Minden Szuper Lesz Her Sey Cok Güzel Olacak 1998

A Minden Szuper Lesz egy nagyon jó hangulatú cím, és remekül illeszkedik Ömer Vargi török rendező tavalyelőtti mozisiker filmjéhez, amiben a főszereplő, Altan, a sorozatos bonyodalmak ellenére is váltig meg van győződve arról, hogy igenis, nemsokára minden rendbe jön az életével és az anyagi helyzetével kapcsolatban.

A moziszerető közönség nagy része bizonyára nem mondana nemet egy török vígjátékra, és ha valaki tényleg kíváncsi arra, hogyan próbálkozik meg vízen maradni egy vesztes típusú fiatalember napjaink Törökországában, illetve, hogy mi a vége, ha valaki hívatlanul drogdíler lesz egyik napról a másikra, akkor semmiképp sem mulassza el ezt a filmet.

A Minden Szuper Lesz török-magyar koprodukcióban készült, a film producerei Mine Vargi és Rózsa János, rendezője Ömer Vargi, hangmérnöke Sipos István volt, az utómunkálatok az Objektív Filmstúdióban készültek. Az alkotók nagyon sikeresnek és jól működőnek ítélték meg a koprodukciós együttműködést, ráadásul a film Törökországban tavaly az év legnagyobb közönségsikere lett (több mint másfél millió nézővel), úgyhogy várhatóan a jövőben is születnek majd hasonlóan jó török-magyar filmek.

A Minden Szuper Lesz egy harmincas fiatalemberről szól, Altanról, aki annyira nem tudja komolyan venni a saját életét, és annyira felelőtlen mindenben, hogy kezd elcsúszni az élete, a felesége éppen el akarja hagyni, és egyre messzebb kerül fő álmának megvalósításától, attól, hogy nyithasson egy saját kávézót a városban. Altan egyik napról a másikra él, semmi sem érdekli igazán, mígnem egyik nap össze nem fut a testvérével, Nurival, aki eddig a múltbeli rossz tapasztalatai miatt megpróbálta magát távoltartani Altantól. Altant Cem Yilmaz játssza, aki Törökországban befutott színpadi komikus-színész, és aki egyben a film társ-forgatókönyvírója is (rajta kívül még Ömer Vargi és Hakan Haksun írták a forgatókönyvet), Nurit pedig Mazhar Alanson, aki egyben a film zeneszerzője is. Nuri magyar szinkronhangja Haumann Péter, aki egyrészt valóban nagyon hasonlít Alansonra, tehát jó választás volt Nuri alakjához, másrészt viszont Haumann annyira színtelen hangon beszél, hogy csak a film közepén kezdjük meg megszokni a szinkronját, addig eléggé zavaró. Altan magyar hangja Gesztesi Károly, aki általában nagyobb darab gengsztereknek szokta a hangját kölcsönözni, viszont Altannak jól áll ez a fajta erőteljes hang, mivel benne van az a magabiztos nemtörődömség, ami annyira jellemzi főhősünket. Miután összefutnak a testvérek, Nurinak minden erejét be kell vetnie, hogy a jól berendezett életétől távol tartsa link öccsét, aki folyamatosan komolytalan üzleti ötletekkel bombázza őt, de Nurinak eddig a hasonló javaslatokból még nem származott semmi előnye, csak kára. Sajnos a kiegyensúlyozott báty nem sokáig tudja megtartani függetlenségét, mivel abban a gyógyszerraktárban, ami az ő felügyeletére van bízva, Altan véletlenül felfedez egy titkos szekrényt, amiben nagy mennyiségű erős kábítószer van elrejtve. Mondanunk sem kell, egy nagyon trükkös akcióval sikerül megszereznie a vagyont érő drogot, és ekkor kezdődnek igazán a bonyodalmak. Altan el akarja adni a kábítószert, és az érte kapott pénzből szeretné megnyitni álmai kávézóját, viszont azzal a ténnyel nem számol, hogy az illegális kábítószer-kereskedelembe általában nem lehet csak úgy, az utcáról bekapcsolódni, mint ahogy ezt mi már tudhatjuk egy-két ezzel kapcsolatos filmből is, mint például Guy Ritchie A Ravasz, Az Agy és a Két Füstölgő Puskacső, vagy Tony Scott Tiszta Románc c. filmjéből.
Nos, Altan nem számol a veszélyekkel, ráadásul bátyját is észrevétlenül bevonja egy utazásba, aminek a végcélja a drog eladása, és amely út a kalandok sorozatát fogja jelenteni számukra. Tulajdonképpen ez az utazás a fő tartalmi motívuma a filmnek, mivel mindkettőjük életére meghatározó lesz az együtt töltött néhány nap, és amellett, hogy mindketten megváltoznak a kalandos események során, ráadásul még egymáshoz is közel kerülnek, ami két ilyen eltérő személyiségű testvér esetében nem kis eredmény. Nuri, aki ez idáig a világtól elzárt, aprólékos agglegény életet élt, most kinyílik a világ ismeretlen oldala felé, szerelmes lesz, gengszterekkel keveredik verekedésbe, és egyáltalán, csupa olyan dolgot művel az utazás alatt, amiről eddig nem is tudta, hogy képes lehet rá. Altan nem veszít fáradhatatlan optimizmusából a veszélyes kalandok során, viszont lassan előbukkannak személyiségének eddig rejtett tartalékai: kiderül, hogy ő is ugyanannyira erősen kötődik az apjához, mint Nuri (bár ez idáig nem sok jelét adta ennek), szeretné rendbe hozni a házasságát, mivel a felesége is nagyon fontos neki, de az is nyilvánvalóvá válik, hogy a maga bohókás módján ő a legjobb testvér, akinek fontos a bátyja boldogsága.

A film nagyon jó ritmusban halad előre, a vígjátéki, a krimiszerű és az érzelmes jelenetek arányosan keverednek egymással, a két főszereplő (Cem Yilmaz és Mazhar Alanson) pedig igazán életszerű alakítást nyújt. A zenei aláfestés hangsúlyos szerepet kap a film dramaturgiai csomópontjainál, ami azt jelenti, hogy amikor a cselekmény új fordulatot vesz, akkor egy nagyon jó hangulatú török zenét hallunk, ami a Nurit játszó színésznek, Alansonnak az érdeme.

Ömer Vargi rendezőnek ez az első nagy játékfilmes rendezése, forgatókönyvíróként is ebben a filmben debütál, viszont producerként már ezelőtt is több filmben dolgozott, feleségével, a szintén producer Mine Vargival közösen. Mindketten a Filma-Cass nevű produkciós cég tulajdonosai, az előző közös munkájuk az "Eskiya" (A Bandita) c. 1996-os film volt, amit Törökországban mintegy 3 millióan néztek meg, és ami nemcsak szülőföldjén, de számos európai országban is nagy sikert aratott.

A Minden Szuper Lesz egy olyan vígjáték, amit egy tehetséges török-magyar koprodukciós stáb színvonalas munkája hozott létre, aminek érdekes a története, jó a hangulata, és mellesleg szórakoztató másfél órát nyújt minden néző számára.

-leeloo-

------------------


oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29