cruise legközelebb egy matematikus zsenit fog alakítani, Ron Howard "Beautiful Mind" c. filmjében. Ron Howard vagy 30 darab filmben szerepelt, vagy 25-öt producelt és 15-öt rendezett, köztük az Apolló 13, és az Ed TV, ugyanakkor a Váltságdíjat is ő rendezte, és az jó volt. A Beautiful Mind-ban Cruise egy olyan matematikus lesz, aki leküzdi a skizofréniáját, hogy Nobel díjat kaphasson, a forgatások idén télre vannak kitűzve.

Kevin Spacey leszerződik egy Rózsaszínű Párduc remake-hez, amiben majd mint Clouseau felügyelő szerepel. A Metro Goldwin Meyer alelnöke az év végén szeretné beindítani a produkciót, a forgatókönyv már 80%-ban kész van. Spacey újabban dolgozott a Pay it Forward című filmben, Helen Hunt-tal és Haley Joel Osment-tel, és leszerződött a The Shipping News című filmbe is, sőt, még egy eddig címmel nem rendelkező romantikus vígjátékba is.
 

Sztrájk
Los Angeles-ben ma kezdődött a színészek sztrájkja a tévé és rádióreklám producerek ellen. A sztrájkban a Screen Actors Guild és az American Federation of Radio Artists összesen 135 000 színésze vesz részt. A helyszínek NY, L.A., SF és Chicago. A színészek az ellen tiltakoznak, hogy egyszeri honoráriumot kapjanak a reklámok után, amiben szerepelnek. Ehelyett a hagyománynak tekinthető "pay-per-play" szisztémát szeretnék, ami a reklám minden egyes sugárzásával valamekkora összeget jelent a színész számára. Eddig, ha például egy egyszerű srác (nem hogy egy színész) szerepelt egy sörreklámban, és csak annyit tett, hogy elkapott egy üveg habzó sört, jópár évig remek fizetést kapott éveken keresztül, amíg a reklámot játszották. Az egyszeri díjazást a kábeltévéken sugárzott reklámoknál vezették be, és ez váltotta ki a tiltakozást. A sztrájknak konkrét anyagi vonzata valószínűleg nem tud lenni a reklámügynökségek számára, hiszen amíg nem tudnak új filmeket forgatni, nyugodtan játszhatják a már meglévőket, a szakértők szerint hosszú távú küzdelemre és eredményre lehet csak számítani.

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23